• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bajskorrrrrv.jpg

@Fender59 stod för kvällsmaten! :)

Senast ändrad:
Om vi koncentrerar oss på mer allmännyttiga och kosmetiska skillnader och inte går in på allt för djupa detaljer kommer jag på följande avvikelser om vi jämför Racing med det moderna "originalet" med referens .005.

Racing:
- Urverk: automatiskt med datum (kaliber 3300).
- Diameter: 40 mm.
- Vattentäthet: 100 m.
- Glas: safir.

Pro:
- Urverk: manuellt utan datum (kaliber 1861).
- Diameter: 42 mm.
- Vattentäthet: 50 m.
- Glas: hesalit.
Tack!!

• Like
Reactions: Nic
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara vad som är fel med min speedmaster? :D
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-date-nu-med-nya-bilder-och-en-snyggare-strukturerad-tråd.78211/#post-1968545
Verkar inte som det är något större intresse och jag vet inte riktigt vad jag missar.
Hjälp?

Modellen i sig är ju inte så attraktiv som jag förstått det. Har en likadan, blir inbytes klocka då jag räknat med att den är svårsåld !
Rätta mig om jag har fel ??

Modellen i sig är ju inte så attraktiv som jag förstått det. Har en likadan, blir inbytes klocka då jag räknat med att den är svårsåld !
Rätta mig om jag har fel ??
Du har nog helt rätt. En anledning till att många avråder från att köpa annat än speedy pro är att det är så svårt att få igen pengarna.

@aLiter
För mig finns det ett par modeller av Speedmaster date som jag gillar, tyvärr är inte din en av dem. Vill du inte gå ner mer så är tipset att försöka bra med någon i liknande situation som vill pröva en speedy. Men du får nog sänka bytesvärdet då. Synd, det är en fin klocka.
Edit: justerade så det blev tydligt vem jag adresserade :)

• Like
Reactions: Bas
X-33ans alarm är helt sinnessjukt högt. Trodde det inte var sant när jag hörde det första gången.
Jag är väldigt sugen på den nyare modellen, men alarmets ljudnivå samt WR på 30m är seriösa minus för mig som vill kunna bära mina "toolwatches" överallt, närsomhelst.
Samtidigt vore det så kul att ha en, om inte annat för att den nästan är raka motsatsen till speedy pro. Kvarts, digital visning, titan etc.

IMG_1501.JPG

Fick ett mejl om pickup av min speedy tuesday men kan inte hitta någonstans att jag ska ha fått priset utställt? Har för mig att det var typ 52.000kr men dum som jag är sa jag åt dem att skicka den till Omegabutiken i Zurich (fanns ingen svensk retailer i rullistan). Nån som har koll på listpriset i CHF?

Tillbaka
Topp