• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

tmp_8497-IMG_20161223_114637-388444048.jpg
Tackar. Då har dom gjort lite ändringar på låset, flyttat låsknapparna och endast 2st micro justeringar. Hur kan dom göra så utan att hålla en presskonferens :).

Omega har ju gjort en jätteblunder med nya låset.
Logiskt sett borde det finnas minst 3 microjusteringslägen; man bär klockan vanligtvis i normalläget i mitten och kan justera både för varmare och kallare dagar (större/mindre handleder). Som det är nu kan man ju inte justera för både-och.

Fick hem en ny bezel idag :) har jävligt svårt att trycka dit den... någon som har något tips förutom en press ansedd för detta?

Hej,
Jag passade på att beställa en julklapp till mig själv iår, en Speedmaster Moonwatch Co-Axial Chronograph 44.25mm Svart/S
311.30.44.51.01.002 http://cdn.mysitoo.com/10692/res/Om 68.jpg?v=1397003466
Min första kvalitetsklocka.

Jag tänkte ha ett svart läderband till.
Jag beställde ett som skulle vara i 20mm i watch end ifrån ett annat företag, hirsch london
Jag undrar det kommer passa med 20mm eller om ni tycker att det är bättre att gå och beställa ett riktigt omega armband i läder?

Jag hittar ingen informationen om storleken på själva armbandet någonstans när jag googlar, så jag tänkte att någon här kanske skulle sitta inne på lite information?
Det går alldeles utmärkt med ett Hirsch-läder 20mm till en Speedy, här kommer två "bevis" (samma armband på båda klockorna) :D
Screen Shot 2016-08-01 at 22.10.16.png

P1000565.jpg

Efter en vild jakt på en julklocka lyckades jag landa en Speedy dan före dan. Tack för smidig affär, @Asplund. Självklart slängdes ett juligt, vaniljdoftande gummi på - högtiden till ära.

IMG_5181.JPG

På vägen hem lyckades jag dessutom bli påkörd. Jäkla bra då med en klocka som är byggd för att tåla lite G-krafter och så...

IMG_5166.JPG

Efter en vild jakt på en julklocka lyckades jag landa en Speedy dan före dan. Tack för smidig affär, @Asplund. Självklart slängdes ett juligt, vaniljdoftande gummi på - högtiden till ära.

IMG_5181.JPG

På vägen hem lyckades jag dessutom bli påkörd. Jäkla bra då med en klocka som är byggd för att tåla lite G-krafter och så...

IMG_5166.JPG

Fan va tråkigt med smällen :(

Hoppas allt löser sig smidigt och tack själv.

God jul Speedy nördar!

IMG_5181.JPG

IMG_5166.JPG
Oj, vad tråkigt! Men det ser ju inte så illa ut iaf, fast däcket ser lite ledset ut.. :/

Julklappen från tjejen slets upp imorse - äntligen säger jag!

image.jpeg

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."

image.jpeg

"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin

Julklappen från tjejen slets upp imorse - äntligen säger jag!

image.jpeg

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."

image.jpeg

"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Mycket smakfull julklapp! Grattis!

Hej! Min första post i den här tråden. Fick en paketleverans från @ROB-1832 igår (tack för grym service!). I paketet ligger min 30års-present från mig själv. Den stora dagen är inte här än på ca en vecka och det blir ett stort karaktärstest. Jag har bestämt mig för att inte öppna paketet förrän den stora dagen. Som tur är vaktas paketet noggrant om jag skulle få för mig några dumheter.
Fortsättning följer...

Även jag köpte min Speedy som 30års present till mig själv, tanken slog mig när jag fyllde 29, och började då kolla runt lite... Sen att jag köpte den redan som 29,12års present är en helt annan sak, hade lite för svårt att hålla mig :D

Hej jag undrade över om någon vet exakt vilken storlek skulle sitta perfekt till Omegan co-axial racing kollade lite runt modellen med gummi var 21,5 och stål länk 21,6.. skulle det vara 22m perfekt? Eller 21m-20m. Kan ni hjälpa lite

Hej jag undrade över om någon vet exakt vilken storlek skulle sitta perfekt till Omegan co-axial racing kollade lite runt modellen med gummi var 21,5 och stål länk 21,6.. skulle det vara 22m perfekt? Eller 21m-20m. Kan ni hjälpa lite

21 meter blir nog lite långt, om länken är 21,6 så hade jag kört på 22mm. Men vad är det för band du tänkt dig? :)

Frågan har väl ställts tusen gånger och i andra trådar, men jag hoppas på ett snabbt och kort svar här:

- Finns det någon risk att man drar upp 1861-verket "för mycket"? Och hur känner/vet man att det är fullt uppdraget?

Frågan har väl ställts tusen gånger och i andra trådar, men jag hoppas på ett snabbt och kort svar här:

- Finns det någon risk att man drar upp 1861-verket "för mycket"? Och hur känner/vet man att det är fullt uppdraget?
När jag fick min så gick det väldigt trögt att vrida upp den och jag var också orolig. Men när jag dragit upp den flera gånger så mjuknade det och man känner definitivt ett stopp. Jag använder bara pekfingret och rullar mot undersidan av kronan och när det tar stopp går det helt enkelt inte längre. Man kommer till ett läge där det inte går att snurra kronan mer. Använder du inte tång bör det vara svårt att dra över det läget ;)

Tillbaka
Topp