Det är ju betydligt bättre med 7 än 10k. 10 grand avskräcker ju från köp framöver... Annars en grym klocka.Borde ligga där någonstans ja. Enligt Nymans Ur och deras prislista tar de 7' men då ingår polering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju betydligt bättre med 7 än 10k. 10 grand avskräcker ju från köp framöver... Annars en grym klocka.Borde ligga där någonstans ja. Enligt Nymans Ur och deras prislista tar de 7' men då ingår polering.
Nej några 10' ska du inte behöva betala, snarare runt 5-7'. En grym klocka är det!Det är ju betydligt bättre med 7 än 10k. 10 grand avskräcker ju från köp framöver... Annars en grym klocka.
Tack!Tack!
Lädret är från Martu straps. Det är en tjej i Chile som tillverkar för hand till mkt bra priser. Har precis specialbeställt ett nytt i brunt strutsbenläder.
Kan varmt rekommendera henne!
www.martuleather.com
Då tycker jag det ligger i paritet med vilken klocka som helst. Trodde det var dyrare med kronografer men det låter ju bra.Nej några 10' ska du inte behöva betala, snarare runt 5-7'. En grym klocka är det!
Testat att skriva upp och ner med den än?Firar ett tillskott till rymdfamiljen
Testat att skriva upp och ner med den än?
Äsch då, han spelar bara svår. Röstar för ett oannonserat besök med tillhörande kaninkokning.Självklart! Skriver brev, mail mm till Richard Branson varje dag om en gratis rymdfärd också men har än så länge bara fått till ett besöksförbud
Äsch då, han spelar bara svår. Röstar för ett oannonserat besök med tillhörande kaninkokning.
10k för ett 321 där dyra delar behövs bytas är inte ovanligt. Men 10k för de nyare verken har jag svårt att tro såvida inte någon lyckats få hela verket fullt med rostDet är ju betydligt bättre med 7 än 10k. 10 grand avskräcker ju från köp framöver... Annars en grym klocka.
Passade grymt bra till den klockan!Kör numera min speedy nästan enbart på grå rocka. Im loving it!
Tack! Jag är toknöjd!Passade grymt bra till den klockan!
Nya kläder till speedyn tisdagen till ära!
Brun kalv med deployment clasp från leverantörern.
En given kombo! Nice!Firar ett tillskott till rymdfamiljen
Har jag oxå funderat på... Vem kan ge svar?Varför är reducedmodellerna så billiga? T.ex. 3510.50.
Varför är reducedmodellerna så billiga? T.ex. 3510.50.
Har jag oxå funderat på... Vem kan ge svar?
Låter troligt. Reduced kanske bara är ett sämre substitut.Ingen expert, men skulle gissa att det är så enkelt som tillgång och efterfrågan?
Fler vill ha pron och därför är den dyrare.
Som sagt, rena spekulationer.
http://www.nymansur.com/service-prislista#omegaHar ögnat igenom tråden men det är många inlägg och svårt att läsa alla. Kanske står det nånstans här men frågan är, vad kostar det att serva en speedmaster? Jag har hört siffror på 10k, stämmer det?
Och ganska mycket dyrare att serva väl?Låter troligt. Reduced kanske bara är ett sämre substitut.
Sämre substitut vill jag inte säga, den reducerade har säkerligen andra kvalitéer. Inte kollat å den så mycket så att jag kan jämföra dom men pron verkar vara väldigt uppskattad!Låter troligt. Reduced kanske bara är ett sämre substitut.
Ja, det verkar som att flertalet som skaffar en Reduced flippar den till förmån för en Pro så småningom. Mycket vill ha mer.Sämre substitut vill jag inte säga, den reducerade har säkerligen andra kvalitéer. Inte kollat å den så mycket så att jag kan jämföra dom men pron verkar vara väldigt uppskattad!
Verkar som det då jag läser på Krons Ur:s hemsida att priset är kostnadsförslag. Någon annan kanske har en idé om priset för en service av ett automatverk?http://www.nymansur.com/service-prislista#omega
7000:- på Nymans. Misstänker att det får att få tag på billigare
Och ganska mycket dyrare att serva väl?
Det gäller att man hittar kvalitéerna i reduced och inteSämre substitut vill jag inte säga, den reducerade har säkerligen andra kvalitéer. Inte kollat å den så mycket så att jag kan jämföra dom men pron verkar vara väldigt uppskattad!
Köper man den som substitut har man fel utgångspunkt, är det Pro man vill ha så är det lika bra att gå all in. Om man däremot vill ha en lite mindre automat kan den vara ett alternativ. Reduced anses även vara dyr att serva, vilket möjligen kan bero på att det är ett "vanligt" automatverk med en kronografmodul. Denna verkar vid behov snarast ersättas än repareras.Ja, det verkar som att flertalet som skaffar en Reduced flippar den till förmån för en Pro så småningom. Mycket vill ha mer.
Ja, det verkar som att flertalet som skaffar en Reduced flippar den till förmån för en Pro så småningom. Mycket vill ha mer.
Vet du någon ungefärlig prislapp på servicen/byte av verk=Det gäller att man hittar kvalitéerna i reduced och inte
Köper man den som substitut har man fel utgångspunkt, är det Pro man vill ha så är det lika bra att gå all in. Om man däremot vill ha en lite mindre automat kan den vara ett alternativ. Reduced anses även vara dyr att serva, vilket möjligen kan bero på att det är ett "vanligt" automatverk med en kronografmodul. Denna verkar vid behov snarast ersättas än repareras.