• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

beställde en ny speedy moonwatch ikväll!
någon som har den nya boxen ,som kan tala om hur bred den är?
sugen på att veta om den går in i min "klockhylla":p

Det närmar sig Speedmasterköp även för mig! Jag har trots allt lite handledsnoja:confused: Jag vet att detta har både ältats och stötts och blötts förut i alla de sammanhang men skulle verkligen uppskatta om nån/några med 16-17cm handleder bjullade på WS med era underbara Speedmasters på. Jag behöver en boost!:)
Jag har 17,5cm.

DSC_0229-01.jpeg

Gjorde det för ett tag sen men iom att länken inte var justerad hänger den halvvägs ut över handryggen. Jag har tittat på bilden många gånger och tvekat inför att slå till men nu känns det som att det är grönt:D
image.jpeg
Ah, men då kommer det ju bli bra! Länken går ju alltid att justera så att den blir bra. Bitarna är ungefär 8 mm långa, och det finns en justering på spännet om ungefär en halv länkbit.

Nu har jag skummat igenom hela denna tråden.
Har bara hittat en post som iförbifarten tar upp "astronaut" kardborrebandet som följer med i nya boxen. Hur är det bandet? Nån Har sagt att det är för långt för att kunna användas. Bilder, tankar, skulle uppskattas.

Har aldrig bytt bandet själv, men det är alltså rekommenderat att köra på något annat verktyg än det som kom med klockan?
Jag litar på att Omega skicka med rätt verktyg för jobbet.
Skulle inte förvåna mig om det är ett bergeon-verktyg dom bara målat om..
Du är nog safe med det :)

Någon som vet om Rob E kommer att köra en liknande kampanj till sommaren som de gjorde nu i julas? Slår till på en Speedy då, annars blir det från Uret eller chrono24

Tillbaka
Topp