• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_1050.JPG

Har någon erfarenhet av problem med pushern till kronografen? Kan inte nolla min speedy 35750, pushern är stum. Klockan i övrigt går som den ska och den servades för drygt 1,5 år sedan. Några förslag på vad det kan vara?

Jag har fortfarande inte räknat dem men jag gjorde just en liten samling av 20mm's-beståndet. Det är lite smått och gott, om en säger...
PS Jag ber om ursäkt för att icke-speedys kommer visas i inlägget. DS
IMG_0106.JPG

IMG_0107.JPG

IMG_0109.JPG

Och slutligen de band som för stunden är i aktiv tjänst:)
IMG_0110.JPG
Men gu.. människa!
Min fru tycker jag har många armband, och det är typ 8 totalt! Både 20 ovh 22.

Behöver tips på bra sidor där man kan köpa fint läder till ännu finare pris, till nya speedyn!
Eller om någon har någon dublett liggandes som den kan avyttra för en rimlig summa riksmark?

Var förbi en AD för över en månad sedan och provade en Speedmaster som såg ut som originalet, men i ett litet mindre format (runt 38-40mm) samt med ett automatiskt urverk. Någon som vet vilket jag talar om? Har inte riktigt hittat den exakta modellen på nätet. Tyvärr var 42mm lite för stort för mig, därav att jag provade på en mindre.

Var förbi en AD för över en månad sedan och provade en Speedmaster som såg ut som originalet, men i ett litet mindre format (runt 38-40mm) samt med ett automatiskt urverk. Någon som vet vilket jag talar om? Har inte riktigt hittat den exakta modellen på nätet. Tyvärr var 42mm lite för stort för mig, därav att jag provade på en mindre.

First Omega in Space?

Tillbaka
Topp