• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?

Hesalite - är ju bara så vackert.
DSC_8678.jpg

Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?
Jag har ägt min i drygt ett halvår och är fortfarande väldigt glad i min. Tycker det är så himla mycket klock-ikon för pengarna.

Men jag har börjat fundera på hur man kan bära den mer än på länk för att variera lite. Har ett svart skinn och några natoband. Har sett många med racing straps som ser fint ut så det är man ju lite sugen på.

Någon som testat sin på mesh?

Jag har ägt min i drygt ett halvår och är fortfarande väldigt glad i min. Tycker det är så himla mycket klock-ikon för pengarna.

Men jag har börjat fundera på hur man kan bära den mer än på länk för att variera lite. Har ett svart skinn och några natoband. Har sett många med racing straps som ser fint ut så det är man ju lite sugen på.

Jag har testat det mesta i strapväg men inte mesh, får ta och göra det. Mot eBay!

Racingband är ju grymt läckert på en speedy!

Mesh associerar jag med dykare eller dressare? Har dock inte provat eller sett någon ha det på en Speedy så vem vet: kanske är det snyggt? :)

Har haft min i runt ett och ett halvt år och måste erkänna att den lever i skuggan av min 1680. Men då och då kommer ett ordentligt sug efter Speedyn igen och jag inser att den inte bör säljas. Första månaderna var jag också som du besatt av den :)

För att vara mer exakt så är reffen fortfarande 145.022-69 men tillverkningen med "Straight writing" baklocken skedde 70-73 parallellt med de andra varianterna och i betydligt mindre antal. Inga av dessa antas heller ha DON bezel.

Enligt Omega archive så är min producerad juli -71.

Faktiskt har min efterforskning då jag köpte just en sådan slagit Moon Watch boken då jag hittat en som har en straight writing från januari 1974.

OMEGA_SPEEDY_EXTRACT_OF_ARCHIVES_1974_Straight Writting (32.84) (1).jpg

Faktiskt har min efterforskning då jag köpte just en sådan slagit Moon Watch boken då jag hittat en som har en straight writing från januari 1974.

OMEGA_SPEEDY_EXTRACT_OF_ARCHIVES_1974_Straight Writting (32.84) (1).jpg

Ahh du har också en! Där ser man, alltid lär man sig nåt nytt. :) Stämmer väl rätt bra med ditt s/n på 328xx också. Måste onekligen vara en av de sista tillverkade med det baklocket.

Är nog ett konstant sug att bära Speedy för min del. Sen jag blev med Speedy igen för ca 1,5 år sedan så har jag burit den minst varje tisdag (förutom på sommarsemestern) och ofta är det den som är med på jobbresor 2-4 dagar i stöten. Hade gärna haft en till att alternera med.

Racingband är ju grymt läckert på en speedy!

Mesh associerar jag med dykare eller dressare? Har dock inte provat eller sett någon ha det på en Speedy så vem vet: kanske är det snyggt? :)
Jag tycker faktiskt det funkar oväntat bra. Har kört mesh lite då och då på Speedyn. Även om gubben i bakgrunden antagligen inte skulle gilla det..:)
IMG_3854.JPG

Jag var också besatt men det klingade av och jag sålde den, fick ruskig ångest och lyckades köpa tillbaka samma klocka som sen såldes igen! Fick ångest igen och köpte en ny...:)
Det har gått från stormigt till knackigt till numera riktigt stabilt. Det är nog den klockan jag burit mest under de senaste månaderna.

Får nästan ge vika ändå då. Ser rätt schysst ut. Helt klart nice att kunna alternera även mesh alltså.

Då kan vi slå fast att speedyn funkar på det mesta. Fast gummi måste vi ju kunna stryka? ;)

Får nästan ge vika ändå då. Ser rätt schysst ut. Helt klart nice att kunna alternera även mesh alltså.

Då kan vi slå fast att speedyn funkar på det mesta. Fast gummi måste vi ju kunna stryka? ;)

Är du säker på det? Finns ju vissa racing modeller på gummi och har även sett vissa bära speedy på Rubber B liknande band ;) speedmastern fungerar på ALLT :p

Estetiskt funkar ALLT men gummi på en klocka man inte bör bada med känns helt fel. Mesh känns också betydligt mer rätt på en Ploprof. I alla fall, gummi på Pro = nej.

Tillbaka
Topp