Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ägt min i drygt ett halvår och är fortfarande väldigt glad i min. Tycker det är så himla mycket klock-ikon för pengarna.Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?
Jag har testat det mesta i strapväg men inte mesh, får ta och göra det. Mot eBay!Jag har ägt min i drygt ett halvår och är fortfarande väldigt glad i min. Tycker det är så himla mycket klock-ikon för pengarna.
Men jag har börjat fundera på hur man kan bära den mer än på länk för att variera lite. Har ett svart skinn och några natoband. Har sett många med racing straps som ser fint ut så det är man ju lite sugen på.
Någon som testat sin på mesh?
Jag har ägt min i drygt ett halvår och är fortfarande väldigt glad i min. Tycker det är så himla mycket klock-ikon för pengarna.
Men jag har börjat fundera på hur man kan bära den mer än på länk för att variera lite. Har ett svart skinn och några natoband. Har sett många med racing straps som ser fint ut så det är man ju lite sugen på.
Någon som testat sin på mesh?
Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?
Racingband är ju grymt läckert på en speedy!
Mesh associerar jag med dykare eller dressare? Har dock inte provat eller sett någon ha det på en Speedy så vem vet: kanske är det snyggt?
Edit: så funkade inte bilden? Här kommer den:
En snabb googling. Vad säger juryn?
Personligen är jag inte helt övertygad.
Gud va läcker toning det var på detta fotot!!!! Snyggt taget! =)I Love My soeedy
För att vara mer exakt så är reffen fortfarande 145.022-69 men tillverkningen med "Straight writing" baklocken skedde 70-73 parallellt med de andra varianterna och i betydligt mindre antal. Inga av dessa antas heller ha DON bezel.
Enligt Omega archive så är min producerad juli -71.
Faktiskt har min efterforskning då jag köpte just en sådan slagit Moon Watch boken då jag hittat en som har en straight writing från januari 1974.
Jorå..!Edit: så funkade inte bilden? Här kommer den:
Tack så mycket! Blev förvånad själv faktiskt. Ibland bara funkar ljuset och allt klaffarGud va läcker toning det var på detta fotot!!!! Snyggt taget! =)
Tror Ofrei hade? Kan glo påt imorgon.Tro mig, jag har tänkt tanken. Men då vill jag såklart att det ska va orginal men inte hittat nått 20 mm från omega
Kanske ska köra AM bara för att prova?
Tack så mycket! Blev förvånad själv faktiskt. Ibland bara funkar ljuset och allt klaffar
Senast jag kolla va det bara 22..Tror Ofrei hade? Kan glo påt imorgon.
Är nog ett konstant sug att bära Speedy för min del. Sen jag blev med Speedy igen för ca 1,5 år sedan så har jag burit den minst varje tisdag (förutom på sommarsemestern) och ofta är det den som är med på jobbresor 2-4 dagar i stöten. Hade gärna haft en till att alternera med.Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?
Säger grattis igen! Och givetvis varmt välkommen till gemenskapen!
Stämmer, mesh från jacoby bender(jb). Vissa av deras länkar användes på speedies. Dom är dock 19mm så passar inte på den senare speedyn med curved lugs. Snygga men dyra.Need i say more?
Nån dom vet sjutton detta för nått?
Edit: heter tydligen JB champion mesch
Jag tycker faktiskt det funkar oväntat bra. Har kört mesh lite då och då på Speedyn. Även om gubben i bakgrunden antagligen inte skulle gilla det..Racingband är ju grymt läckert på en speedy!
Mesh associerar jag med dykare eller dressare? Har dock inte provat eller sett någon ha det på en Speedy så vem vet: kanske är det snyggt?
Intresset för speedys har minskat de senaste månaderna för mig. Var ju besatt ett tag. Så för er också eller har ni varit konstant glada i era?
Får nästan ge vika ändå då. Ser rätt schysst ut. Helt klart nice att kunna alternera även mesh alltså.
Då kan vi slå fast att speedyn funkar på det mesta. Fast gummi måste vi ju kunna stryka?
Ja nån lär väl snart komma här och posta bilder som gör att man får krypa till korset...Är du säker på det? Finns ju vissa racing modeller på gummi och har även sett vissa bära speedy på Rubber B liknande band speedmastern fungerar på ALLT
Tack! Speedmaster-vänner ger en fin gemenskap.Säger grattis igen! Och givetvis varmt välkommen till gemenskapen!
Ja nån lär väl snart komma här och posta bilder som gör att man får krypa till korset...
Estetiskt funkar ALLT men gummi på en klocka man inte bör bada med känns helt fel. Mesh känns också betydligt mer rätt på en Ploprof. I alla fall, gummi på Pro = nej.Får nästan ge vika ändå då. Ser rätt schysst ut. Helt klart nice att kunna alternera även mesh alltså.
Då kan vi slå fast att speedyn funkar på det mesta. Fast gummi måste vi ju kunna stryka?