• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bytte till en yngre Speedy idag :) @Kleiz kanske känner igen den?
IMG_0308.JPG

En lite uppdatering på min tidigare minimardröm som ändå tog en ganska intressant vändning:
  1. Visarna, eller iaf kronografsekunden visade sig vara från en kaliber 321 och ganska eftertraktad. Har fått erbjudande om att byta krono, tim- och minutvisarna mot en korrekt kronosekund plus en korrekt (och fin) urtavla med fötter som min ju saknade.
  2. Min urtavla klarade sig fint efter mardrömmen där den visade sig fastlimmad på verket. Så nu kan jag antagligen sälja tavlan om någon flink person känner sig sugen på att typ 3D-printa nya fötter :)
Någon som har en känsla kring hur man värderar tavlan samt rimligheten i att hitta ett nytt visarset som ska matcha den kronografsekunden jag ska få i inbyte?

IMG_1815.jpg
IMG_1807.jpg

En lite uppdatering på min tidigare minimardröm som ändå tog en ganska intressant vändning:
  1. Visarna, eller iaf kronografsekunden visade sig vara från en kaliber 321 och ganska eftertraktad. Har fått erbjudande om att byta krono, tim- och minutvisarna mot en korrekt kronosekund plus en korrekt (och fin) urtavla med fötter som min ju saknade.
  2. Min urtavla klarade sig fint efter mardrömmen där den visade sig fastlimmad på verket. Så nu kan jag antagligen sälja tavlan om någon flink person känner sig sugen på att typ 3D-printa nya fötter :)
Någon som har en känsla kring hur man värderar tavlan samt rimligheten i att hitta ett nytt visarset som ska matcha den kronografsekunden jag ska få i inbyte?

IMG_1815.jpg
IMG_1807.jpg

Du skulle kunna baka visaren/visarna. Jag har gjort detta på min och är hyfsat nöjd med resultatet. Har även ett visarset över som jag skulle kunna sälja billigt

Tjena,
Är nybliven ägare till en 105.012-66 och söker en krona.
Är i första hand ute efter en där Omega symbolen har bågarna tätare och "fötterna" är raka, se bild, vilket ska vara rätt för den referensen/perioden vad jag förstått.
Har jag fel angående varianten så är jag tacksam för rättelse.
Är det någon som har en sådan att erbjuda eller vet vem som kan tänkas ha en?! Behöver inte vara ny/NOS men i ok skick.
Skicka gärna ett pm i så fall eller svara direkt i tråden!

Tack och hälsningar!
Heurol
P.S. Tänkt lägga upp bild på klockan efter en planerad, varsam service är gjord så snart kronan är på plats.
Omega_krona.jpg

Tillbaka
Topp