• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_2795.JPG

Efter att ha haft klocka på mig i några timmar med kronografen igång för att se så allt funkar som den ska, så märkte jag sen att när jag resetade den så åkte inte visaren vid subdialen vid 6 helt tillbaka, utan stannar som på bilden.

Vad kan detta bero på?

Problemet löst! Läste att man kunde trycka in "resetknappen" hårt några gånger. Och det funkade tydligen.

Vad har vi för limiterade speedys på KS? Finns ju många trevliga:)
(Bild från speedywatches.com)
IMG_7542.PNG
Tja... om vi omformulerar frågan till hur många "speedys som inte ser ut som den vanliga" så finns det ett par.

Bland annat mitt blåbär somr lite special (finns flera liknande)
IMG_0503.JPG

Sen vet jag att @klocknooben har nått spännande på armen (finns fler där med)

Vad mer har man sett?

Tja... om vi omformulerar frågan till hur många "speedys som inte ser ut som den vanliga" så finns det ett par.

Bland annat mitt blåbär somr lite special (finns flera liknande)
IMG_0503.JPG

Sen vet jag att @klocknooben har nått spännande på armen (finns fler där med)

Vad mer har man sett?
Yepp här är mitt as. Franken .005 med servicetavla från 3570.31 och visare från Ofrei;

IMG_3458.jpg

Nu har man satt sin sista potatis i datejusttråden och kommit för att hänga med er istället. Köpte min klocka igår av trevlig herre här på klocksnack. Trevligt exemplar från 2001, fullset och nyservad. Förhoppningsvis är jag här för att stanna och ser sannerligen fram emot morgondagen och att få slänga upp en speedy tuesday-wristshot.
IMG_1771.JPG

Nu har man satt sin sista potatis i datejusttråden och kommit för att hänga med er istället. Köpte min klocka igår av trevlig herre här på klocksnack. Trevligt exemplar från 2001, fullset och nyservad. Förhoppningsvis är jag här för att stanna och ser sannerligen fram emot morgondagen och att få slänga upp en speedy tuesday-wristshot.
IMG_1771.JPG
Välkommen :) Bra val av speedy!

IMG_1771.JPG
Welcome to the darkside:pirate:

IMG_1771.JPG
Stiligt - har sett den förut men tröttnar inte. Grattis!

Tillbaka
Topp