• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Trevlig tisdag astronauter! För det är man väl med en speedy på armen? ;)
20171114_073129-01.jpeg

Någon som vet om färgen på urtavlan skiljer sig mellan FOIS och Professional? Av bilder att döma så ser tavlan på FOIS inte lika matt ut tycker jag.
Sen hörde jag från någon att det är lite mer piepan stuk på FOIS men har även där svårt att bedöma utifrån bilder.

Någon som vet om färgen på urtavlan skiljer sig mellan FOIS och Professional? Av bilder att döma så ser tavlan på FOIS inte lika matt ut tycker jag.
Sen hörde jag från någon att det är lite mer piepan stuk på FOIS men har även där svårt att bedöma utifrån bilder.

Jag har båda. FOIS-tavlan är framförallt lite mer svart, där vanliga Pro-tavlan drar lite åt det grå hållet. Men jag håller med - FOIS är marginellt mindre "matt" i strukturen. När det gäller pie-pan ser jag ingen direkt skillnad, dock uppfattar jag det som att sub-dials har tydligare/brantare fasningar på FOIS. Vet inte om detta är en synvilla eller ej, men så känns det i alla fall . Sen har ju FOISen den applicerade loggan, vilket är en trevlig detalj.

Förutom att såklart kolla ner på handleden är det såna här bilder som gör mig extra glad över att jag köpte en Speedy Pro igen. :)
Hade aldrig klarat av magonten jag hade fått av era bilder annars!
Ja det var vackra bilder i denna tråd som fick mig att inse att jag behövde en speedy i mitt liv. Känns skönt att kunna bidra till den känslan för någon annan ;)

Jag har båda. FOIS-tavlan är framförallt lite mer svart, där vanliga Pro-tavlan drar lite åt det grå hållet. Men jag håller med - FOIS är marginellt mindre "matt" i strukturen. När det gäller pie-pan ser jag ingen direkt skillnad, dock uppfattar jag det som att sub-dials har tydligare/brantare fasningar på FOIS. Vet inte om detta är en synvilla eller ej, men så känns det i alla fall . Sen har ju FOISen den applicerade loggan, vilket är en trevlig detalj.
Tack för svaren!

Tillbaka
Topp