• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ska du köpa en helt ny?
Annars så fann jag min perfekta kombo i ref 3572.50 dvs hesalit framsida och allt precis som orginal, men 1863 verk och glasbaksida så man kan njuta av verket. Finns dock inte i produktion längre.
Tycker det är den perfekta kompromisen då plexiglaset enligt mig gör så mycket för känslan och det visuella på tavlan. :)

Ska du köpa en helt ny?
Annars så fann jag min perfekta kombo i ref 3572.50 dvs hesalit framsida och allt precis som orginal, men 1863 verk och glasbaksida så man kan njuta av verket. Finns dock inte i produktion längre.
Tycker det är den perfekta kompromisen då plexiglaset enligt mig gör så mycket för känslan och det visuella på tavlan. :)

Hmm, det lät ju väldigt intressant! :)
Tack så mycket för tipset!
Tanken var att jag skulle köpa en ny egentligen, jag tycker det verkar så härligt med boxen till de nya klockorna och för att det är så mycket lättare! Har så dålig koll på vintage :)

Ska du köpa en helt ny?
+1, the best looking combination ever ;)

ImageUploadedByTapatalk1351015074.545180.jpg
En straight writing 69-nyservad......för bara 40 års sen med en kraftfull amplitud på under 130:)

Senast ändrad:
Ska du köpa en helt ny?
När är klockan ifrån? När togs de ur produktion? Prisbild ungefär? :)

När är klockan ifrån? När togs de ur produktion? Prisbild ungefär? :)
Vet inte helt säkert men tror det är från 1997-2002. Så har några år på nacken nu.
De tidiga har ett i mina ögon läckrare länk än dagens. Taperad och inte med de fula knapparna så ett i mina ägon smäckrare och mer historiskt korrekt :D

image.jpeg
image.jpeg
Tja,
Jag undrar över en sak. Jag kom över en Speedmaster för ett par år sedan till en bra pris. Den är från 1984, cal 861. Jag känner en urmakare, han gjorde en komplett service av klockan och i samband med servicen så fick jag erbjudande att byta tavla och visare. I stort sätt utan extra kostnad. Vilket jag då gjorde. (Original urtavlan hade lite ojämn patina och lume som fallit bort lite här och var) Jag bifogar bilder för och efter service Jag har självklart kvar alla originalvisare och urtavlan. Nu funderar jag på att sälja klockan eftersom att jag använder den för sällan. Ska jag be min urmakare att sätta tillbaka originaltavla och visarna? Jag har lärt mig en massa om klockor, framförallt speedmastern de senaste åren så det känns inte helt rätt att ha en klocka som har fel tavla och visare. Vad skulle ni göra? Älskar ju patina...så svart är egentligen enkelt...

Tja,
Jag undrar över en sak. Jag kom över en Speedmaster för ett par år sedan till en bra pris. Den är från 1984, cal 861. Jag känner en urmakare, han gjorde en komplett service av klockan och i samband med servicen så fick jag erbjudande att byta tavla och visare. I stort sätt utan extra kostnad. Vilket jag då gjorde. (Original urtavlan hade lite ojämn patina och lume som fallit bort lite här och var) Jag bifogar bilder för och efter service Jag har självklart kvar alla originalvisare och urtavlan. Nu funderar jag på att sälja klockan eftersom att jag använder den för sällan. Ska jag be min urmakare att sätta tillbaka originaltavla och visarna? Jag har lärt mig en massa om klockor, framförallt speedmastern de senaste åren så det känns inte helt rätt att ha en klocka som har fel tavla och visare. Vad skulle ni göra? Älskar ju patina...så svart är egentligen enkelt...
Svårt val, tycker ju själv att det vore coolt om man haft gulnande index men vill ha orginal så långt det går.
Äsch har du bra bilder med båda tavlorna och orginal skickas med så tror jag inte du behöver byta inför försäljning.
Beror ju på köparen, men trevligt att få två uppsättningar då :)

Tillbaka
Topp