• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_9120.JPG

Represent Musikhjälpen. Hoppas ni stöttar och skänker en slant till deras grymma arbete! :)

Besvikelse. Skulle ju köpa den där 145.022:an, den låg ju fortfarande ute på Gripenbros hemsida. Sagt och gjort mailar jag dem men får då reda på att den är såld.

Panik, jag som skulle gå med i klubben redan till nästa tisdag. Någon som har en schysst patinerad Speedy till salu? @steffe ? ;)

IMG_3115.PNG

Besvikelse. Skulle ju köpa den där 145.022:an, den låg ju fortfarande ute på Gripenbros hemsida. Sagt och gjort mailar jag dem men får då reda på att den är såld.

Panik, jag som skulle gå med i klubben redan till nästa tisdag. Någon som har en schysst patinerad Speedy till salu? @steffe ? ;)

IMG_3115.PNG
Segt!!
Min är inte tillgänglig än på ett tag tyvärr ;)

IMG_3115.PNG
Du kan få köpa den här av mig om du vill :)
speedy1994.jpg

Ingen step dial - check
Ingen DON bezel - check
Ingen 220 bezel - check

Ja då kanske jag har råd :)
Jag är högst intresserad, skickar PM.
Original från 1994 :) Tar resten med dig via PM!
Jag är beredd att hålla med!
Pro på brunt läder är läckert!
Ja det är snyggt, funkar bra på svart också (gillar just det här Hirsch-armbandet då det inte smalnar av alls) :)
P1000565.jpg

P1000567.jpg

IMG_0367.JPG
Äntligen har man fått tummen ur och köpt en Speedy :):heart: ( bättre bilder kommer )

Varmt välkommen! :D
Jag är beredd att hålla med!
Pro på brunt läder är läckert!

Mm verkligen läckert! Undra hur ett racerband skulle sitta? Hmm...

Original från 1994 :) Tar resten med dig via PM!

Ja det är snyggt, funkar bra på svart också (gillar just det här Hirsch-armbandet då det inte smalnar av alls) :)
P1000565.jpg

P1000567.jpg

Funkar verkligen bra med svart! Väldigt elegant.

Hur är gummit på en nyare 40mm Speedmaster Racing? Jämfört med stållänk?
Finns väldigt få? här inne av dessa Speedmasters...

IMG_2920.JPG

(Bild stulen någonstans från det stora WWW)

en oris kanske skulle vara något :)?
39,5mm vore defintivt grymt att ha som komplement för vattensporterna. Men jag skulle defintivt inte våga använda en sådan klocka för kappsegling.
Det är för mycket slag och stötar etc. så jag letar efter en ca 40mm diver för under 10k för det är där jag lägger nivån tror jag.
Speedyn kan jag använda för de lugnare seglatserna när det är fint väder och man bara ska ta det lugnt.[/QUO

Tillbaka
Topp