• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tisdag igen då :) började arbetsdagen hemma pga olycka på motorvägen men nu skall jag köra in till kontoret.
FB5AA995-6647-4975-BE0B-DCBAADCB0339.jpeg

Varannan. Upplever att den håller tiden bättre då än när man fyller på varje dag :)
För mig är det tvärt om. Min speedy håller tiden ganska mycket bättre om jag drar upp den varje dag jämfört med varannan. Sen har jag märkt att tidhållningen påverkas av hur man lägger klockan när den inte används. Min håller tiden bra om den läggs med tavlan uppåt. Men det är nog olika från klocka till klocka kan jag tänka mig.

För mig är det tvärt om. Min speedy håller tiden ganska mycket bättre om jag drar upp den varje dag jämfört med varannan. Sen har jag märkt att tidhållningen påverkas av hur man lägger klockan när den inte används. Min håller tiden bra om den läggs med tavlan uppåt. Men det är nog olika från klocka till klocka kan jag tänka mig.
Så är det säkert. Har testat att låta klockan ligga i alla tänkbara lägen, men tavlan uppåt verkar vara oslagbar!

Nej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.

Som jag sagt tidigare, inget man stör sig på nämnvärt. Det enda jag störde mig på va texten på boettlocket på safiren :D

Som jag sagt tidigare, inget man stör sig på nämnvärt. Det enda jag störde mig på va texten på boettlocket på safiren :D
De har faktiskt åtgärdat det där! Nya Speedy Sandwichar har texten "The first watch worn on the moon". Vet dock inte om ändringen gjordes i samband med nya refnumret och stora boxen eller om det finns äldre med det nya refnumret som har felaktig bakboett.
omega-speedmaster-professional-moon-chronograph-mens-watch-311.30.42.30.01.006_3.jpg

Senast ändrad:
De har faktiskt åtgärdat det där! Nya Speedy Sandwichar har texten "The first watch worn on the moon". Vet dock inte om ändringen gjordes i samband med nya refnumret och stora boxen eller om det finns äldre med det nya refnumret som har felaktig bakboett.
omega-speedmaster-professional-moon-chronograph-mens-watch-311.30.42.30.01.006_3.jpg
Den modellen e ju också grymt läcker med sin öppna baksida. Skiljer det något i pris mellan denna och den vanliga modellen? Har beslutsångest!

Tillbaka
Topp