Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är det bästa man kan ha om man inte köper ett kinakit veckovis från ebay med engångsöppnare och annat som inte håller för klockorpahawi är dessutom en trevlig prick. Håller med hasse, en riktig kvalitetsprodukt.Happy Speedy Tuesday Den här tisdagen vill jag dela med mig bilder på ett verktyg för att öppna boettlocket på en Speedmaster Professional som jag köpt efter jag läst denna artikel på Speedmaster101: http://speedmaster101.com/pahawis-opener-the-only-one-to-have/ Det är verkligen lätt att öppna locket och sedan stänga det med hjälp av verktyget
Köpte även med en "bar" (kommer inte på det svenska namnet...) till öppnaren:
Väntrumstristess.
Fortsätter med Rios Bundstrap på Speedyn. Läderlappen följer boettformen nästan perfekt och försvinner helt ur vissa vinklar.
20mm mellan luggarna.Högt ärade Speedmaster masters.
Vad är lug-size på ref. 311.30.42.30.01.005 ?
2017 modell om det har något att säga...
Jasså ligger det extra springbars i låddan? Bra att veta. Inte öppnat den sedan köpet för något år sedan49mm lug to lug enligt Google
Speedmaster Legendary Moonwatch : 311.30.42.30.01.005
Stainless Steel head and bracelet with double push button deployant, fixed tachymeter bezel, black dial, manual wind (Cal. 1861 (base Lemania 1873)), 12-hour chronograph, small seconds, NASA First Watch Worn on the Moon engraving, Hesalite crystal, WR 50m, Ref. 311.30.42.30.01.005, 42mm, Retail = $5,250, Never Worn in special Moonwatch presentation box with Papers + 2 Year BW Warranty
- Width: 42 mm / Height: 49 mm / Thickness: 14 mm / Lug Width: 20 mm
- Special Edition comes with NATO & Velcro straps, extra springbars, strap changing tool, and loupe in a beautiful display box. This model replaced the 3570.50.
Glad speedy tuesday folks!
Ahhhh ohh nooo den röda måndagen pajjade hela veckorytmen och mina klockval!!Speedy wednesday*
Haha, närmare helgen än du först trodde, bara positivt alltså!Ahhhh ohh nooo den röda måndagen pajjade hela veckorytmen och mina klockval!!
Omega onsdag *Glad speedy tuesday folks!
Väntrumstristess.
Fortsätter med Rios Bundstrap på Speedyn. Läderlappen följer boettformen nästan perfekt och försvinner helt ur vissa vinklar.
20mm mellan luggarna.
Lug till lug vet jag inte, kan inte mäta just nu.
49mm lug to lug enligt Google
Speedmaster Legendary Moonwatch : 311.30.42.30.01.005
Stainless Steel head and bracelet with double push button deployant, fixed tachymeter bezel, black dial, manual wind (Cal. 1861 (base Lemania 1873)), 12-hour chronograph, small seconds, NASA First Watch Worn on the Moon engraving, Hesalite crystal, WR 50m, Ref. 311.30.42.30.01.005, 42mm, Retail = $5,250, Never Worn in special Moonwatch presentation box with Papers + 2 Year BW Warranty
- Width: 42 mm / Height: 49 mm / Thickness: 14 mm / Lug Width: 20 mm
- Special Edition comes with NATO & Velcro straps, extra springbars, strap changing tool, and loupe in a beautiful display box. This model replaced the 3570.50.
Underbart! Jag önskar verkligen att jag behövde ett sånt verktyg.Happy Speedy Tuesday Den här tisdagen vill jag dela med mig bilder på ett verktyg för att öppna boettlocket på en Speedmaster Professional som jag köpt efter jag läst denna artikel på Speedmaster101: http://speedmaster101.com/pahawis-opener-the-only-one-to-have/ Det är verkligen lätt att öppna locket och sedan stänga det med hjälp av verktyget
Köpte även med en "bar" (kommer inte på det svenska namnet...) till öppnaren:
Skulle mörda för ett Omega jubilee!Någon som har testat Speedmaster på "jubilee" ?
Ser ju grymt ut:
Det vore trevligt!Såg den briljanta iden kring en Speedy GTG i annan tråd. Har det förekommit någon sådan GTG sedan tidigare? Vore ju hur roligt som helst att dra ihop en sådan