• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ser i Omegas FB-tråd att det är många som är upprörda över att George Clooney nu syns mkt med vår favorit - de ska bojkotta, sälja e t c. Ambassadör för Omega har han ju varit ett tag så det kanske har gnällts länge. Om det tilltagit så är det nog många Trumpanhängare och andra som har problem med vänsterliberala Hollywoodkändisar som är extra på G nu.
16265650_10154793402732211_8934824450033325114_n.jpg

George-Clooney-Omega-Speedmaster-ad.jpg
Är väl bara de puckade Trump-anhängarna som har något problem med honom och inte de rika, så lär inte påverka Omega sales i us ett dugg

Jag tycker den nya länken blir lite för massiv och tung i förhållande till själva klockans egen vikt. De äldre länkarna är betydligt lättare och funkar bättre, bättre balans typ. Eller så varvar och matchar man enkelt med olika natos, läder eller canvas... allt klär en skönhet

Väldigt få som har sina Speedys på länk noterar jag... Varför är det så?
Länken blev antingen något för lång eller något för kort, halvlänkar finns inte att få (till skruvad). Sedan blev läder så snyggt och man kan enkelt och snabbt byta färg och få en annan men lika snygg upplevelse. För en femhundring får jag en ny klocka kan man väl säga.

Godnatt speedyfreaks, spara det bästa till sist idag och tog en bild innan läggdags.
Testar den på grönt alligator, inte superlätt att matcha med resten av kläderna men funkade bra till klockan ;)
Som vi vet i denna tråd klär en skönhet i allt :cool::D

IMG_20170124_225146.jpg
Riktigt snyggt, helt i min smak! Kan du bjuda på ett wr? Jag har också ett färgglatt på väg men posten verkar inte sköta sitt jobb.

Riktigt snyggt, helt i min smak! Kan du bjuda på ett wr? Jag har också ett färgglatt på väg men posten verkar inte sköta sitt jobb.
Självklart! Lägger upp en ikväll(rockar Alpenist idag). Tyckte själv den blev riktigt bra på gröna alligatorn, men tror att blått(eller kanske t.om rött) skulle kunna bli ännu bättre :p

Alltid trist att vänta på posten när de klantar sig ^^

Kom en liten sak på posten igår :)

Hon är lite blyg av sig fortfarande :rolleyes:
IMG_0352.JPG

Såja kom nu
IMG_0353.JPG

Woop woop, här är hon, sprillans ny :smug:
IMG_0355.JPG

Kontorets krukväxt säger hej
IMG_0356.JPG

Underbart fin, välkommen in i gänget :D

Hej.

Frågade tidigare om bandstiften om man behöver olika för länk samt med läder.
Tror ej jag fick något svar.
Någon som vet (Skulle bli förvånad om svaret är nej!)?
Kan ni länka till de bandstiften jag ska köpa om jag byta till läder från länk i så fall?

Väldigt få som har sina Speedys på länk noterar jag... Varför är det så?
En orsak till att jag sällan använder Speedyn på länk är på grund av att jag har smala handleder. Länken är utformad på så vis att länkbiten i mitten brer ut sig längre än själva bandhornen och det gör att klockan bärs mycket större/bredare på armen än om man har den på t ex läder eller nato. Sen är inte länken så vidare skön heller för den delen i mitt tycke. :)

Speedy.jpg

Hej kompisar! Är ny här på forumet och skulle behöva lite smakråd/hjälp av er lite mer inbitna. Har funderat länge på att skaffa mig en Speedy Gonzalez. Då det blir den första i samlingen så vill jag inte lägga mer än 20k. (Är det ett jättekap kan jag absolut tänka mig att lägga på någon tusenlapp till)

Vilka är era absolut bästa tips i den prisklassen? Vill självklart ha så mycket klocka som möjligt för pengarna.

Tack på förhand!

Hej kompisar! Är ny här på forumet och skulle behöva lite smakråd/hjälp av er lite mer inbitna. Har funderat länge på att skaffa mig en Speedy Gonzalez. Då det blir den första i samlingen så vill jag inte lägga mer än 20k. (Är det ett jättekap kan jag absolut tänka mig att lägga på någon tusenlapp till)

Vilka är era absolut bästa tips i den prisklassen? Vill självklart ha så mycket klocka som möjligt för pengarna.

Tack på förhand!
Välkommen,
Kul att du hittade hit!

Speedy är ett fantastiskt val. En riktig klassiker!

Jag skulle råda dig att inte lockas av det lägre priser på en Speedmaster reduced utan istället höja budgeten med typ 5-6000 och gå direkt på en Speedmaster Pro.
Absolut kan man hitta Pro's för runt 20'000 också men det är väldigt svårt och inget jag skulle rekommendera.

Tack på förhand!
Håller med @FilipF helt i det han säger. Spara hellre lite längre och köp en pro. Läs på om modellen och ta in all magisk historia bakom modellen så blir valet enkelt ;)

Hej.

Frågade tidigare om bandstiften om man behöver olika för länk samt med läder.
Tror ej jag fick något svar.
Någon som vet (Skulle bli förvånad om svaret är nej!)?
Kan ni länka till de bandstiften jag ska köpa om jag byta till läder från länk i så fall?
Jag undrar samma sak... Eller jag vet att man behöver olika, men var kan man köpa dem online?

Ok 255 sidor tråd orkar jag inte tugga mig igenom :)
Är det någon som har en åsikt om 35115000?
Sjukt sugen på en men vet inte om det är samma urverk som i den "klassiska" reduced modellen. Det urverket finns det ju delade meningar om.
Vad tycker ni är ett rimligt pris för en i bra skick är det extra viktigt att den är Nyservad?

Tillbaka
Topp