@seikoswede
Uret.se tar 35 för en helt ny Speedmaster pro med certifikat och två års garanti. Jag gick för en Speedy mark II från 2015 som kommer med 4 års garanti pga nyare urverk och därmed hade 2 års garanti kvar. Kostade mig lite över 30 men var i väldigt bra skick och jag tyckte det var värt att få garantin.
via Chrono24 kan man nog få en speedy Pro som är nästan ny med garanti kvar för runt eller strax under 30K. Jag skulle rekommendera en sådan över en äldre klocka för 25K om den inte också råkar vara dokumenterat nyservad. 25K är redan mycket pengar så det är dumt att inte lägga lite till för att få ett lite mer problemfritt ägande.
EDIT: värt att nämna att servicen kostar 6-7000SEK och kan ta många veckor..
Skulle hellre handla av en KS-medlem. Ref .005 uttagen 2016 har legat 28-31, det högre är sådana som togs ut från RobE i december under deras kampanj. Dom sålde en hel del då. Fler dyker upp här vad det lider, vissa är ju obotliga flippare. Men man får hugga dom omgående för dom ligger inte osålda länge.Kanonbra tips! Tack!
Håller ju med om att hellre lägga fem till för en nästan ny men vet inte riktigt hur kompisen resonerar. Skall vidarebefordra all vänliga kommentarer!
Vänligen
Jim