• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_3784.JPG

Trevlig lördagkväll!

Kamrater,

Speedy up!
IMG_0224.JPG

Dagens avslöjande är speedyn nya kläder.
Efter 18 veckor väntetid anlände det äntligen igår!!
Ett specialbeställt racingband från Heuerville
Slate blue anpassat för Omegas clasp med silver och röda stygn.
IMG_0221.JPG

IMG_0222.JPG

Kvalité rakt igenom.
OMG!
Funderar på att slänga alla andra band till speedyn. Nej, det kommer jag inte men detta kommer sitta på en stor del av tiden.
Grymt! Fullträff för blåpajen!

Rent estetiskt. 005 vs 006 safir vs hesalit? Ser man skillnaden? Känns som 005 är mer lätt repad?

Jag valde själv mellan 005 och 006, valet blev ändå till sist ganska enkelt då jag tycker klockan blir både snyggare och mer användarvänlig med safirglaset. Jag vill använda mina klockor och inte bara ha dem i boxen. Safirglas är betydligt mer stryktåligt och dessutom blir klockan vattentät. Att det även är glasbaksida är ju klart ett läckert plus. alltså 006 :)

Jag valde själv mellan 005 och 006, valet blev ändå till sist ganska enkelt då jag tycker klockan blir både snyggare och mer användarvänlig med safirglaset. Jag vill använda mina klockor och inte bara ha dem i boxen. Safirglas är betydligt mer stryktåligt och dessutom blir klockan vattentät. Att det även är glasbaksida är ju klart ett läckert plus. alltså 006 :)

De är båda specade 50meter.

Smaken är som baken, jag tycker klockan blir mycket snyggare med hesalit. Visst repas det lättare men har inte behövt putsa mitt på 8 månader ännu och det är gjort på 10min. Och då används den flitigt. Varför skulle klockan bli mer vattentålig med safir?

Smaken är som baken, jag tycker klockan blir mycket snyggare med hesalit. Visst repas det lättare men har inte behövt putsa mitt på 8 månader ännu och det är gjort på 10min. Och då används den flitigt. Varför skulle klockan bli mer vattentålig med safir?

Den informationen har jag läst här på forumet dessuto

Det är vad jag hört, (de pratade dem även om där jag köpte min).
Vet ej vad som skiljer men skulle vara mer vattentålig än den med hesalit.
Kanske är felaktigt?

Vi får tänka lite extra på Bill Paxton som gick bort under gårdagen. En otroligt duktig skådespelare som porträtterade Fred Haise i en av tidernas bästa rymdfilmer, apollo 13. En rymdfärd där speedmastern spelade en viktig roll för att astronauterna skulle ta sig tillbaka till jorden igen. Har ni inte sätt filmen, se den!
MV5BMTkxMzc0MDE2M15BMl5BanBnXkFtZTcwODExNzgwMw@@._V1_SY1000_CR0,0,1576,1000_AL_.jpg

Vi får tänka lite extra på Bill Paxton som gick bort under gårdagen. En otroligt duktig skådespelare som porträtterade Fred Haise i en av tidernas bästa rymdfilmer, apollo 13. En rymdfärd där speedmastern spelade en viktig roll för att astronauterna skulle ta sig tillbaka till jorden igen. Har ni inte sätt filmen, se den!
MV5BMTkxMzc0MDE2M15BMl5BanBnXkFtZTcwODExNzgwMw@@._V1_SY1000_CR0,0,1576,1000_AL_.jpg
R.I.P

Tillbaka
Topp