• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Heeeej! Slänger in en fråga här: jag har blivit erbjuden att byta till mej en lite ovanlig Speedmaster från den Japanska marknaden och jag undrar hur dessa står i värde, någon som har en aning? Ref 3513.53.00. Fint skick utan tillbehör. Tack på förhand
IMG_2102.PNG
Vet ej, men här är en artikel från fratelllowatches som kan vara relevant. Dock utan prisinfo vad jag kan se: https://www.fratellowatches.com/spe...c-3513-53-00-for-the-japanese-market-in-1996/
Spontant skulle jag sätta samma värde som för vilken reduced som helst. Vad sker bytet mot i så fall?

• Like
Reactions: SPW
Ja, det stämmer :) En 145.022-76:a på 1171 länk med 633 ändlänkar :)
Jag är i valet och kvalet. Kan inte med den moderna länken men vill gärna kunna köra länk. Är det helgerån att köpa en 1171 och sätta på sin moderna Speedmaster? Ska man istället sikta in sig på att hitta en 145.022 med 1171 eller ännu hellre en 145? Skulle ha lite svårt att skilja mig från min AD-köpta Speedy har jag en distinkt känsla av.......

Jag är i valet och kvalet. Kan inte med den moderna länken men vill gärna kunna köra länk. Är det helgerån att köpa en 1171 och sätta på sin moderna Speedmaster? Ska man istället sikta in sig på att hitta en 145.022 med 1171 eller ännu hellre en 145? Skulle ha lite svårt att skilja mig från min AD-köpta Speedy har jag en distinkt känsla av.......
Jag tycker inte att det är ett helgerån, har själv köpt en till 1171/633 att använda på min Speedy Tuesday LE (när den nu dyker upp...) som väl får anses vara en modern Speedy :)

Tillbaka
Topp