• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tack så mycket :)
Fullset med service kvitto från 2015 samt trycktest 2016 och delarna som byttes ut så det borde inte vara några konstigheter! Men känns säkrast att kolla upp allt !

Vart i Göteborg hittar jag den bästa urmakarn?
Bergströms ska vara bra har jag för mig. Inte så hemma i Göteborg, men har för mig att jag hört gott om dom.

Då har min första speedmaster PRO anlänt
På en TISDAG, kan inte bli bättre !!
IMG_1176.JPG

Dock har jag inte bestämt mig om jag ska behålla den, ska undersökas hos urmakare först!
Helgrymt! Grattis till klockan och den fina timingen!

Då har min första speedmaster PRO anlänt
På en TISDAG, kan inte bli bättre !!
IMG_1176.JPG

Dock har jag inte bestämt mig om jag ska behålla den, ska undersökas hos urmakare först!
Grattis! Kul att den dök upp till slut ...och den är manuell ?
Tack så mycket :)
Fullset med service kvitto från 2015 samt trycktest 2016 och delarna som byttes ut så det borde inte vara några konstigheter! Men känns säkrast att kolla upp allt !

Vart i Göteborg hittar jag den bästa urmakarn?
Är den något med det som gör att du känner att du måste kolla upp den? Hade kollat med Gastons Ur, han har avyttrat butiken och flyttat verkstan hem(?) till Partille.

Grattis! Kul att den dök upp till slut ...och den är manuell ?

Är den något med det som gör att du känner att du måste kolla upp den? Hade kollat med Gastons Ur, han har avyttrat butiken och flyttat verkstan hem(?) till Partille.

Man tackar
Ja den var verkligen manuell ! Det står t.o.m i papprena som kom med klockan. På flera ställen står det vilket urverk det är, att dom missat det är ju otroligt..!

Jag vill bara vara säker att urverket är i gott skick. Den är 10 år och det syns på utsidan och det gillar jag, men som man brukar säga, det ä insidan som räknas :)

Gaston känner jag till, han servade min första Breitling, men efter att han la ner sin butik så har jag ingen aning om vart han finns?

Har du någon kontakt med honom så skulle jag gärna vilja få kontakt med honom igen!

@Stefan S
Hittade hans nya verkstad i Partille och telefon nummer nu! :)
Bra! Nej, jag har inte varit i kontakt med honom nu men en bekant har. Hade tänkt han skulle få kolla skicket i min gamla Seamaster nu efter sommaren men det har inte blivit av än. Nej, man behöver inte gå till en AD. Det enda är om det behövs delar som fristående urmakare har svårt att få fram. Har fått intrycket att Bergströms inte längre har någon egen urmakare utan lämnar iväg allt, men jag vet inte. Gastons torde gå fortare, en aspekt antar jag om du vill kolla för att ev returnera.
Hör av dig hur det avlöper.

• Like
Reactions: Bas
Bra! Nej, jag har inte varit i kontakt med honom nu men en bekant har. Hade tänkt han skulle få kolla skicket i min gamla Seamaster nu efter sommaren men det har inte blivit av än. Nej, man behöver inte gå till en AD. Det enda är om det behövs delar som fristående urmakare har svårt att få fram. Har fått intrycket att Bergströms inte längre har någon egen urmakare utan lämnar iväg allt, men jag vet inte. Gastons torde gå fortare, en aspekt antar jag om du vill kolla för att ev returnera.
Hör av dig hur det avlöper.

Du har helt rätt i det du säger!
Jag vill bara kolla att allt är i sin ordning, ingen service inga delar utan bara försäkra mig om att den är i gott skick invändigt!
Gaston har en gesällutbildning och många år på nacken så det borde inte vara några problem.
Roligt att supportra lokala urmakare då jag är ifrån Partille :)

Jag återkommer så fort jag fått skicket bekräftat !

Återigen stort Tack!

Tillbaka
Topp