• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

20170128_115617.jpg
Joinade Speedyklubben tidigare i veckan :) Testar den på ett Hirsch racing strap över helgen.
Välkommen! Tycker den ser grym ut! :)

Kul tråd och extremt beroendeframkallande. :) Efter att ha läst en hel del i den så börjar jag mer och mer inse att jag är i stort och akut skriande behov av en Speedmaster. Jag skall dock börja med att läsa in mig lite mer på de olika varianterna som finns ute. (Det verkar vara en del..) Mitt i intresse sedan många år är dykur, men detta känns som ett bra komplement till de dykare jag normalt använder. Trodde aldrig att jag skulle få ett så starkt sug till en klocka vattentät endast till 50 meter.

Återkommer.

Kul tråd och extremt beroendeframkallande. :) Efter att ha läst en hel del i den så börjar jag mer och mer inse att jag är i stort och akut skriande behov av en Speedmaster. Jag skall dock börja med att läsa in mig lite mer på de olika varianterna som finns ute. (Det verkar vara en del..) Mitt i intresse sedan många år är dykur, men detta känns som ett bra komplement till de dykare jag normalt använder. Trodde aldrig att jag skulle få ett så starkt sug till en klocka vattentät endast till 50 meter.

Återkommer.
Välkommen hit. Diagnosen är solklar. Du är smittad.:)
Det finns bara ett känt botemedel. En rejäl dos Speedmaster Professional!:woot:

Tycker det är sällan vi ser våra Speedys på originalnatot, så här kommer en bild. Jag gillar det bandet eftersom det är lite längre, så spännet hamnar bra på mig. Försöker vänja mig vid att natot "lyfter" boetten lite onödigt mycket från handleden...

Jag har funderat på att köpa till ett originalnato som är randigt svart-grått, men det tar emot lite eftersom det kostar ca 10x mer än random natoband.

IMG_8865.JPG

Tycker det är sällan vi ser våra Speedys på originalnatot, så här kommer en bild. Jag gillar det bandet eftersom det är lite längre, så spännet hamnar bra på mig. Försöker vänja mig vid att natot "lyfter" boetten lite onödigt mycket från handleden...

Jag har funderat på att köpa till ett originalnato som är randigt svart-grått, men det tar emot lite eftersom det kostar ca 10x mer än random natoband.

IMG_8865.JPG
Det är ju väldigt bra kvalité och skön passform på originalnatot men färgen känns tråkig. Ett stålgrått eller svart/grå hade varit mkt trevligare att få med i lådan.

Gick förbi NK idag. Trevlig snubbe, menade att Speedmastern är enormt populär och går hela tiden. Det är märkligt, men ser den väldigt sällan i det vilda. Antog att SMP, AT och PO var de riktiga storsäljarna men verkade som om Speedyn säljer mer...

Gick förbi NK idag. Trevlig snubbe, menade att Speedmastern är enormt populär och går hela tiden. Det är märkligt, men ser den väldigt sällan i det vilda. Antog att SMP, AT och PO var de riktiga storsäljarna men verkade som om Speedyn säljer mer...
När jag tänker efter så har jag nog aldrig sett en Speedmaster "in real life" utanför nörd-sfären. Det jag däremot sett flest av (som inte varit parfymklockor) och som jag lagt märke till är Sub, Seamaster (inkl PO) och Panerai.

När jag tänker efter så har jag nog aldrig sett en Speedmaster "in real life" utanför nörd-sfären. Det jag däremot sett flest av (som inte varit parfymklockor) och som jag lagt märke till är Sub, Seamaster (inkl PO) och Panerai.

Smp, speedy, Sub är de klockor jag ser flest av utanför forumet.

Ett brunt läder band med vita sömmar vid ändlönkarna typ ser man titt som tätt på speedyn. Vilket är "the shit" om man beställer online?

Är inget fan av läder men måste ju testa. 573000 speedy älgstek worldwide kan int Eva fel #speedytuesday

Kan bara hålla med. Även bland de mer klockintresserade på jobbet är det seamaster som gäller. Jag är vad jag vet den enda med speedy.
Bland cheferna är det fasligt stora diesel och en och annan seiko som gäller. Känns bra att det är vi tekniker som gåller fanan högt.
(Vi är närmare 1000 pers på vår IT-avdelning).

Gillar att bära speedyn på diverse band, men tror nog jag gillar den på Nato eller typ condura bäst... gillar när den blir lite toolig. Sjukt allsidig klocka gällande band hur som helst:)

Ett brunt läder band med vita sömmar vid ändlönkarna typ ser man titt som tätt på speedyn. Vilket är "the shit" om man beställer online?

Är inget fan av läder men måste ju testa. 573000 speedy älgstek worldwide kan int Eva fel #speedytuesday
Hirsch Ranger. Jag köpte från WatchObsession i UK, leverans på tre dagar.

Tillbaka
Topp