• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ha en trevlig fettisdag kamrater!

Foto.jpg

Super stilig!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är sådana här lägen man vet att man träffat rätt! Min sambo kan inte förstå hur jag kan lägga en månadslön på en klocka utan att direkt tänka efter, men idag när jag kom hem låg denna bok och väntade på nattduksbordet en helt vanlig torsdag.
JCUgEiG.jpg
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Hej alla Speedy fans
Skulle behöva hjälp och det finns inget bättre ställe att få det än här.
Jag har ögonen på en speedmaster automatic med reversed panda tavla.
Vad jag inte blir klok av är stt den verkar finnas som både 3511.xxx och 3811.xxx
Någon som vet om det är skillnad och i så fall vad?
/Klas
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sitter och funderar på om man ska skaffa sig ännu en klocka.
Kollar på Seikos, Squales, marathon och andra klockor i 10.000 klassen.
Men så kollar jag mer på armen och ser mitt älskade blåbär.
IMG_0254.JPG

Ingen annan jag kollar på kommer ens i närheten av henne.
Jag vill inte ha någon annan än henne.
Ingen annan är värdig att ens konkurrra med henne.
Satan va jag gillar min speedyn!
 

seikoswede

Panerai
Hej på er alla Speedy-freaks!

En god vän är på jakt efter en Speedmaster till sin son och kan tänka sig att lägga max 25k.

Vad får han för det?

Tänker på ålder service fullset osv.

Vänligen

Jim
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hej på er alla Speedy-freaks!

En god vän är på jakt efter en Speedmaster till sin son och kan tänka sig att lägga max 25k.

Vad får han för det?

Tänker på ålder service fullset osv.

Vänligen

Jim
Tjena,

För 25' får man en speedy PRO från ca 1990-2000
Papper brukar finnas men servishistoriken är mer otydlig. Ibland på papper, ibland muntligt.. kort sagt man vet inte.

Kolla på chrono24 så brukar man få en bra uppfattning om priset.
http://www.chrono24.se/omega/speedm...ry=Omega+Speedmaster+Professional&sortorder=1

Hoppas han hittat nått passande :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tjena,

För 25' får man en speedy PRO från ca 1990-2000
Papper brukar finnas men servishistoriken är mer otydlig. Ibland på papper, ibland muntligt.. kort sagt man vet inte.

Kolla på chrono24 så brukar man få en bra uppfattning om priset.
http://www.chrono24.se/omega/speedm...ry=Omega+Speedmaster+Professional&sortorder=1

Hoppas han hittat nått passande :)
När jag började kolla så konstaterade jag att under 25 var svårt att komma oavsett ålder om det skall vara något som är bra. Slutade med en 10mån ref 005 för inte så mycket mer. Fabriksgaranti kvar och ingen stundande service. Så resonerade jag. Men vill man hellre ha en äldre är det ju en annan femma.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När jag började kolla så konstaterade jag att under 25 var svårt att komma oavsett ålder om det skall vara något som är bra. Slutade med en 10mån ref 005 för inte så mycket mer. Fabriksgaranti kvar och ingen stundande service. Så resonerade jag. Men vill man hellre ha en äldre är det ju en annan femma.
Precis som du säger, för bara lite till får man så mycket mer!
 

seikoswede

Panerai
Tack skall ni ha!

Tror nog det är priset som styr den här gången mer än ref och tillbehör. Men nyservat känns bäst då de inte är klocknördar som vi.:D

Har själv dålig koll på Omega Speedy priser men skall kolla Chrono24 ikväll.

Har också lagt ut en köpesannons på K&S.

Trevlig helg alla!!:)

Jim
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Precis som du säger, för bara lite till får man så mycket mer!
@seikoswede
Uret.se tar 35 för en helt ny Speedmaster pro med certifikat och två års garanti. Jag gick för en Speedy mark II från 2015 som kommer med 4 års garanti pga nyare urverk och därmed hade 2 års garanti kvar. Kostade mig lite över 30 men var i väldigt bra skick och jag tyckte det var värt att få garantin.
via Chrono24 kan man nog få en speedy Pro som är nästan ny med garanti kvar för runt eller strax under 30K. Jag skulle rekommendera en sådan över en äldre klocka för 25K om den inte också råkar vara dokumenterat nyservad. 25K är redan mycket pengar så det är dumt att inte lägga lite till för att få ett lite mer problemfritt ägande.

EDIT: värt att nämna att servicen kostar 6-7000SEK och kan ta många veckor..
 

seikoswede

Panerai
@seikoswede
Uret.se tar 35 för en helt ny Speedmaster pro med certifikat och två års garanti. Jag gick för en Speedy mark II från 2015 som kommer med 4 års garanti pga nyare urverk och därmed hade 2 års garanti kvar. Kostade mig lite över 30 men var i väldigt bra skick och jag tyckte det var värt att få garantin.
via Chrono24 kan man nog få en speedy Pro som är nästan ny med garanti kvar för runt eller strax under 30K. Jag skulle rekommendera en sådan över en äldre klocka för 25K om den inte också råkar vara dokumenterat nyservad. 25K är redan mycket pengar så det är dumt att inte lägga lite till för att få ett lite mer problemfritt ägande.

EDIT: värt att nämna att servicen kostar 6-7000SEK och kan ta många veckor..

Kanonbra tips! Tack!
Håller ju med om att hellre lägga fem till för en nästan ny men vet inte riktigt hur kompisen resonerar. Skall vidarebefordra all vänliga kommentarer!

Vänligen

Jim
 
Topp