Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håll ut, broder!Åhå vilken miss, jag får min Speedy imorgon, idag skulle den ju dykt upp![]()
Varannan. Upplever att den håller tiden bättre då än när man fyller på varje dagNi som kör speedy varje dag, drar ni upp den en gång per dag eller varannan eller hur gör ni?
För mig är det tvärt om. Min speedy håller tiden ganska mycket bättre om jag drar upp den varje dag jämfört med varannan. Sen har jag märkt att tidhållningen påverkas av hur man lägger klockan när den inte används. Min håller tiden bra om den läggs med tavlan uppåt. Men det är nog olika från klocka till klocka kan jag tänka mig.Varannan. Upplever att den håller tiden bättre då än när man fyller på varje dag![]()
Till alla er som kör Speedmaster på läderstonk, vart köper ni dessa enkla som har två stygn vid bandhornen? (orkar inte googla..)
Rätt sugen på ett i brun mocka.
Så är det säkert. Har testat att låta klockan ligga i alla tänkbara lägen, men tavlan uppåt verkar vara oslagbar!För mig är det tvärt om. Min speedy håller tiden ganska mycket bättre om jag drar upp den varje dag jämfört med varannan. Sen har jag märkt att tidhållningen påverkas av hur man lägger klockan när den inte används. Min håller tiden bra om den läggs med tavlan uppåt. Men det är nog olika från klocka till klocka kan jag tänka mig.
Nej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.
De har faktiskt åtgärdat det där! Nya Speedy Sandwichar har texten "The first watch worn on the moon". Vet dock inte om ändringen gjordes i samband med nya refnumret och stora boxen eller om det finns äldre med det nya refnumret som har felaktig bakboett.Som jag sagt tidigare, inget man stör sig på nämnvärt. Det enda jag störde mig på va texten på boettlocket på safiren![]()
Den modellen e ju också grymt läcker med sin öppna baksida. Skiljer det något i pris mellan denna och den vanliga modellen? Har beslutsångest!De har faktiskt åtgärdat det där! Nya Speedy Sandwichar har texten "The first watch worn on the moon". Vet dock inte om ändringen gjordes i samband med nya refnumret och stora boxen eller om det finns äldre med det nya refnumret som har felaktig bakboett.
![]()
Den modellen e ju också grymt läcker med sin öppna baksida. Skiljer det något i pris mellan denna och den vanliga modellen? Har beslutsångest!
Fy fan så stiligt! Grattis till den!Nyförvärv; 105.012 CB.
![]()
Då kanske vi ses....!Tänkte ta mig till Rob engström i dagarna och införskaffa mig en speedy igen. Gäller att passa på när det är decemberrabatt
Tack, tack.Fy fan så stiligt! Grattis till den!![]()
![]()
Kletar in en speedy på Phoenix-Nato i tråden!
Ni som inte har några, spring o köp, de e bra skit!