• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Får ändra på det nu :) Jätteskoj att alla är så nöjda med banden. Ska ta hem lite nytt läder då jag inte har nåt kvar av detta natur vegabiliskt färgade som jag narvsvärtat svartgrått . Tänker nåt i brunt kanske ?
Har du gjort något vintage band så är jag intresserad av det. Tänker mig ett i brunt eller beige. Pris på det?

Håller med dig handlar helst via svensk butik men +10 känns som för stor skillnad. Ska gå och se vad jag kan få för pris till veckan.
Nej jag skulle inte betala 42' jag heller men skiljer det bara några tusenlappar tycker jag det är värt att handla från AD.
Håller tummarna för att du får ett bra erbjudande. :)

LIte till morgondagens söndagsläsning

“EDITOR’S PICK: Remembering the Celebration of the Omega Speedmaster, Texas, 2015 (Long Read)” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/20404/click

Själv tänkte jag dyka ned i min "Aktuellt" från 1969 och läsa om hur månlandningen rapporterades när det hände
image.jpeg
image.jpeg

Kikar lite försiktigt men de nya modellerna, måste man ha safirglas för att få glasbaksid?
Det finns en ref som har hesalitglas och safirglasbaksida, 3572.50. Den börjar bli lite svårare att få tag på men det finns några exemplar på Chrono24.

Edit: hann inte se din edit men denna ref har några år på nacken. Jag har inte koll på när de slutade göras men det kanske nån annan har?

En fråga till er som liksom jag köpte en Speedy (eller annan Omega) från Rob. Engström i december. Antar att ni också blev lovade ett värderingsintyg då, har ni alla fått det? Jag köpte min klocka för drygt en månad sen och skulle få det hemskickat men har än inte sett något intyg.

En fråga till er som liksom jag köpte en Speedy (eller annan Omega) från Rob. Engström i december. Antar att ni också blev lovade ett värderingsintyg då, har ni alla fått det? Jag köpte min klocka för drygt en månad sen och skulle få det hemskickat men har än inte sett något intyg.
Värderingsintyg på en ny klocka???? Vad är det för fel på kassakvittot?

Det var inget som nämndes när jag köpte min klocka. Således har jag inte fått något hemskickat. Menar du att värderingsintyget ska höja klockans värde gentemot kassakvittot? Hur är tanken med denna procedur?

Det var inget som nämndes när jag köpte min klocka. Således har jag inte fått något hemskickat. Menar du att värderingsintyget ska höja klockans värde gentemot kassakvittot? Hur är tanken med denna procedur?
Den värderas väl till listpriset? Vilket bör vara cirka 10k mer än kassakvittot om du köpt med rabatt hos Rob.

• Like
Reactions: Nic
Den värderas väl till listpriset? Vilket bör vara cirka 10k mer än kassakvittot om du köpt med rabatt hos Rob.
Jag har uppfattat det så jag med. Med andra ord är det inte så dumt om värdet ökar med 10' med hjälp av en bit papper.

Jag fick intyget ca en vecka efter inköpet.

hur tänker ni nu? så vid en försäljning så tänker ni ange att värdet är runt 42k?
och begära typ 37k?
säger lycka till med det:rolleyes:
Eller om den "försvinner" så är detta intyg bättre att skicka in till försäkringsbolaget än kvittot. Låter nästan skumrask business att samma säljare levererar ett kvitto OCH! ett intyg på ett betydligt högre belopp. Luktar nästan medhjälp till bedrägeri, eller vad tycker ni som är bevandrade i juridikens underbara värld? Jag hade förstått det motsatta, ett kvitto på originalbeloppet för framtida eventualiteter (försäljning, försäkringsärenden etc) och ett intyg på ett lägre!!!!!! belopp att uppvisa för hustrun

Vad man har köpt något för och vad prylen är värd är väl inte samma sak? Vore det så så försvinner ju hela tanken med Antikrundan... ;)

Värderingsintyg är en bra startpunkt i diskussionen med ett försäkringsbolag, bättre än ett kassakvitto.

Vad man har köpt något för och vad prylen är värd är väl inte samma sak? Vore det så så försvinner ju hela tanken med Antikrundan... ;)

Värderingsintyg är en bra startpunkt i diskussionen med ett försäkringsbolag, bättre än ett kassakvitto.
När ett värderingsintyg utfärdas på en sprillans ny klocka, är värderingsintyget på köpesumman eller det faktiska marknadsvärdet? Marknadsvärdet är ju inte detsamma som köpesumman sekunden efter köpet är genomfört.

När ett värderingsintyg utfärdas på en sprillans ny klocka, är värderingsintyget på köpesumman eller det faktiska marknadsvärdet? Marknadsvärdet är ju inte detsamma som köpesumman sekunden efter köpet är genomfört.
Jag antar att det skrivs på det förstnämnda men det vore intressant att få veta.

På en ny klocka så är det listpriset. Så har det varit för mig när jag har köpt nytt.

Instämmer med föregående talare. Ska man bara äga en Speedmaster tycker jag personligen det ska vara den klassiska modellen.
Men med det sagt, whatever floats your boat... :)

Tillbaka
Topp