• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Den svarta tavlan med hesalit är mest klassisk och därför även snyggast. Sen om Professional-boetten eller de tidigare mindre boetterna är snyggare är en smaksak. Dessutom finns det nyare varianter som också är rysligt snygga, Dark Side of the Moon exempelvis.

IMG_0019.JPG
På plats i Biel, på Omega Museum. Lösenordet till wi-fi är "moonwatch" vilket väl förklarar en hel del.

Vilken årsmodell är det på speedmaster
145.0022/345.0022. Får olika träffar känns de som. Är det en bra modell av speedyn? Värt o köpa den eller ska man gå på en helt ny
Mvh amatören ☺

Tvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Den "vanliga" är ju den mest klassiska. Jag tycker det är snålt av Omega att sälja Speedy Tuseday för över 50k utan länk.

Senast ändrad:
Den svarta tavlan med hesalit är mest klassisk och därför även snyggast. Sen om Professional-boetten eller de tidigare mindre boetterna är snyggare är en smaksak. Dessutom finns det nyare varianter som också är rysligt snygga, Dark Side of the Moon exempelvis.
Tycker Speedy Tuesday ser riktigt fin ut. Tycker original-Speedyn är lite tråkig i det svarta.

Som jag skrivit tidigare inget fel på professional mycket fin. Speedy Tuesday också fin men inget går upp mot panda modellerna. Apollo 35th anniversery, Schumacher, Mitsokoshi exempelvis. Dom är överlägset snyggast enligt mig.

Som jag skrivit tidigare inget fel på professional mycket fin. Speedy Tuesday också fin men inget går upp mot panda modellerna. Apollo 35th anniversery, Schumacher, Mitsokoshi exempelvis. Dom är överlägset snyggast enligt mig.
Är själv väldigt glad i min Mitsukoshi. Men den är franken. Kanske därför den känns lite själlös. Lite affektion för resan med jakten på tavla/visare dock. Vet inte hur jag hade känt för en helt original. Men vad jag vet är att jag bra mycket hellre haft en vintagespeedy med stepdial, straight writing, don bezel, lolipop osv. Känns närmare kärnan för Speedmaster. Men den får duga tills vidare!

IMG_4473.jpg

Begäret blir ju i te direkt mindre när man läser mer och mer om denna fantastiska klocka.
Blir inte bättre av att dess tillgänglighet minskar och alla spekulationer om dess eventuella värdeökning, samtidigt som Tintin böckerna besitter ett stort sentimentalt värde hos en. Skulle kännas riktigt surt att gå miste om en riktig pärla. Men tillsvidare hänger det på hur 42mm känns på handleden, sen får en eventuell jakt börja :)

IMG_0930.JPG

Här är min polares Speedy bredvid min SD.
Jag har dålig koll på olika Speedmaster - nån som vet om detta är någon speciell modell eller så? Den är riktigt snygg med sin blå tavla tycker jag! Länken känns lite rasslig men ändå nice att bära. Jag har för mig att han sa att han köpt den för typ 15 år sen eller så i Göteborg.
Bilden är tagen igår kväll förresten - ingen av oss hade kommit ihåg att ställa om datumet...

Nyss hemkommen från Nymans, provade en 42mm Speedmaster och jag måste faktiskt säga att jag förstår er nu. Jag förstår hela fandomen bakom speedys, vilken otroligt fin klocka. Jag var tidigare osäker på dess storlek men jag tyckte att den tom gjorde sig mindre än en SubC på armen. Var också tveksam till länken, men den gjorde mig inte heller besviken.
Finns mycket mer att säga, men en sak är säkert, jakten på Tintin kan börja :D

Bilagor

• 20170703_105000.jpg
    20170703_105000.jpg
    120.5 KB · Visningar: 73
  • 20170703_105005.jpg
    20170703_105005.jpg
    113.2 KB · Visningar: 68
  • 20170703_105017.jpg
    20170703_105017.jpg
    113.8 KB · Visningar: 73
Senast ändrad:
Nyss hemkommen från Nymans, provade en 42mm Speedmaster och jag måste faktiskt säga att jag förstår er nu. Jag förstår hela fandomen bakom speedys, vilken otroligt fin klocka. Jag var tidigare osäker på dess storlek men jag tyckte att den tom gjorde sig mindre än min SubC på armen. Var också tveksam till länken, men den gjorde mig inte heller besviken.
Happy hunting!

Nyss hemkommen från Nymans, provade en 42mm Speedmaster och jag måste faktiskt säga att jag förstår er nu. Jag förstår hela fandomen bakom speedys, vilken otroligt fin klocka. Jag var tidigare osäker på dess storlek men jag tyckte att den tom gjorde sig mindre än min SubC på armen. Var också tveksam till länken, men den gjorde mig inte heller besviken.
Den satt riktigt bra på dig, kör hårt! :)

Har mailat varenda svensk återförsäljare angående Tintin. Har jag ingen tur där är det bara att fortsätta plöja sig igenom Omegas lista av ADs. :pompus:

• Like
Reactions: Nic
Tillbaka
Topp