• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_0255.JPG

God morgon från ett mörkt hemmakontor! :bag:

Speedyn funnit nåd hos tomten och fick ett Hirsch-band. Det här är lite kraftigare och smalnar inte av, känns rätt tycker jag. Gillar färgen också. Sista tisdagen 2016 så jag önskar med detta alla Speedy-vänner ett Gott Nytt År!
Edit: Hirsch Ranger heter modellen.
IMG_1502.JPG
IMG_1494.JPG

Senast ändrad:
Har kört länk hela julen och måste säga att den bara växt på mig under de här dagarna. Satte i en extra länkbit och bytte till inre hålet på microjusteringen vilket blev mycket bekvämare så nu kommer den nog användas lite oftare. Men måste säga att det var gött att få på nato igen ändå. Blir soffläge hela dagen för mig och speedyn denna tisdag!
vhX5rrZ.jpg

Det där ser oförskämt trevligt ut! :)
Kan häls att det är oförskämt trevligt också!
Vinresa i Sydafrika med speedmastern på armen.
Mellanlandade i Tyskland och passade på att kolla på lite klockor. Expediten kollade undrande på min handled och frågade "vad sjutton är det där?" När han fick titta närmare på henne såg han lätt imponerad ut.

Också väldigt snyggt! Skall skaffa flera band, ett sånt här ljusare (eller som det från Hodinkee tidigare i tråden) plus ett svart med ljusa sömmar. Riktigt trevligt hur man kan variera klockan genom att snabbt byta band :) Tänkt köra enbart läder framöver.
Jag köpte mitt över disk hos Magnussons. Tittade på ett svart Ranger men det fanns bara hemma i 18mm. Var hittade du ditt?

Speedyn funnit nåd hos tomten och fick ett Hirsch-band. Det här är lite kraftigare och smalnar inte av, känns rätt tycker jag. Gillar färgen också. Sista tisdagen 2016 så jag önskar med detta alla Speedy-vänner ett Gott Nytt År!
Edit: Hirsch Ranger heter modellen.
IMG_1502.JPG
IMG_1494.JPG
Snyggt! Funderat på ett sådant själv, men har inte kunnat bestämma vilken färg jag ska ta.

Jag köpte mitt över disk hos Magnussons. Tittade på ett svart Ranger men det fanns bara hemma i 18mm. Var hittade du ditt?
Jarl Sandin. Men Ranger i svart var inte med i diskussionen så antagligen fanns inte det hemma i 20. Minns inte, föll för detta av det som las fram i alla fall.
Riktigt bra kille hos JS som verkligen kunde tipsa om passande band. Hur är det med Di-Modell John, någon i stan som för dom?

Snyggt! Funderat på ett sådant själv, men har inte kunnat bestämma vilken färg jag ska ta.
Då köper du två :) detta mörka bruna och ett svart.

Tillbaka
Topp