cornil
Basic
Är det där någon specialvariant av tavla? Texen "speedmaster" ser lite annorlunda ut, speciellt S och R.
Tisdag hela veckan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det där någon specialvariant av tavla? Texen "speedmaster" ser lite annorlunda ut, speciellt S och R.
Tisdag hela veckan!
Jag googlade lite på det och hittade flera som din. Det verkar dock inte vara alla 3590.50 som har den texten. Hittade även samma text på vissa 145.022 och även speedy Tuesday-varianten verkar ha den. Spännande!Det har jag faktiskt inte en aning om, har inte ens tänkt på det!
Måste kolla upp om det är vanligt för 3590.50.00 - 1990
Jag googlade lite på det och hittade flera som din. Det verkar dock inte vara alla 3590.50 som har den texten. Hittade även samma text på vissa 145.022 och även speedy Tuesday-varianten verkar ha den. Spännande!
Dom har massor på lager. Priset är runt 32, exakt kommer jag inte ihåg då det inte är så noga mer exakta priserDet snackas om att Rob E alltså kör en december-kampanj med 25% på Omega. Så jag skulle alltså kunna gå dit och få en Speedy Pro (311.30.42.30.01.005) för strax över 30 lax? Någon som har en exakt prisuppgift samt väntetid om det är någon sådan?
Håller med
Sålde mitt Omega-nato till förmån för ett Phoenix.
Go och glad fart-tisdag på er
Tusen tack för infon! Då blir det nog ett besök hos dom för att inhandla en julklapp till mig självDom har massor på lager. Priset är runt 32, exakt kommer jag inte ihåg då det inte är så noga mer exakta priser
Sitter som en smäck! Speedyn tycker jag är förlåtande för oss med smala handleder. KBK
Dom har massor på lager. Priset är runt 32, exakt kommer jag inte ihåg då det inte är så noga mer exakta priser
Jag har badat med min speedy många gånger, den var då ny och fräsch.Har säkert avhandlats förut i tråden men jag ställer ändå frågan. Jag blev lite osäker på hur vattentät speedmastern (.005) är när jag promenerade i regnet. Jag hittade uppgifter på 5 atm, vilket skulle innebära stänksäker enligt uppgifter som jag hittade via en snabb googling. Jag har för mig att jag har läst om folk på forumet som badar med sin speedmaster. Någon som har bra koll?
Jag har badat med min speedy många gånger, den var då ny och fräsch.
Köper eventuellt en ny nu i december och kommer bada med den också.
Med bada menar jag att klockan är några decimeter under vattenytan.
Ska man leka med barn eller utöva någon vattensport kanske den inte är att rekommendera
På band antar jag?Sitter som en smäck! Speedyn tycker jag är förlåtande för oss med smala handleder. KBK
Speedmaster boetten är byggd för att klara 15ATM, Petros från Omega tog upp detta under sin vistelse i Stockholm, men Omega kan endast garanterar 5ATM. Astronauterna genomförde övningar i pooler så visst kan du nog ta dig en promenad i regnet utan problem.Har säkert avhandlats förut i tråden men jag ställer ändå frågan. Jag blev lite osäker på hur vattentät speedmastern (.005) är när jag promenerade i regnet. Jag hittade uppgifter på 5 atm, vilket skulle innebära stänksäker enligt uppgifter som jag hittade via en snabb googling. Jag har för mig att jag har läst om folk på forumet som badar med sin speedmaster. Någon som har bra koll?
Hur ofta är du på stranden för att det ska vara ett riktigt problem?De e synd att det inte är 10atm på speedmastern, man vill ju inte behöva ta av den bara för att man ska till tex stranden. Lite störande är det men men.
In all fairness är det ändå bara nackdel att bada med en klocka om man har möjlighet att ta av sig den. Man måste skölja massa i sötvatten efteråt, riskerar få in sand i vridringar och dylikt eller annat gojs som gör vridringar (om tillämpligt) tröga, det kan bli kladd med solskyddskräm etc. Det är ju skönt att kunna bada om behovet plötsligt skulle dyka upp och det inte finns möjlighet att säkert lägga ifrån sig klockan men i sådant fall tror jag nog att speedy klarar smällen.De e synd att det inte är 10atm på speedmastern, man vill ju inte behöva ta av den bara för att man ska till tex stranden. Lite störande är det men men.
Tycker den funkar fint på länk också. Visst är det en stor klocka, men en tool-watch får enligt mig ha lite storlek. Sen är det ju personligt vad man är bekväm att bära såklart. Har haft 40mm klockor som känts för stora, men speedyn känns bra på alla typer av armband gammal bild.På band antar jag?
Har också smala handleder och tycker att speedyn sitter svinbra.Tycker den funkar fint på länk också. Visst är det en stor klocka, men en tool-watch får enligt mig ha lite storlek. Sen är det ju personligt vad man är bekväm att bära såklart. Har haft 40mm klockor som känts för stora, men speedyn känns bra på alla typer av armband gammal bild.
Återkommer med recension om deployant imorgonÄr det ngn som kör med deployant/ deployment buckle( eller hur det nu ska stavas. Kör ni original eller alternativ? Tips....?