• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tyvärr gäller inte garantin mig då @Chami köpte den först av Gripenbro.

Det står såhär i Gripenbros villkor:
8.0 Garanti
Garantitid står specificerat på varje vara. Om inget står specificerat innefatts inte garanti
Garanti är personlig och avser endast original köpare

Ena visaren i subdialen låg fel från början på min också men det brydde jag mig inte om då jag tänkte att jag ändå kunde flytta lite på den vid nästa service som jag tänkte skulle vara om fem år och inte tre månader... Syns iofs på bilderna i annonsen.

http://gripenbro.se/artiklar/salda/omega-speedmaster-2.html

Hej Ernesto
Skicka hit klockan så kollar vi på den :)

8.0 Garanti
Garantitid står specificerat på varje vara. Om inget står specificerat innefatts inte garanti

Ena visaren i subdialen låg fel från början på min också men det brydde jag mig inte om då jag tänkte att jag ändå kunde flytta lite på den vid nästa service som jag tänkte skulle vara om fem år och inte tre månader... Syns iofs på bilderna i annonsen.

Jag hade hört av mig till Gripenbro och hört vad de kan tänka sig göra åt saken, alt vill ha betalt för att korrigera problemen du upplever. Om det du säger är sant att klockan inte har utsatts för några onaturliga händelser tror jag att det ligger i den som servat klockans intresse att se till att lösa problemet.

edit, nu gick det snabbt i svängarna. Snyggt och snabbt agerat av Gripenbro. :)

8.0 Garanti

Det är alltså inte frågan om omegas servicegaranti här? Den är, såvitt jag förstått, knuten till klockan och inte ägaren.

EDIT: såg att Gripenbro tog tag i frågan. Snyggt!

Har börjat bli lite sugen på att testa en 145.022. Vad är rimligt att behöva betala? Är ute efter en "instegare" så det behöver absolut inte vara step dial osv.

Denna känns väl för dyr? http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-5.html
Tja, tycker nog att det är ett ganska så rimligt pris. Personligen så tycker jag dock att visarnas lume är lite väl tråkiga, tycker att de bör mer åt gulaktig nyans istället för åt det "svarta" hållet, så här ser min 145.022-76:a ut
IMG_0342.jpg

Du kan väl titta här så får du ett hum om vad ett rimligt för 145.022:eek:r kan vara?
http://speedmaster101.com/price-chart-2/

Så.. Idag fick jag en leverans i form av denna Speedmaster Mark II Co-axial. Såld 2015-03 så två års garanti kvarstår. Finns några smårepor, typ hairlines, på boettens vänstra sida och boettlocket men plasten sitter kvar på boettlocket och spännet. I stora drag ett bra exemplar.
Trots priset ser jag detta som en 'toolwatch'; jag tänker ha den när jag jobbar, joggar, är med familjen etc. Jag kommer ta av den när jag mekar med saker (gör det med alla klockor) men den kommer få smällar. Jag måste bara vänja mig vid det.. Det är väl som första repan på en ny bil antar jag men innan man gjort den repan känns det lite småläskigt.
Vad är det för väg jag slagit in på egentligen?
Hur ser ni på era speedmasters? Klenoder eller verktyg (och klenoder ;) )?

Anyway, det känns bra att vara med speedmaster :)
20170213_214432_HDR.jpg
20170213_214353_HDR.jpg
20170213_214931_HDR.jpg
20170213_214334_HDR.jpg

Bilagor

• 20170213_214334_HDR.jpg
    20170213_214334_HDR.jpg
    101.2 KB · Visningar: 6
Så.. Idag fick jag en leverans i form av denna Speedmaster Mark II Co-axial. Såld 2015-03 så två års garanti kvarstår. Finns några smårepor, typ hairlines, på boettens vänstra sida och boettlocket men plasten sitter kvar på boettlocket och spännet. I stora drag ett bra exemplar.
Trots priset ser jag detta som en 'toolwatch'; jag tänker ha den när jag jobbar, joggar, är med familjen etc. Jag kommer ta av den när jag mekar med saker (gör det med alla klockor) men den kommer få smällar. Jag måste bara vänja mig vid det.. Det är väl som första repan på en ny bil antar jag men innan man gjort den repan känns det lite småläskigt.

20170213_214432_HDR.jpg
20170213_214353_HDR.jpg
20170213_214931_HDR.jpg
20170213_214334_HDR.jpg

Snyggt! Härliga kontraster i den tavlan. Grattis :)

20170213_214432_HDR.jpg
20170213_214353_HDR.jpg
20170213_214931_HDR.jpg
20170213_214334_HDR.jpg
Störtskön klocka! Den hade jag gärna velat klämma på. Grattis och välkommen!

Tillbaka
Topp