• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tjena Speedytokar.

50-årsdagen närmar sig för farsgubben och vad passar då inte bättre med en helt ny Speedmaster.
Han vill ha versionen med safirglas på fram o baksidan.
Farsan har själv kikat runt ett tag på nätet och glidigt in på uret.se och sett att det skiljer ganska mycket i pris jämfört med tex. Mårtenssons Ur i Halmstad (38.000 kontra 50.000). Hur tusan kan Uret.se sälja klockan för 12k billigare?

Nåväl, jag har förstått att det ofta går att pruta hos en handlare även på en ny klocka. Frågan är väl kort o gott till vilken handlare man bör vända sig för detta köp? Eller är uret.se att lita på?
 

Zalath

Panerai
Tjena Speedytokar.

50-årsdagen närmar sig för farsgubben och vad passar då inte bättre med en helt ny Speedmaster.
Han vill ha versionen med safirglas på fram o baksidan.
Farsan har själv kikat runt ett tag på nätet och glidigt in på uret.se och sett att det skiljer ganska mycket i pris jämfört med tex. Mårtenssons Ur i Halmstad (38.000 kontra 50.000). Hur tusan kan Uret.se sälja klockan för 12k billigare?

Nåväl, jag har förstått att det ofta går att pruta hos en handlare även på en ny klocka. Frågan är väl kort o gott till vilken handlare man bör vända sig för detta köp? Eller är uret.se att lita på?
Är nog inga större problem att lita på uret.se, och nog ska du pruta på listpriset för en ny Omega. Kommer kanske inte ner till uret.se:s nivåer, men några tusen i alla fall.

Kul att han vill ha en Speedy! Har han många klockor annars?
 
Är nog inga större problem att lita på uret.se, och nog ska du pruta på listpriset för en ny Omega. Kommer kanske inte ner till uret.se:s nivåer, men några tusen i alla fall.

Kul att han vill ha en Speedy! Har han många klockor annars?
Tack för svaret! Blir nog köp hos en handlare, känns ändå skönt att få bra service både vid köp och sedan efteråt. 5% rabatt borde väl vara rimligt att få.

Han har faktiskt inte många klockor. Varit en flitig användare av sin gamla seamaster som jag tror köptes vid 30 årsdagen. Dock lär väl ett större intresse ta vid nu.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tjena Speedytokar.

50-årsdagen närmar sig för farsgubben och vad passar då inte bättre med en helt ny Speedmaster.
Han vill ha versionen med safirglas på fram o baksidan.
Farsan har själv kikat runt ett tag på nätet och glidigt in på uret.se och sett att det skiljer ganska mycket i pris jämfört med tex. Mårtenssons Ur i Halmstad (38.000 kontra 50.000). Hur tusan kan Uret.se sälja klockan för 12k billigare?

Nåväl, jag har förstått att det ofta går att pruta hos en handlare även på en ny klocka. Frågan är väl kort o gott till vilken handlare man bör vända sig för detta köp? Eller är uret.se att lita på?
Klart att far ska ha en Speedy! Lycka till med köpet och dela gärna med dig av några bilder när kalaset gått av stapeln:)
 

Zalath

Panerai
Tack för svaret! Blir nog köp hos en handlare, känns ändå skönt att få bra service både vid köp och sedan efteråt. 5% rabatt borde väl vara rimligt att få.

Han har faktiskt inte många klockor. Varit en flitig användare av sin gamla seamaster som jag tror köptes vid 30 årsdagen. Dock lär väl ett större intresse ta vid nu.
Om han använder den ofta så gillar han ju iaf att bära klockor, då kommer det nog bli kanon det där! Angående köpet så får du väl helt enkelt tänka att om du inte frågar så får du inget svar - bara att fråga vilket pris de kan ge. Du lär ju aldrig få värre än listpris iaf! :)
 

PCB

Audemars
har haft speedyn nu i en vecka ,och verkar som den går +-0sek/dag!
har nog haft tur med denna,för har aldrig haft en så exakt mekanisk klocka innan,
ni som köpt nyare speedys ? hur går era?
 
Beställde en sprillans moonwatch via chrono24 idag. Fick den för 30 inkl frakt vilket känns som ett mkt bra pris. :)
Beggade fina ex går ju för 22-25, en service på det så är man uppe i 27-30 och då var det självklart att slå till på en ny.

Är det inte lite konstigt att det skiljer så lite mellan nya och begagnade med tanke på servicekostnaden?
 

PCB

Audemars
Beställde en sprillans moonwatch via chrono24 idag. Fick den för 30 inkl frakt vilket känns som ett mkt bra pris. :)
Beggade fina ex går ju för 22-25, en service på det så är man uppe i 27-30 och då var det självklart att slå till på en ny.

Är det inte lite konstigt att det skiljer så lite mellan nya och begagnade med tanke på servicekostnaden?
så resonerade jag med,,samt att man får den trevliga boxen med alla godsaker i:hungry:
grattis i förskott till köpet!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
har haft speedyn nu i en vecka ,och verkar som den går +-0sek/dag!
har nog haft tur med denna,för har aldrig haft en så exakt mekanisk klocka innan,
ni som köpt nyare speedys ? hur går era?
Kul att höra! Jag är väldigt positiv överraskad över tidsavvikelsen på min Speedy jag med. De första veckorna lade jag den alltid med tavlan uppåt som jag normalt brukar göra med mina klockor och då gick den -2 sek/dag. Sen började jag experimentera lite och när jag har den på mig under dagen och låter den ligga med kronan uppåt under natten går den +-0 sek/dag för mig med.
 
  • Like
Reactions: PCB

PCB

Audemars
Kul att höra! Jag är väldigt positiv överraskad över tidsavvikelsen på min Speedy jag med. De första veckorna lade jag den alltid med tavlan uppåt som jag normalt brukar göra med mina klockor och då gick den -2 sek/dag. Sen började jag experimentera lite och när jag har den på mig under dagen och låter den ligga med kronan uppåt under natten går den +-0 sek/dag för mig med.
Har kört krona ner, hela tiden
Det kanske kompenserar det hela,?!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Beställde en sprillans moonwatch via chrono24 idag. Fick den för 30 inkl frakt vilket känns som ett mkt bra pris. :)
Beggade fina ex går ju för 22-25, en service på det så är man uppe i 27-30 och då var det självklart att slå till på en ny.

Är det inte lite konstigt att det skiljer så lite mellan nya och begagnade med tanke på servicekostnaden?
Välkommen in i värmen du också!
:D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag gör det i regel en gång om dagen. 15-20 varv eller så brukar funka för att den ska bli fullt uppdragen.
Tror faktisk den varit igång konstant sen jag skaffade Speedyn för drygt en månad sen nu när jag tänker efter.
 

PCB

Audemars
Då det är min första mekaniska, så har man nu i början , okynnesvridit mest för att komma ihåg att göra det:)
Blir väl en morgonrutin framöver kan jag tänka,,
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Har haft en. Bra tyngd med ett kvalitetskänsla. Köpte du den?
image.jpeg
 
Topp