Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jupp, med länkGrattis!
Bra pris, med länk?
+1 Man bör jämföra bägge bredvid varann. Det är inte bara lägre pris som gör att vi är flera som föredrar Hesalit. Glasbaksida är extra coolt på manuella verk men jag föredrar känslan av stål mot handleden, speciellt när det är varmt ute. Glaset ger en "klibbig" känsla. Enl säljare hos Bergströms så kan man polera hesalitglaset fyra gånger och nytt glas kostar 800:-Hesalitglaset ger ett mycker behagligare intryck än safirglaset ska sägas. Det blir ett varmare ljus av hesalitglaset och man slipper en stor mjölkvit ring runt urtavlan som jag tycker stör. Sen är hesalit såklart mycket repkänsligare, men det kostar å andra sidan inte mycket att byta glas om man så skulle vilja och det går ganska enkelt att polera bort eventuella repor som stör.
någon här som knep det?För er som letar band plus viklås.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3157/vara/1294241
misstänkte att det var du som klippte den. Grattis!
Det var detnågon här som knep det?
misstänkte att det var du som klippte den. Grattis!
Det var ju bra pris så det förstår jag. Skönt att slippa royal mail också...Skulle precis klippa den du tipsade om men så dök denna upp i Sverige. Tack ändå!
Snyggt! Välkommen och grattis
Äntligen. Hämtade den hos Rob idag på lunchen. Sitter perfekt!!
Gratulerar, välkommen!
Äntligen. Hämtade den hos Rob idag på lunchen. Sitter perfekt!!
fick hem ett tvådelat "nato" från singular igår. Kanske funkar? Väldigt bekvämt iaf och bygger inte på höjden.På jakt efter ett band till min nya Speedy. Söker nato/zulu i perlon-stuk, dvs endast en rem. Någon som förstår vad jag menar och var man kan hitta det?
Bra tips, men löser inte riktigt problemet då jag stör mig på "tomrummet" mellan klockan och bandet.fick hem ett tvådelat "nato" från singular igår. Kanske funkar? Väldigt bekvämt iaf och bygger inte på höjden.
https://klocksnack.se/threads/vad-gör-du-och-din-klocka-just-nu-tråden.4964/page-1899#post-1648210
Du kan ju alltid bara klippa bort den extra loopen på ett vanligt nato.Bra tips, men löser inte riktigt problemet då jag stör mig på "tomrummet" mellan klockan och bandet.
Jag vet... men då stör jag mig på att hålen hamnar högt upp bredvid klockanDu kan ju alltid bara klippa bort den extra loopen på ett vanligt nato.
Dito, vilat sen i tisdags. Men nu blir det Speedy-helgSpeedy idag!
Min originallänk till ref 005 smalnar av till 18mm. Tycker den är väldigt skön, gillar den faktiskt bättre än t ex AT's trots att den har clasp. Men halvlänkar vore önskvärt för optimal passning, har förstått att det inte finns till denna skruvade variant.Positivt överraskad av denna 145.022.
För de som gillar rassliga och bekväma gamla Rolex Jubilee länkar så kan jag verkligen rekommendera länken 1171/1 som jag har på min. Jag har plockat av alla länkbitar och har inställningen i låset näst längst in (har några millimeter tillgodo till nästa hål) vilket gör att den sitter tight men inte för tight, hänger liiite när det är kallt, jag kan köra på hålet längst in. Så har du mindre handleder än 16cm blir det tufft att få till passformen utan att klippa fasta länkbitar... Jag gillar att länken smalnar av till 16mm och inte är 20mm över hela som nya, för de är väl lika breda över hela länken?
Genuint nöjd och det drar inte i flippargenen. Har ju köpt tre klockor på senaste utan att flippa...