• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
När man ändå är i givartagen...

Någon som vill ha ett splitternytt brunt handgjort läderstrap till sin speedy? :)

PM, skickas mot fraktkostnad.

IMG_5020.jpg

IMG_5021.jpg
Rök snabbt. :)
 

MånsT

Rolex
Speedy Pro ref 005. Kör länk sen i torsdags. Den är lite lös, en minskning vore på plats. Men ta bort en länk och öka i spännet blir för tajt. Kollat på att installera justerbar clasp men på något sätt ser det "fel" ut. Åsikter?
https://omegaforums.net/threads/micro-adjusting-clasp.37817/
Bilder från den tråden...
219699-cb7346491476cf6d883783bb50239644.jpg 219700-cde040c5d5b7470c3f4a9761950aa99c.jpg 219702-f8be1ec5ed6d17496388078c32193928.jpg
Ser förmodligen fel ut för att spännet och länken inte är gjorda för varandra. Men mikrojustering är ju onekligen smidigt som fasen så varför inte? :)
 

Alex Taól

Omega
2-Faktor
Hej ni Speedy-fantaster,

Har en väldigt enkel fråga som ni säkert kan på era fem fingrar.

Vad är det för mått mellan luggarna på den vanliga speedyn (first man on the moon, 311.30.42.30.01.005) och är det simpelt att sätta på någon eget läderband eller liknande?

Är det någon som testat läderband från Royal straps och då specifikt följande modell? http://royalstraps.se/product/vintage-racing-chokladbrunt

Har ni själva några favoritsidor på handgjorda läderband för att sätta en "personlig" prägel på er speedy? :)

Trevlig kväll på er!
 

Zalath

Panerai
Hej ni Speedy-fantaster,

Har en väldigt enkel fråga som ni säkert kan på era fem fingrar.

Vad är det för mått mellan luggarna på den vanliga speedyn (first man on the moon, 311.30.42.30.01.005) och är det simpelt att sätta på någon eget läderband eller liknande?

Är det någon som testat läderband från Royal straps och då specifikt följande modell? http://royalstraps.se/product/vintage-racing-chokladbrunt

Har ni själva några favoritsidor på handgjorda läderband för att sätta en "personlig" prägel på er speedy? :)

Trevlig kväll på er!
20 mm. Du behöver ett bra verktyg för att kunna byta, kostar några hundra. Men med det är det väldigt enkelt och går ganska snabbt. Jag kör ett liknande strap från @rogart-63

IMG_20161122_142306.jpg
 

Alex Taól

Omega
2-Faktor
20 mm. Du behöver ett bra verktyg för att kunna byta, kostar några hundra. Men med det är det väldigt enkelt och går ganska snabbt. Jag kör ett liknande strap från @rogart-63

IMG_20161122_142306.jpg
Ser riktigt snyggt ut! Har du ingen bild på hela bandet om man lägger ut klockan? :) Så tips på att kontakta Herr @rogart-63 för custom gjorda band då?

Men följer det inte med ett verktyg i den mega boxen som "first man on the moon" speedyn kommer med? Det kommer ju två alternativa band i den.

Trevlig lördag!
 

Zalath

Panerai
Ser riktigt snyggt ut! Har du ingen bild på hela bandet om man lägger ut klockan? :) Så tips på att kontakta Herr @rogart-63 för custom gjorda band då?

Men följer det inte med ett verktyg i den mega boxen som "first man on the moon" speedyn kommer med? Det kommer ju två alternativa band i den.

Trevlig lördag!
Hittade en! :) Jodå, det följer det nog med, det verktyget borde fungera alldeles utmärkt!

IMG_20160321_234649.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser riktigt snyggt ut! Har du ingen bild på hela bandet om man lägger ut klockan? :) Så tips på att kontakta Herr @rogart-63 för custom gjorda band då?

Men följer det inte med ett verktyg i den mega boxen som "first man on the moon" speedyn kommer med? Det kommer ju två alternativa band i den.

Trevlig lördag!
Jo verktyg är med i boxen. Det använder jag själv och det fungerar ypperligt. Har också ett liknande band från rogart. Rekommenderas!
Edit: 2a på bollen.
20170428_075810-01.jpeg
 

Bonumm

Panerai
Hej!
Jag funderar på att köpa mig en till Omega, har en Planet Ocean sedan tidigare. Är jäkligt sugen på en GSOTM den med meteoriturtavla https://www.omegawatches.com/watche...edmaster-greysideofthemoon-meteorite/product/
Vad tycker ni, är den värd sitt pris? Kommer den att stå sig i pris om man blickar framåt. Jag kommer att få betala strax över 100k för den med titanspännet. Nackdelen är ju att den inte finns i butik så man kan se hur den ser ut i verkligheten utan måste köpa den osedd. Kanske någon i forumet som sett och klämt på den IRL?
Har smal handled också men tyckte att DSOTM kändes hyfsat skaplig att bära eftersom den är ganska lätt. Har snöat in mig på denna och har svårt att släppa den.
 

MånsT

Rolex
Hej!
Jag funderar på att köpa mig en till Omega, har en Planet Ocean sedan tidigare. Är jäkligt sugen på en GSOTM den med meteoriturtavla https://www.omegawatches.com/watche...edmaster-greysideofthemoon-meteorite/product/
Vad tycker ni, är den värd sitt pris? Kommer den att stå sig i pris om man blickar framåt. Jag kommer att få betala strax över 100k för den med titanspännet. Nackdelen är ju att den inte finns i butik så man kan se hur den ser ut i verkligheten utan måste köpa den osedd. Kanske någon i forumet som sett och klämt på den IRL?
Har smal handled också men tyckte att DSOTM kändes hyfsat skaplig att bära eftersom den är ganska lätt. Har snöat in mig på denna och har svårt att släppa den.
Jag äger en GSOTM med den vanliga platinatavlan. Inget guld eller meteorit men samma boett och identisk att bära. Mycket bekväm och som du säger om DSOTM är den lätt och bärs mindre än 44. Tipset är nog att köpa lätt begagnat, finns ingen tendens att varken GSOTM eller DSOTM har exceptionellt andrahandsvärde.
 

Bonumm

Panerai
Tack för svaret MånsT.
Tyvärr så har jag aldrig sett den som jag vill ha begagnad någon stans och speciellt då i Sverige. Vill ogärna köpa begagnat över nätet utanför Sverige också. Men du kanske har något tips?
 

MånsT

Rolex
Tack för svaret MånsT.
Tyvärr så har jag aldrig sett den som jag vill ha begagnad någon stans och speciellt då i Sverige. Vill ogärna köpa begagnat över nätet utanför Sverige också. Men du kanske har något tips?
Det är ju ingen jättevanlig klocka så det kan bli klurigt att hitta en. Alternativen jag kommer att tänka på att är hitta en på Chrono24 (förmodligen då från Europa) eller höra med LuxuryWatches i Stockholm. LW kan kanske skaka fram en till dig, dock har de en tendens att vara rätt dyra i sin prissättning.
 

Bonumm

Panerai
Jag har kollat Chrono24 och där finns de ca 10st, alla är nya och kostar ca 90-105k. Ska fundera på hur jag ska göra. Men det känns ju alltid tryggare att köpa hos en AD.
 

MånsT

Rolex
Jag har kollat Chrono24 och där finns de ca 10st, alla är nya och kostar ca 90-105k. Ska fundera på hur jag ska göra. Men det känns ju alltid tryggare att köpa hos en AD.
Aha, okej. Helt klart är AD det säkraste men om de beställer hem en så måste du nog köpa den också... Om den är värd +100' kan bara du bestämma men som sagt så kommer den nog inte behålla värdet jättebra (baserar det på GSOTM & DSOTM priser begagnade).
 
Topp