Zalath
Silver
Snygging!Nyförvärvet hela helgen.!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygging!Nyförvärvet hela helgen.!
Jag tycker du skall unna dig en ny. Som flera före mig konstaterat så landar priset för en begagnad + priset för en service väldigt nära priset för en ny på Ch24 vilket gör det dumsnålt att köpa beg. och du vet dessutom exakt vad du får för dina pengar.Jag har länge funderat på att skaffa en speedy som belöning efter examen. Nu börjar det närma sig så då måste man börja leta lite. Jag har kollat lite snabbt på chrono24 och där verkar man kunna få tag på en ny för ca 30k. Min fundering är vad man kan tänkas behöva betala för en servade bättre begagnad? Min uppfattning är att det är ganska nära i pris. Vad tycker ni ny eller begagnade?
Ville pröva det förut, använde sen smala delen av bankdosan från Nordea (den va en plast och kan därför inte repa nått) av alla saker. Kilade in mellan bandhornet och ringen och vred till lite lätt. Ploppade av utan problem baksidan på en smörkniv borde funka fin fint det med!Någon som vet hur man får av tachymeter ringen? Hört talas om specialverktyg
Ville pröva det förut, använde sen smala delen av bankdosan från Nordea (den va en plast och kan därför inte repa nått) av alla saker. Kilade in mellan bandhornet och ringen och vred till lite lätt. Ploppade av utan problem baksidan på en smörkniv borde funka fin fint det med!
Bra fråga! Verkar som att 3590 som referensen heter på certet t.ex fortfarande har 145.0022 på baklockets insida. Kolla länken nedan.Står det då 3590 på insidan av bakboetten eller står det ST 145.0022?
De är ju fina hela högen! Aqua Terra är en bra kompromissklocka, en dressad klocka som klarar vatten utan problem. Lite som en Datejust (fast större). Seamaster är rätt vanliga, men de med keramisk vridning gillar jag. Planet Ocean är väl kanske lite off ifall du vill ha något åt det lite mer dressade hållet, men är annars en bra klockor. Lite ovanligare.Riktigt fina klockor Omega har. Håller på att införskaffa mig en mer dressad klocka, men kommer vara sugen på att inhandla en mer sportig, snygg klocka. Vad rekommenderar ni? Sea eller Speedmaster? Eller kanske något annat hos Omega?
Precis! De lutar mer och mer mot en ny. Ville nog bara ha de bekräftat. tack för hjälpen.Jag tycker du skall unna dig en ny. Som flera före mig konstaterat så landar priset för en begagnad + priset för en service väldigt nära priset för en ny på Ch24 vilket gör det dumsnålt att köpa beg. och du vet dessutom exakt vad du får för dina pengar.
Självklart, varför göra saker lätt för nån.Bra fråga! Verkar som att 3590 som referensen heter på certet t.ex fortfarande har 145.0022 på baklockets insida. Kolla länken nedan.
http://www.lunaroyster.com/archive-...-moon-watch-35905000-cal-861-on-1479-bracelet
(Satan va skabbiga naglar han har )
Den ser lite naken ut. Fortfarande fin dockPillade av ringen med en tejpad boettkniv. Tycker att klockan ser riktigt fräck ut utan! Är det bara jag?
Det funkar, men ser ut som att nått fattasPillade av ringen med en tejpad boettkniv. Tycker att klockan ser riktigt fräck ut utan! Är det bara jag?
Det funkar, men ser ut som att nått fattas
Men vist va det lätt?! Jag funderar på att skaffa fler bezels och byta water tycke och smak
Rätt fräckt utan, Marlon Brando approves!Pillade av ringen med en tejpad boettkniv. Tycker att klockan ser riktigt fräck ut utan! Är det bara jag?
Rätt fräckt utan, Marlon Brando approves!
Told you soDet var superlätt! Tack! Jag tänkte försöka mig på att bleka det ytterst ytterst lite. Jag vet att det inte är uppskattat av alla på detta forumet men när tritium lumen åldras som den har gjort så vill jag gärna att ringen också ska åldras lite... I veckan åker även de matchande "vintage" visarna in hoppas jag. Om du blir sugen på att baka och byta på din (3592?) sedan så kommer jag ha ett par visare över för en billig peng
Told you so
Är en 3590 jag har.. Funderar på att byta hela tavlan istället för visarna. Dom e jag ganska nöjd med.
BTW, nån som har en "t swiss made t" tavla över?
Kollade upp det där förut, spontant säger jag ja. Det står inte uttryckligen någon stans, men step dials passar ju på 321 verket. Och 861 är ju bara en "liten förändrad" 321. Förändringen skedde på baksidan så framsidan borde vara den samma.. Nån som vill testa?Okej snyggt! Kan man sätta in en stepdial i en 3590?
Inte för att va den, men det där är ju en RolexRätt fräckt utan, Marlon Brando approves!
Mesh från singular. Ska nog ge mig på att försöka hugga ett riktigt omega-mesh. Tycker inte om låset på singulars samt att jag skulle vilja ha det lite grövre.Vad gullig den blev på mesh! Vad är det för något?
Har hört mycket gott om Omega-mesh. Känner du någon med Ploprof du kan klämma på?Mesh från singular. Ska nog ge mig på att försöka hugga ett riktigt omega-mesh. Tycker inte om låset på singulars samt att jag skulle vilja ha det lite grövre.
Omega-meshen är fina, men rätt typiskt dykiga (och för grova - i mitt tycke - för allt utom riktigt klossiga dykare). Jag bär (föga förvånande...) min egen Speedy på firmans mesh för att få astronautkänslan.Mesh från singular. Ska nog ge mig på att försöka hugga ett riktigt omega-mesh. Tycker inte om låset på singulars samt att jag skulle vilja ha det lite grövre.
Yes! Länkbyte har ofta skett vid byte av ref, när de bytte från 3590 till 3570 byttes inte bara länk, utan även också bytet från tritium mot luminovaSjälvklart, varför göra saker lätt för nån.
Läste att dom även bytte armband när dom bytte ref.
Ja, naglarna va inte så mysiga..
Ser man på. Den detaljen hade jag missat.Yes! Länkbyte har ofta skett vid byte av ref, när de bytte från 3590 till 3570 byttes inte bara länk, utan även också bytet från tritium mot luminova