• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Stefan S

Patek
2-Faktor
God morgon! Ha en snabb tisdag :)
IMG_2062.JPG
 

POT

Friends of KS
Såhär en regnig speedy-tuesday har jag lite funderingar. Jag har som vissa kanske sett en Alaska project, tyvärr får den mindre och mindre handledstid och tanken har slagit mig att kanske, eventuellt, möjligen gå skilda vägar... Hittills har jag inte sålt någon klocka utan enbart köpt (4 av 5 nuvarande är Speedmasters...).

Är det någon som har koll på vad ett rimligt försäljningspris ligger kring idag? Priserna har ju förändrats ganska markant den senaste tiden och det finns, vad jag har sett, inga objekt att jämföra med ute just nu.

Det är ett fullset med allt lull-lull kring denna LE-edition. Skicket är bra, inlämnad till Svante på Klockmaster Globen för ca 2 år sedan utan kommentarer (enbart översyn ej service), går som den ska.

Frågan kanske lämpar sig bättre i "Vad är ett rimligt pris"-tråden men jag tänkte att det finns bra med kunskap inom ämnet just här :p
Om jag säljer vore det kul att sälja den till någon annan entusiast på forumet.

Tacksam för era synpunkter och hjälp :)
 

MånsT

Rolex
Såhär en regnig speedy-tuesday har jag lite funderingar. Jag har som vissa kanske sett en Alaska project, tyvärr får den mindre och mindre handledstid och tanken har slagit mig att kanske, eventuellt, möjligen gå skilda vägar... Hittills har jag inte sålt någon klocka utan enbart köpt (4 av 5 nuvarande är Speedmasters...).

Är det någon som har koll på vad ett rimligt försäljningspris ligger kring idag? Priserna har ju förändrats ganska markant den senaste tiden och det finns, vad jag har sett, inga objekt att jämföra med ute just nu.

Det är ett fullset med allt lull-lull kring denna LE-edition. Skicket är bra, inlämnad till Svante på Klockmaster Globen för ca 2 år sedan utan kommentarer (enbart översyn ej service), går som den ska.

Frågan kanske lämpar sig bättre i "Vad är ett rimligt pris"-tråden men jag tänkte att det finns bra med kunskap inom ämnet just här :p
Om jag säljer vore det kul att sälja den till någon annan entusiast på forumet.

Tacksam för era synpunkter och hjälp :)
Härligt med en Alaska Project, riktigt cool modell. Det enda jag kan bidra med är att när jag var nära att köpa en för ca 1 år sedan (också fullset) så vill jag minnas att säljaren ville ha i runda slängar 50-55'. Om detta är representativt idag kan jag inte svara på, kan mycket väl vara så att 60' är mer rimligt.
 
  • Like
Reactions: POT

Oscar900218

Cartier
Såhär en regnig speedy-tuesday har jag lite funderingar. Jag har som vissa kanske sett en Alaska project, tyvärr får den mindre och mindre handledstid och tanken har slagit mig att kanske, eventuellt, möjligen gå skilda vägar... Hittills har jag inte sålt någon klocka utan enbart köpt (4 av 5 nuvarande är Speedmasters...).

Är det någon som har koll på vad ett rimligt försäljningspris ligger kring idag? Priserna har ju förändrats ganska markant den senaste tiden och det finns, vad jag har sett, inga objekt att jämföra med ute just nu.

Det är ett fullset med allt lull-lull kring denna LE-edition. Skicket är bra, inlämnad till Svante på Klockmaster Globen för ca 2 år sedan utan kommentarer (enbart översyn ej service), går som den ska.

Frågan kanske lämpar sig bättre i "Vad är ett rimligt pris"-tråden men jag tänkte att det finns bra med kunskap inom ämnet just här :p
Om jag säljer vore det kul att sälja den till någon annan entusiast på forumet.

Tacksam för era synpunkter och hjälp :)
Spännande, runt 60 är väl full rimligt! Är du sugen på en GMT II i byte får du hojta till ;)
 
  • Like
Reactions: POT

POT

Friends of KS
Härligt med en Alaska Project, riktigt cool modell. Det enda jag kan bidra med är att när jag var nära att köpa en för ca 1 år sedan (också fullset) så vill jag minnas att säljaren ville ha i runda slängar 50-55'. Om detta är representativt idag kan jag inte svara på, kan mycket väl vara så att 60' är mer rimligt.

Tack för input!
Ja, som sagt senaste 2 åren har ju prisutvecklingen varit ganska extrem kring många av Omegas LE.
 

Oscar900218

Cartier
Om den får lämna tror jag det blir en försäljning. Just nu använder jag mestadels bara min Apollo Soyuz. Dom andra ligger mest i lådorna :(
Ja jag förstår ;) jag är ändå rätt nöjd med min speedy jag har idag! :) Men chrono24 är väl ingen jättebra måttstock alltid men där ligger de tydligen på en bra bit över 60 så ska du sälja hade jag nog rekommenderat att du säljer den internationellt :)
 

POT

Friends of KS
Ja jag förstår ;) jag är ändå rätt nöjd med min speedy jag har idag! :) Men chrono24 är väl ingen jättebra måttstock alltid men där ligger de tydligen på en bra bit över 60 så ska du sälja hade jag nog rekommenderat att du säljer den internationellt :)

Såg att några låg uppe för över 70' tidigare i våras men som sagt, inte alltid värt att notera de priserna där. Som jag skrev tidigare vore det roligast om den gick att sälja på KS, om det blir av :)

Apollo-Soyuz också? Vill du bjuda på några bilder, verkar vara några riktigt fina pjäser du sitter på :woot:

Finns lite bilder som jag postat tidigare. Har inga som jag kan lägga upp nu, idag använder jag faktiskt denna:
IMG_2312.JPG
 
Topp