• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kom en liten sak på posten igår :)

Hon är lite blyg av sig fortfarande :rolleyes:
IMG_0352.JPG

Såja kom nu
IMG_0353.JPG

Woop woop, här är hon, sprillans ny :smug:
IMG_0355.JPG

Kontorets krukväxt säger hej
IMG_0356.JPG
Welcome! :cigar:

Ok 255 sidor tråd orkar jag inte tugga mig igenom :)
Är det någon som har en åsikt om 35115000?
Sjukt sugen på en men vet inte om det är samma urverk som i den "klassiska" reduced modellen. Det urverket finns det ju delade meningar om.
Vad tycker ni är ett rimligt pris för en i bra skick är det extra viktigt att den är Nyservad?
Den är ju med 7750, helt annat verk än reduced. Bra och robust verk om än lite osofistikerat, i alla fall i den sena 90-tals Breitling jag har haft. Väsnades och vibrerade vid handrörelser vilket i sig har sin charm. Bättre köp än reduced är i alla fall jag övertygad om. Men dessa är inget alternativ om man vill ha en Pro utan helt andra väsen.

Hej, helt ny här på KS men jag sitter och funderar på att köpa en vintage moonwatch.
Inte nödvändigtvis 60-tal men iaf tidigt 70.
Till saken hör att jag samtidigt är är sugen på ett crystal case back..
1. Är det som att svära I kyrkan att köra en hesalite framsida och kristall där bak?
2. Är ett 861 urverk som låt säga länken nedan I sån finish att man vill titta på det eller är det eg. avsett för de förfinisherade helkristallklockorna?
http://www.chrono24.se/omega/1974-speedmaster-professional--id4472062.htm
Tacksam för svar.
:p

Hej, helt ny här på KS men jag sitter och funderar på att köpa en vintage moonwatch.
1. Är det som att svära I kyrkan att köra en hesalite framsida och kristall där bak?
2. Är ett 861 urverk som låt säga länken nedan I sån finish att man vill titta på det eller är det eg. avsett för de förfinisherade helkristallklockorna?
Tacksam för svar.

Kan du få den med safirbaksida?
Eller tänkte du modda själv?

Tacksam för svar.
Nu vet jag inte om det funkar att köpa en AM glasbaksida till tidiga modeller. Det finns till nyare vet jag. Personligen tycker jag det skulle skära sig med glasbaksida på en vintage speedy. Skulle helt enkelt inte kännas tidenligt och korrekt så jag skulle satsa på en vintagespeedy och en annan klocka med glasbaksida helt enkelt.

Mysig är en bra sammanfattning.
Jag undrar hur många av oss i denna tråd som endast använder Speedy i dagsläget?
Sign me up! Jag är just nu en owg.

Dock letar jag en bra klocka att ha när jag seglar och det är lite för yrt där ute för att våga ha speedyn. Tex under ett race.
Lutar faktiskt åt en G-Shock men kan förändra mig om jag springer på något stöttåligt mekaniskt som attraherar mig.
Men tills dess kommer jag att fortsätta att endast köra Speedy.

Tacksam för svar.
Går med nyare safirlock men finns en snubbe som gör AM lock till speedmaster som passar rakt av. Problemet med safir locket är att du behöver en ny verkring oxå? Då man måste ta bort antimagnetskölden.

Tacksam för svar.
Går med nyare safirlock men finns en snubbe som gör AM lock till speedmaster som passar rakt av. Problemet med safir locket är att du behöver en ny verkring oxå? Då man måste ta bort antimagnetskölden.

Tacksam för svar.

Skulle aldrig sätta AM glasbaksida på en vintage (om ens någon) speedy. Dessutom är 861 inget jättespännande verk att beskåda, därför 863 togs fram

Har inte hittat någon från de årgångarna färdigmoddad så det skulle isf vara ett hemjob.

Jag har en Speedy från - 76 som jag köpt ett AM baksida till. Jag saknade att få se 861 urverket vilket jag tycker är ursnyggt(pun intended). Och eftersom jag såklart har kvar orginal baksidan och bytet kostade hela 250:- att sätta dit så ser jag inga problem att byta tillbaks om jag vill hos en urmakare.

Till baksidan kom en verkring istället för magnetskölden.

Enligt mig, skit snyggt, skit kul, lätt att åtgärda och funkar till vintage om du tycker det. Kör bara kör ifall du gillar det.

IMG_20170127_215957.jpg
IMG_20170127_215854.jpg

Svår fotat dock :p

Får säga välkommen tillbaka till Speedyklubben till mig själv...
Tog ca en vecka efter att jag sålde min, för att inse att jag var tvungen att köpa en likadan igen.. Trots alla dess brister :D
16325789_10155696123591521_742214174_o.jpg
Grattis! :cigar:
Funderar på samma resa istället för att gömma klockan ett tag så säljer man. Vetskapen att inte äga den måste plåga själen i mycke större utsträcknig :woot:

Tillbaka
Topp