Zalath
Silver
En vanlig med stålbaksida och hesalit. Eller så tar du en ovanlig. Helt upp till dig!Är det 005 man ska ha nu eller? Den med glasbaksida? Finns såååå många olika modeller för en omega nybörjare. Vad skiljer alla dessa åt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En vanlig med stålbaksida och hesalit. Eller så tar du en ovanlig. Helt upp till dig!Är det 005 man ska ha nu eller? Den med glasbaksida? Finns såååå många olika modeller för en omega nybörjare. Vad skiljer alla dessa åt?
En vanlig med stålbaksida och hesalit. Eller så tar du en ovanlig. Helt upp till dig!
.006? Den har en glasbaksida och safirglas istället för hesalit.Den med glasbaksida? Hur skiljer sig den emot en 005? Förutom just baksidan då
.006? Den har en glasbaksida och safirglas istället för hesalit.
.006? Den har en glasbaksida och safirglas istället för hesalit.
Har väl 863 verket också? Samma som 861 men mer dekorerat om jag inte e har fel.Ok. Tack för svar
Tackar Det är denna: https://shop.bulangandsons.com/watch-straps/dark-brown-rugged-leather-watch-strap.htmlSer ju fantastiskt ut! Vad heter modellen?
Vad blir ditt beslut då,Fick svar från Omega angående att plocka upp min Speedy Tuesday i England..
Dear Sir,
We cannot guarantee that the price will remain at 4100£. If the pound drop more we will probably have to change the price.
Therefore I would not recommend planning your pick up based on this. The worst that can happen in the UK is that you pay the same price you would pay in Sweden.
Thank you for your feedback.
Best regards,
Arthur Hery
Är det 005 man ska ha nu eller? Den med glasbaksida? Finns såååå många olika modeller för en omega nybörjare. Vad skiljer alla dessa åt?
861/863 urverken som Dennta nämner är samma som de ovan förutom att de har en guldplätering istället för Rhodium, dvs guldiga urverk istället för "silver/titan/stål", rent visuellt. Det är detta som första 1:an symboliserar.Har väl 863 verket också? Samma som 861 men mer dekorerat om jag inte e har fel.
Körde Stockholm.. orkar inte strulaVad blir ditt beslut då,
Funderar själv på vart man vill hämta den. Är ju smidigt med Stockholm men vore ju naja med en riktig klockresa med höjdpunkten att hämta ut sin dyrgrip
Hade valt 005.Ok. Tack för svar
Jag hade kört på TintinJag tror att jag måste köpa en Speedy igen. Saknar vrida upp och njuta
Funderar på ifall ska testa safiren eller Tintin. Vad säger ni
Jag hade lätt valt TinTin, kul twist på en klassisk klocka. Safiren är ju inte alls lika spännandeJag tror att jag måste köpa en Speedy igen. Saknar vrida upp och njuta
Funderar på ifall ska testa safiren eller Tintin. Vad säger ni
Jag skulle estetiskt säga att safiren vinner.Rent estetiskt. 005 vs 006 safir vs hesalit? Ser man skillnaden? Känns som 005 är mer lätt repad?
Du bör jämföra och uppleva skillnaden själv. Hesalit är ju självklart mer lättrepat men det kan poleras ett antal gånger och nytt glas kostar 800:- (enl uppgift jag fått). Safir kan ju också skadas, även om det vill till och då blir det mycket dyrare att byta. 005 är mitt val i alla fall.Rent estetiskt. 005 vs 006 safir vs hesalit? Ser man skillnaden? Känns som 005 är mer lätt repad?
Hesaliten ger en sjukt go känsla så ska det bli en keeper "" så är det 005 som gäller.
Men är sugen på skoja till det lite Tintin är ju Hesalite. Men glas baksida är vackert.
Svårt.
FOIS tycker jag är en av de mer lyckade re-issueklockorna. Personligen så gillar jag den nättare storleken på caset med straight lugs. Synd bara att den inte har plexi. Bra att tänka på är att det är svårt att hitta länk till den eftersom den har 19mm lugbredd.Lite Omega sugen och självklart Speedy, det är ju ändå year of the Speedmaster.
Funderar på en härligt härjad "vintage" (80-90 tal) men så såg jag FOIS utgåvan.
Någon som har erfarenhet från den och kan dela med sig av intryck? Har testat den som hastigast hos AD bara själv.
Thanks brother för dina åsikter, håller med dig om allt, som tur är har ju Bulang riktigt fina 19mmFOIS tycker jag är en av de mer lyckade re-issueklockorna. Personligen så gillar jag den nättare storleken på caset med straight lugs. Synd bara att den inte har plexi. Bra att tänka på är att det är svårt att hitta länk till den eftersom den har 19mm lugbredd.
Ska tillägga att jag själv inte äger en FOIS men väl en Ed White som har liknande boett.
Annars så går det ju fortfarande att få tag på riktigt fina 80-90-talare för bra pengar.Thanks brother för dina åsikter, håller med dig om allt, som tur är har ju Bulang riktigt fina 19mm
Mm vette tusan var bara?Annars så går det ju fortfarande att få tag på riktigt fina 80-90-talare för bra pengar.
Här på forumet?Mm vette tusan var bara?
jo absolut men väldigt sällan de dyker upp precis som man vill ha dem känns det somHär på forumet?
Vad är det du är ute efter? Jag har en 93a, servad under förra året som jag kan tänka mig att skiljas från.jo absolut men väldigt sällan de dyker upp precis som man vill ha dem känns det som