• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

injection

Omega
tisdag.jpg

Ha en underbar tisdag!
Vad är det för referens på denna skönhet? :)
 

injection

Omega
Någon med 19,5 cm omkrets runt handlederna som kan posta en bild med speedyn? tror ni den kommer se för liten ut på min handled?
Kanske värt att tillägga också att jag är 195 cm lång och en biffig kille..
Har aldrig sett klockan "live" men när jag ser klockan på bilderna blir jag dökär.:D

Mvh
 

Ruben

Rolex
Någon med 19,5 cm omkrets runt handlederna som kan posta en bild med speedyn? tror ni den kommer se för liten ut på min handled?
Kanske värt att tillägga också att jag är 195 cm lång och en biffig kille..
Har aldrig sett klockan "live" men när jag ser klockan på bilderna blir jag dökär.:D

Mvh
Kan inte bidra med bild, men det funkar bra. Speedy bärs som en 40mm sport rolle om du testat en sådan
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Någon med 19,5 cm omkrets runt handlederna som kan posta en bild med speedyn? tror ni den kommer se för liten ut på min handled?
Kanske värt att tillägga också att jag är 195 cm lång och en biffig kille..
Har aldrig sett klockan "live" men när jag ser klockan på bilderna blir jag dökär.:D

Mvh
Om jag kan bära upp den med 16,5m kan nog du det med dina 19,5...
IMG_0287.JPG

:)
 

injection

Omega
Får tacka för era åsikter, synd bara att det är så dåligt utbud här i Malmö och att jag inte kan testa och se klockan live.
Om man nu bestämmer sig för ett köp, vad ska man tänka på, plexi eller helasit, villken referens, begagnat eller nytt osv.
Vad skulle ni säga vad är rimligt att betala?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Får tacka för era åsikter, synd bara att det är så dåligt utbud här i Malmö och att jag inte kan testa och se klockan live.
Om man nu bestämmer sig för ett köp, vad ska man tänka på, plexi eller helasit, villken referens, begagnat eller nytt osv.
Vad skulle ni säga vad är rimligt att betala?
Har du inte möjlighet att gå förbi en AD och testa den IRL? En Speedy känns om en lager vara för en AD. Är du ute efter den klassiska Speedmastern är det i mitt tycke en 3750.50 med hesalit du ska ha. Är du ute efter någon mer udda Speedmaster är det bara välja och vraka, då Omega spottar ur sig nya LE Speedmasters varje år :D

Edit: Prismässigt för en 3570.50 skulle jag säga 24-28' beroende på skick, ålder och fullset?
 
Senast ändrad:

injection

Omega
Har du inte möjlighet att gå förbi en AD och testa den IRL? En Speedy känns om en lager vara för en AD. Är du ute efter den klassiska Speedmastern är det i mitt tycke en 3750.50 med hesalit du ska ha. Är du ute efter någon mer udda Speedmaster är det bara välja och vraka, då Omega spottar ur sig nya LE Speedmasters varje år :D

Edit: Prismässigt för en 3750.50 skulle jag säga 24-28' beroende på skick, ålder och fullset?
Jag förstår, men om man kollar på chrono 24 så finns det inga 3750.50..
vilken är estetiskt snyggast? :D
 

TomGanks

Panerai
Går det att hitta en lista någonstans på alla referensnummer samt vilka årtal de tillverkades?
Jag är på jakt efter en Speedmaster ifrån 1989 och undrar vilka olika referenser det finns ifrån det året att välja mellan?

Tack på förhand
 
Topp