• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

känns inte lilla plastboxen runt klockan fel, på något sätt?
1107292304.jpg

Tror det har att göra med att klockorna samt certet (som du ser bakom klockan i plastasken) skickas till ÅF separat från boxen av kostnadsskäl. När jag var och provade en speedy hos Rob så kom en av tjejerna ut med klockan i just en sådan plastask. Att en box försvinner i transporten är ju inte hela världen men klockan däremot, det blir dyyyrt...

Någon som vet om man kan få ut klockan i just det kitt som visas på bild när man hämtar ut den/köper en? :)

Tror det har att göra med att klockorna samt certet (som du ser bakom klockan i plastasken) skickas till ÅF separat från boxen av kostnadsskäl. När jag var och provade en speedy hos Rob så kom en av tjejerna ut med klockan i just en sådan plastask. Att en box försvinner i transporten är ju inte hela världen men klockan däremot, det blir dyyyrt...

Någon som vet om man kan få ut klockan i just det kitt som visas på bild när man hämtar ut den/köper en? :)
Tack, så är det nog
Tyckte det såg lite tacky ut bara:)
Menar du att du inte vill ha den stora boxen?

Tack, så är det nog
Tyckte det såg lite tacky ut bara:)
Menar du att du inte vill ha den stora boxen?

Nej jag menar bara att jag skulle vilja få klockan i den lilla saken och att sen själv få rycka all plast från stora boxen med. Never touched by human hands om du förstår. Fullset likt med Panerai där man ska få med pappkartongen som sitter utanpå fina pappkartongen som i sin tur gömmer päronträasken. ;)

Så nu är det fixat!

Nej men det finns väl en helvit och en panda, men satsa på en Pro istället :)
21a7a258b0a6ff384cf8ad2f68bc3536.jpg

OmegaSpeedmasterMarui_zps703120cb.jpg
Tänkte bara om det fanns någon kul.
Varit sugen lite då och då. Men det är ju en sån vanlig modell. Känns lite tråkig, dom första är ju roliga men sjukt dyra. Börjat kolla lite på dom med Pulsometer, dom är lite ovanligare.

Jag tycker det. Är väldigt nöjd tycker bara att det är för långt. Sticker ut som en Flick på 1-2 cn. Urmakaren sa att man kunde bränna av det . Men det vill jag inte

Jag tycker det. Är väldigt nöjd tycker bara att det är för långt. Sticker ut som en Flick på 1-2 cn. Urmakaren sa att man kunde bränna av det . Men det vill jag inte
Man brukar kunna vika in änden på ett nato ganska smidigt i hållarna så du kanske kan få till något ändå.

Man brukar kunna vika in änden på ett nato ganska smidigt i hållarna så du kanske kan få till något ändå.

Jag tycker att man, till skillnad från traditionella NATO-band, kan flytta "hällan" i bandet lite fram och tillbaka för att justera längden på "flärpen"

• Like
Reactions: Nic
Hur ofta brukar ni byta band? Jag har haft på rallylädret i 10 dagar nu men börjar bli sugen på att prova på Natot. Är det normalt? ;)

Har jag den på länk blir jag efter några dagar sugen på läder och vise versa. Hade det inte varit för att jag är lat och tycker det är smådrygt att byta hade jag nog växlat ett par gånger om dagen. :)

Bytte en hel del i början men saknade alltid länkens känsla och tyngd när den inte satt på. Även om "looken" är bra med racing, nato etc. så funkar det inte för mig.

Har jag den på länk blir jag efter några dagar sugen på läder och vise versa. Hade det inte varit för att jag är lat och tycker det är smådrygt att byta hade jag nog växlat ett par gånger om dagen. :)
Det låter som om det är dax för din andra Speedy, då kan du ha en på läder och en på länk... ;)

Det närmar sig Speedmasterköp även för mig! Jag har trots allt lite handledsnoja:confused: Jag vet att detta har både ältats och stötts och blötts förut i alla de sammanhang men skulle verkligen uppskatta om nån/några med 16-17cm handleder bjullade på WS med era underbara Speedmasters på. Jag behöver en boost!:)

Tillbaka
Topp