Det ska det absolut göra om den är nySäkert en otroligt dum fråga men... om man köper en ny speedy med hesalit, hos AD, ingår alltid den stora boxen då?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ska det absolut göra om den är nySäkert en otroligt dum fråga men... om man köper en ny speedy med hesalit, hos AD, ingår alltid den stora boxen då?![]()
Bra, då vet jag! Satt och funderade lite över det bara. Tack!Det ska det absolut göra om den är ny
Hur funkar det med moddning av nyare Speedy, kan man köpa ex. Alpha-visare från AD och be dem byta?
Sitter ett odekorerat verk i versionerna utan glasbaksida. Det är iofs ett fint urverk oavsett men jag föreslår nog i sådant fall att man plockar en klocka med ett urverk gjort för att synas.Ställde just denna fråga hos min AD gällande om man kunde byta ut sin solida baksida mot en i glas och fick till svar att det gick men att dom absolut inte fick göra sådana modifieringar för Omega.![]()
Undrar om det gäller alla modifieringar eller just glasbaksidan. Kan tänka mig att Omega inte vill att deras 1861 verk ska synas med tanke på att de skapade 1863 för just den anledningen (plastbroms ser inte så snyggt ut).Ställde just denna fråga hos min AD gällande om man kunde byta ut sin solida baksida mot en i glas och fick till svar att det gick men att dom absolut inte fick göra sådana modifieringar för Omega.![]()
Haft speedmastern på länken som jag inte kommer helt överens med och gick och funderade om klockan skulle flippas, men så bytte jag till ett skinnband. Vips, så kändes allt mycket bättre igen
![]()
Ja och så där håller man på fram och tillbakaHaft speedmastern på länken som jag inte kommer helt överens med och gick och funderade om klockan skulle flippas, men så bytte jag till ett skinnband. Vips, så kändes allt mycket bättre igen
![]()
Riktigt snyggt, bra val![]()
Tack! Nu när jag ser bilden ser bandet ut att vara gjort av torr människohud. Det är inte riktigt lika hudfärgat i verkligheten![]()
Snyggt! Härligt att den fick stannaHaft speedmastern på länken som jag inte kommer helt överens med och gick och funderade om klockan skulle flippas, men så bytte jag till ett skinnband. Vips, så kändes allt mycket bättre igen
![]()
Välkommen in i värmen”Välkommen hem” som man brukar säga. Nu är även jag medlem i Speedy-gänget och har fått mig en trevlig pratstund med Zingo härifrån KS också!![]()
Nu skall det googlas extra armband...
Beror på vilken modell.. Månklockan, förmodligen inte.. Men möjligen kanske någon reduced etcKan man hitta en vettig Speedy för 15-20k?
Varför automatiskt om man får fråga?Ny gällande Speedmaster,men vilken modell rekommenderar ni om man vill ha en automatisk?!
Om du klarar måtten så finns en uppsjö olika 44.25mm Speedmasters som är automatiska och satans trevliga. Äger själv en men risken finns nog att du så småningom vill ha "the real deal" dvs en manuell Pro. Skippa Reduced-modellerna.Ny gällande Speedmaster,men vilken modell rekommenderar ni om man vill ha en automatisk?!
Håller med!Varför automatiskt om man får fråga?
Det är ju självklart en manuell moonwatch du vill ha!![]()
Jag tycker den bärs något mindre, känns som ca 40 mm. Däremot känns den lång lug to lug.Hur stort bärs en vanlig speedy professional? Har länge suktat efter en speddy men jag har rätt smala handleder.
SUB vs Speedy (40 vs 42)Hur stort bärs en vanlig speedy professional? Har länge suktat efter en speddy men jag har rätt smala handleder.
Har 16,5 handleder och rycker den funkar. Visst är det en stor klocka, men bärs mindre än 42. Det är ju ingen dressareHur stort bärs en vanlig speedy professional? Har länge suktat efter en speddy men jag har rätt smala handleder.