Harman Kardon
Silver
När började man använda Luminova istället för Tritium på Speedmaster Reduced?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja Snart kanske det blir så att du får titta i Speedy-tråden och känna igen klockan...
Ser fram emot den stundenJa Snart kanske det blir så att du får titta i Speedy-tråden och känna igen klockan...
Vild gissning, bör väl ha varit i samma veva som man gjorde det för Speedmaster Professional, runt 1997?När började man använda Luminova istället för Tritium på Speedmaster Reduced?
Det är ju inte så att dom nya saknar känslan. Hade inte tillfället med den jag köpte dykt upp så hade det legat en beställning på en ny nu.Köpa begagnad Speedmaster med fin patina från -99, 25000kr eller en ny för 31800kr? Tacksam för input
Köpa begagnad Speedmaster med fin patina från -99, 25000kr eller en ny för 31800kr? Tacksam för input
Köp den nya! Skall du köpa en äldre Speedy så skall du ha en från före 1997 så att du får tritium isf. super-luminova som lume, ger en mycket trevligare patina IMHOKöpa begagnad Speedmaster med fin patina från -99, 25000kr eller en ny för 31800kr? Tacksam för input
En lite uppdatering på min tidigare minimardröm som ändå tog en ganska intressant vändning:
Någon som har en känsla kring hur man värderar tavlan samt rimligheten i att hitta ett nytt visarset som ska matcha den kronografsekunden jag ska få i inbyte?
- Visarna, eller iaf kronografsekunden visade sig vara från en kaliber 321 och ganska eftertraktad. Har fått erbjudande om att byta krono, tim- och minutvisarna mot en korrekt kronosekund plus en korrekt (och fin) urtavla med fötter som min ju saknade.
- Min urtavla klarade sig fint efter mardrömmen där den visade sig fastlimmad på verket. Så nu kan jag antagligen sälja tavlan om någon flink person känner sig sugen på att typ 3D-printa nya fötter
Oj, det var ovanligt för dig! Är det säkert att du mår bra? Men den matchar bra till tröjan tycker jag.Jag fick ett plötsligt sug efter länk!
Tackar som frågar. Mår som en prins!Oj, det var ovanligt för dig! Är det säkert att du mår bra? Men den matchar bra till tröjan tycker jag.
Låter bra, vi blev lite bekymrade...Tackar som frågar. Mår som en prins!
Fast det blir nog snart nato igen.
Så läcker!Testar klockans gångtid/gångreserv, +48 timmar and still running Gott virke i välvårdade 861r med andra ord
Införskaffat nya kläder till Speedyn, blev Hirsch, Alltid lite obekvämt med nya läderband men blev kanon tycker jag. Funderar på att fetta in det så det blir lite mjukare. Tips ?
Ja, det lär nog bli såÄh ge det ett par veckors konstant användande så är det mjukt och fint!
Välkommen!