• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sa någon tisdag?
image.jpeg

Riktigt bra!! Börjar bli mer och mer sugen på viklås. Vart köpte du ditt ifrån?
Hittade det hos våran Gripenbro.
Sjukt skönt och gedigen kvalité.
Tänk bara på att "vanliga" armband inte funkar så bra till. Dom är för korta och hamnar inte speciellt centrerat på handen. Så det blir antigen Omega orginal eller nån after market. Om du kollar på sid 17 i tråden så har @Patrik72 redogjort för detta och lagt upp bilder.

Även fastän jag inte trivs fullt ut med komforten av en länk så måste jag säga att klockan känns så mycket mer exklusiv och ger ett intryck av kvalité.
image.jpeg

En annan grej, hur känner ni för nato? Undrar om jag gjorde rätt när jag la på det.. Den känns så klumpig och stor bara. Sticker ut alldeles för mycket baktill.
image.jpeg

image.jpeg

Även fastän jag inte trivs fullt ut med komforten av en länk så måste jag säga att klockan känns så mycket mer exklusiv och ger ett intryck av kvalité.
image.jpeg

En annan grej, hur känner ni för nato? Undrar om jag gjorde rätt när jag la på det.. Den känns så klumpig och stor bara. Sticker ut alldeles för mycket baktill.
image.jpeg

image.jpeg
Tycker Natot ser tajt och fint ut, det är ju en lite klumpig bandtyp... ;)
Hur funkar det med andra länkar för dig? För mig funkar Speedmasterlänken fint (även om du har en nyare variant med skruvar istället för sprintar). Däremot har jag haft problem med budgetlänkar tidigare - har blivit obekväma och jag har tagit av mig klockan när jag varit på möten och grejer.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Snyggt!

Jag gillar länken skarpt. Får lite tyngd i klockan också!

Älskar hur natot ser ut på bild, men håller med om att det är lite svårt att komma helt överrens med. Är det för brett i förhållande till klockan? Hon bärs ju mer som en 40 än 42, och då kanske 20 mm Nato är för mycket? Plus flärpen på baksidan..

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Ser det inte ut att vara ett ovanligt tjockt material i natot?

Tycker Natot ser tajt och fint ut, det är ju en lite klumpig bandtyp... ;)
Hur funkar det med andra länkar för dig? För mig funkar Speedmasterlänken fint (även om du har en nyare variant med skruvar istället för sprintar). Däremot har jag haft problem med budgetlänkar tidigare - har blivit obekväma och jag har tagit av mig klockan när jag varit på möten och grejer.
Speedylänken fungerar avsevärt bättre än andra som jag haft. Sitter bekvämt och stör mig inte alls under dagen, dock så stör den mig så fort jag kommer hem och ska slappa i soffan, vilket inte läderband gör. Kan köra på med läderband 24/7 :) Sen så är jag lite feg vad gäller deskdives, tar av mig klockan och lägger den åt sidan när jag sitter och arbetar.

Snyggt!

Jag gillar länken skarpt. Får lite tyngd i klockan också!

Älskar hur natot ser ut på bild, men håller med om att det är lite svårt att komma helt överrens med. Är det för brett i förhållande till klockan? Hon bärs ju mer som en 40 än 42, och då kanske 20 mm Nato är för mycket? Plus flärpen på baksidan..
Precis, blir lite tyngd - men inte för mycket ändå.

Nädå, upplevde den inte för bred alls. Det är flärpen som stör mig. Har bara använt nato på en GANT-klocka innan som inte hade den flärpen, älskade det. Bekvämt och snyggt. Skippar bild på parfymklockan, men den är olivgrön.

Ser det inte ut att vara ett ovanligt tjockt material i natot?
Yepp, samtidigt som det är extremt bra kvalite!

Äntligen kan jag posta här och faktiskt ha en Speedmaster! Köpte den för en liten stund sen på Bergströms. Mer om det i paketöppnartråden...
Här är i alla fall min alldeles egna Speedy!
image.jpeg
Vad kul, välkommen! Såg att du skrev (i pakettråden) att du föredrog mer avskalade och mindre klockor, och då passar ju egentligen Speedy rätt bra! Enkel färgskala, kronograf som går att läsa och bärs lite mindre än 42 mm. Hoppas du kommer att trivas med den! :)

Tillbaka
Topp