Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
nice dinkaKvar på jobbet tid god som någon att ta en Speedy tuesday-bild och visa upp den otroligt fina julstjärnan...
Tack! I retrospekt inser jag att man blir mer virrig än man tror av att jobba lite för många sena dagar, det borde väl rimligen vara en ljusstake och inte en julstjärna...nice dinka
Dra åt helvete asså, är det någon som har listpriset på en speedy eller SMPc i huvudet?
Ja om du måste sälja, annars köp en tillSälja min ref .005 -16 Speedy och försöka få tag i en från -93 (årsklocka)?
Ja/nej? Varför?
Blir också sugen på att jag en års-speedy nu Är tavlan bytt på din eller har den inte blivit mer patinerad?Ja om du måste sälja, annars köp en till
Årsklockor är kul!
Bifogar en bild på min årsklocka. Moonwatch från 1982
Den är helt oöppnad! Har legat välbevarad i över trettio år när jag hittade den. Tidigare ägare berättade att den använts kanske totalt en vecka.Blir också sugen på att jag en års-speedy nu Är tavlan bytt på din eller har den inte blivit mer patinerad?
Jävligt ballt! Få tag på en årsklocka som man får påbörja patineringen själv på. Grattis till den fångsten!Den är helt oöppnad! Har legat välbevarad i över trettio år när jag hittade den. Tidigare ägare berättade att den använts kanske totalt en vecka.
Allt fanns med. Den röda boxen, originallänken till och med daterat inköpskvitto från 1983 (fast klockan är en 1982)
Ja om du måste sälja, annars köp en till
Årsklockor är kul!
Bifogar en bild på min årsklocka. Moonwatch från 1982
Man kan inte har för många speedysHaha, kanske ska ha två speedys då..
Det är safir istället för hesalite på 006. Smaksak vad man gillar bäst. Själv föredrar jag helalite alla dagar i veckanMånga sidor speedmaster-fakta att gå igenom. Möjligt att det har avhandlats tidigare. Till min fråga, hur stor är skillnaden mellan månklockorna som slutar på ref .006 och .005? 006 har glasbaksida, det vet jag.
Ok. tack för svar.Det är safir istället för hesalite på 006. Smaksak vad man gillar bäst. Själv föredrar jag helalite alla dagar i veckan
Hesalitglaset ger ett mycker behagligare intryck än safirglaset ska sägas. Det blir ett varmare ljus av hesalitglaset och man slipper en stor mjölkvit ring runt urtavlan som jag tycker stör. Sen är hesalit såklart mycket repkänsligare, men det kostar å andra sidan inte mycket att byta glas om man så skulle vilja och det går ganska enkelt att polera bort eventuella repor som stör.Ok. tack för svar.
SPMc är strax norr om 26' med rabatten och Speedy är 31 800 med rabatt.Dra åt helvete asså, är det någon som har listpriset på en speedy eller SMPc i huvudet?
SPMc är strax norr om 26' med rabatten och Speedy är 31 800 med rabatt.
Slå till på en Speedy! Tror inte du kommer att ångra dig!Suck, börjar bli svårt att hitta på ursäkter för att inte handla nu....
Grattis!42 400 för Moonwatch, 31 800 efter rabatten.
Plockade ut min i helgen
Så här ser en .006:a ut på fram- respektive baksidan (båda sidorna har safirglas):Många sidor speedmaster-fakta att gå igenom. Möjligt att det har avhandlats tidigare. Till min fråga, hur stor är skillnaden mellan månklockorna som slutar på ref .006 och .005? 006 har glasbaksida, det vet jag.
Är svag för snygga vintageläder! Var har du fått tag på det?Provar mina nya band!
Singularstraps.seÄr svag för snygga vintageläder! Var har du fått tag på det?
Mycket fin! jäkligt coolt med glasbaksida.Så här ser en .006:a ut på fram- respektive baksidan (båda sidorna har safirglas):