• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Trevlig tisdag alla Speedmeisters ;)
R92oUkJ.jpg

Jag är i valet och kvalet. Kan inte med den moderna länken men vill gärna kunna köra länk. Är det helgerån att köpa en 1171 och sätta på sin moderna Speedmaster? Ska man istället sikta in sig på att hitta en 145.022 med 1171 eller ännu hellre en 145? Skulle ha lite svårt att skilja mig från min AD-köpta Speedy har jag en distinkt känsla av.......
Har du funderat något på mesh? Köpte en Omega-dykare på mesh, blev så förtjust att jag köpte ett passande mina Speedy:s också :) Ser ut så här på en 006:
IMG_0790.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0788.jpg

Har du funderat något på mesh? Köpte en Omega-dykare på mesh, blev så förtjust att jag köpte ett passande mina Speedy:s också :) Ser ut så här på en 006:
IMG_0790.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0788.jpg
Älskar min mesh på Breitling SOH, mycket på grund av att den är så tjock (inte som de tunna "ormskinn" man sett på billigare ur). Hur upplever du detta, och har du någon bild som visar tjockleken? Köpte du nytt eller (art nr.?) Mycket frågor men jag gillade looken!:)

Fick mig en liten nytändning :cigar::angel: Behöver dock investera i ett vettigare bandverktyg. Vilket passar bra för Speedmastern... Några tips?

Till 114270 tyckte jag inte nåt funkade särskilt bra men 6767-F var minst krångligt. Till 214270 funkar dock 7825 perfekt.
Inte för jag planerat plocka av länken från 14270... Den sitter som ett SMÄCK! Jag lovar mig själv innerligt att aldrig ens prova annat än länken. Varför bryta ett vinnande koncept ;) Men för speedyn gäller det andra bullar!

Älskar min mesh på Breitling SOH, mycket på grund av att den är så tjock (inte som de tunna "ormskinn" man sett på billigare ur). Hur upplever du detta, och har du någon bild som visar tjockleken? Köpte du nytt eller (art nr.?) Mycket frågor men jag gillade looken!:)
Den är tjock :) Se den här bilden jag hittade på nätet (har inte min länk hemma för tillfället):
Omega Shark Mesh 20mm Bracelet.jpg

Modellen heter 020ST1380237, jag köpte min ny från en handlare i Tyskland, kostade mig 400€, såg ut så här när jag fick den:
IMG_0722.jpg

Den är tjock :) Se den här bilden jag hittade på nätet (har inte min länk hemma för tillfället):
Omega Shark Mesh 20mm Bracelet.jpg

Modellen heter 020ST1380237, jag köpte min ny från en handlare i Tyskland, kostade mig 400€, såg ut så här när jag fick den:
IMG_0722.jpg
Grymt! Tack för info. Vacumpackat så det skulle hålla sig färskt :). Ja original kostar, fick betala en bra slant för mitt racingläder + viklås också:banghead:.

Nu finns det en liten risk för att bli kölhalad här, men jag har faktiskt aldrig haft några starkare känslor för just Speedmaster. Men bara de senaste veckorna har jag verkligen gått och fallit helt för Speedmastern, så pass mycket att jag faktiskt funderar på att köpa en .006/.005 som första riktiga klockan. Så tack för allt godis här i tråden! :)

Nu finns det en liten risk för att bli kölhalad här, men jag har faktiskt aldrig haft några starkare känslor för just Speedmaster. Men bara de senaste veckorna har jag verkligen gått och fallit helt för Speedmastern, så pass mycket att jag faktiskt funderar på att köpa en .006/.005 som första riktiga klockan. Så tack för allt godis här i tråden! :)
Köp en .005 och allt skall vara dig förlåtet.;)

Hade faktiskt inte jag heller innan jag köpte en Speedy. Enkelheten och de klassiska formerna kanske är lite av en acquired taste.. :)

Tillbaka
Topp