Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!!Om vi koncentrerar oss på mer allmännyttiga och kosmetiska skillnader och inte går in på allt för djupa detaljer kommer jag på följande avvikelser om vi jämför Racing med det moderna "originalet" med referens .005.
Racing:
- Urverk: automatiskt med datum (kaliber 3300).
- Diameter: 40 mm.
- Vattentäthet: 100 m.
- Glas: safir.
Pro:
- Urverk: manuellt utan datum (kaliber 1861).
- Diameter: 42 mm.
- Vattentäthet: 50 m.
- Glas: hesalit.
Kör du vänlig mobilkamera eller har du mer avancerad utrustning? Galet schysst kvalitet på dina bilder!
Coolt! Men var är hans speedy?FOIS i furstligt sällskap
![]()
Christer kör väl "Halda"?Coolt! Men var är hans speedy?
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara vad som är fel med min speedmaster?
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-date-nu-med-nya-bilder-och-en-snyggare-strukturerad-tråd.78211/#post-1968545
Verkar inte som det är något större intresse och jag vet inte riktigt vad jag missar.
Hjälp?
Nä, det där är en Speedmaster X-33Christer kör väl "Halda"?
![]()
Du har nog helt rätt. En anledning till att många avråder från att köpa annat än speedy pro är att det är så svårt att få igen pengarna.Modellen i sig är ju inte så attraktiv som jag förstått det. Har en likadan, blir inbytes klocka då jag räknat med att den är svårsåld !
Rätta mig om jag har fel ??
Jag är väldigt sugen på den nyare modellen, men alarmets ljudnivå samt WR på 30m är seriösa minus för mig som vill kunna bära mina "toolwatches" överallt, närsomhelst.X-33ans alarm är helt sinnessjukt högt. Trodde det inte var sant när jag hörde det första gången.
Denna:@Pete11 Vilken modell av Date är det som du gillar?
Denna:
3250.53.00
![]()
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/day-date/35205300/
Tekniskt sett är det en day-date, men det är i stort sett samma urverk. Baserat på Valjoux 7751.
Helknäpp, extra allt. Hade den även haft månfas så skulle jag redan ägt ennu är det mer som en karamell jag suger på då och då.
Ja, precis. Det finns faktiskt en Speedmaster date Japan edition också, men jag föredrar denna då den är så totalt överdesignadJa extra allt kan man lugnt säga
Liknar Japan edition eller vad den nu heter?
Jag tror Omega redan i dagsläget har en referens klar för det. Nedräkningen har börjatTror ni Omega kommer göra Speedmastern vattentät om vi hittar vatten på någon planet i framtiden?
Japp, vatten på Mars bekräftat får man väl säga. Febril aktivitet nu i Biel fram till Basel 2018.Jag tror Omega redan i dagsläget har en referens klar för det. Nedräkningen har börjat![]()
Tycker personligen dem är grymma, men kan inte säga så mycket har testat Pheonix eller Omegas ;PHur är Phoenix-naton i jämförelse med Omegas rent kvalitetsmässigt? Omegas är ju svindyra i jämförelse med andra natoband...
Äntligen får vi se blåbäret!! Som vi har väntat.Kamrater,
Speedy up!!
![]()