Folk har ju redan svarat men jag vill säga att "bara 18cm" får väl sägas faktiskt ligga över snittet bland Speedy Pro-ägarna. Den upplevs som sagt mindre än de flesta klockor med runt samma mått. Har/har haft sådant som t ex Royal Steel 41mm, Aqua Terra 41,5 och dessa upplevs större. Speedy är även högre än dessa om man mäter med skjutmått men här bygger själva glaset en del så visuellt ser den inte så hög ut heller. Har väldigt svårt att tro att du efter en stunds användning skulle uppleva den som för stor.Ska köpa min första speedy nu, men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha moonwatch professional 42mm eller FOIS 39,7mm. Jag vill helst ha 42an, främst för jag gillar de vita visarna. Men, jag har bara 18cm i omkrets runt handlederna och jag är rädd att den kommer se för stor ut. Är det någon här som har en 42mm speedy och handleder runt 18cm eller mindre? Hur tycker ni att det funkar? Jag har tänkt att använda klockan varje dag så jag är väldigt mån om att den ska sitta perfekt. Ska givetvis dra och prova i en butik innan jag handlar, men av tidigare erfarenhet så är det inte alltid helt lätt att känna vilken som sitter bäst i butiken när det rör sig om så små skillnader. Tänkte därför kolla med er vad ni tycker.