essenceofallthingsgood
Silver
Nästan Daytona-nivå.
När den kommer ut på köp o sälj blir det liv luckan!
×popparpopcornemoji×
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan Daytona-nivå.
Tror det är lite sub över det hela.. den svarta är finast , men också vanligast.. därför man blir lite offTvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Den svarta tavlan med hesalit är mest klassisk och därför även snyggast. Sen om Professional-boetten eller de tidigare mindre boetterna är snyggare är en smaksak. Dessutom finns det nyare varianter som också är rysligt snygga, Dark Side of the Moon exempelvis.Tvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Jag tycker dom med panda är överlägset snyggast. Apollo 35th anniversery och Schumacher exempelvis.Tvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Den "vanliga" är ju den mest klassiska. Jag tycker det är snålt av Omega att sälja Speedy Tuseday för över 50k utan länk.Tvungen att inflika såhär en fredagseftermiddag. Speedy Tuesday i alla ära, grymt snygg. Men, är det bara jag som tycker Speedy Pro fortfarande är snyggast? Trevlig helg på er!
Tycker Speedy Tuesday ser riktigt fin ut. Tycker original-Speedyn är lite tråkig i det svarta.Den svarta tavlan med hesalit är mest klassisk och därför även snyggast. Sen om Professional-boetten eller de tidigare mindre boetterna är snyggare är en smaksak. Dessutom finns det nyare varianter som också är rysligt snygga, Dark Side of the Moon exempelvis.
Självklart är ST fin, gillar speciellt registertavlornas radial-stuk.Tycker Speedy Tuesday ser riktigt fin ut. Tycker original-Speedyn är lite tråkig i det svarta.
Är själv väldigt glad i min Mitsukoshi. Men den är franken. Kanske därför den känns lite själlös. Lite affektion för resan med jakten på tavla/visare dock. Vet inte hur jag hade känt för en helt original. Men vad jag vet är att jag bra mycket hellre haft en vintagespeedy med stepdial, straight writing, don bezel, lolipop osv. Känns närmare kärnan för Speedmaster. Men den får duga tills vidare!Som jag skrivit tidigare inget fel på professional mycket fin. Speedy Tuesday också fin men inget går upp mot panda modellerna. Apollo 35th anniversery, Schumacher, Mitsokoshi exempelvis. Dom är överlägset snyggast enligt mig.
Helt rätt!!Har svurit på min själ att aldrig köpa en klocka över 40mm, men med historian bakom Tintin och min besatthet av böckerna i unga år kan nog Speedmaster Tintin bli undantaget som bekräftar regeln.
Kan mycket väl bli så att jag går och provar en Speedy i veckanHelt rätt!!
Mer speedys åt folket!
(Plus att speedyn därs som 40, så det e typ lungt)
Ta det på tisdag och släng upp bilder!!Kan mycket väl bli så att jag går och provar en Speedy i veckan
Om jag klarar av att hålla mig tills dessTa det på tisdag och släng upp bilder!!
Om jag klarar av att hålla mig tills dess
Har suttit som en besatt galning och researchat klockan under helgen.
Blir inte bättre av att dess tillgänglighet minskar och alla spekulationer om dess eventuella värdeökning, samtidigt som Tintin böckerna besitter ett stort sentimentalt värde hos en. Skulle kännas riktigt surt att gå miste om en riktig pärla. Men tillsvidare hänger det på hur 42mm känns på handleden, sen får en eventuell jakt börjaBegäret blir ju i te direkt mindre när man läser mer och mer om denna fantastiska klocka.
Ta det på tisdag och släng upp bilder!!
Den är riktigt bra! Hur sitter den på handleden med tanke på den är >44mm och keramisk? Lätt?Dagens Speedy. Inget plexi men iallafall välkuperat safirglas.

Den är bred men bärs rätt kompakt, den är relativt kort på längden (knappt 50mm) vilket hjälper. Även vikten på lite drygt 100g gör sin del till att den är riktigt bekväm att bära. Denna bilden ger bäst uppfattning om storleken då den är på längre avstånd:Den är riktigt bra! Hur sitter den på handleden med tanke på den är >44mm och keramisk? Lätt?
Happy hunting!Nyss hemkommen från Nymans, provade en 42mm Speedmaster och jag måste faktiskt säga att jag förstår er nu. Jag förstår hela fandomen bakom speedys, vilken otroligt fin klocka. Jag var tidigare osäker på dess storlek men jag tyckte att den tom gjorde sig mindre än min SubC på armen. Var också tveksam till länken, men den gjorde mig inte heller besviken.
Finns mycket mer att säga, men en sak är säkert, jakten på Tintin kan börja
Den satt riktigt bra på dig, kör hårt!Nyss hemkommen från Nymans, provade en 42mm Speedmaster och jag måste faktiskt säga att jag förstår er nu. Jag förstår hela fandomen bakom speedys, vilken otroligt fin klocka. Jag var tidigare osäker på dess storlek men jag tyckte att den tom gjorde sig mindre än min SubC på armen. Var också tveksam till länken, men den gjorde mig inte heller besviken.
Finns mycket mer att säga, men en sak är säkert, jakten på Tintin kan börja