FooFighter
Basic
Lite olika. Ibland drar jag upp den fullt på morgonen, ibland på kvällen. Blir att man mysdrar lite i den under dagen ocksåNi som kör speedy varje dag, drar ni upp den en gång per dag eller varannan eller hur gör ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite olika. Ibland drar jag upp den fullt på morgonen, ibland på kvällen. Blir att man mysdrar lite i den under dagen ocksåNi som kör speedy varje dag, drar ni upp den en gång per dag eller varannan eller hur gör ni?
Varje morgon när jag vaknatNi som kör speedy varje dag, drar ni upp den en gång per dag eller varannan eller hur gör ni?
Går tyvärr inte hindra sekunderna, så ja, bara att vänta tills klockan stannat.Ni som drar upp varje dag, går det att hacka sekunderna då? Eller måste man låta klockans lagrade energi nästan helt ta slut innan man kan synka sekundvisaren?
OK, tack för svar!Går tyvärr inte hindra sekunderna, så ja, bara att vänta tills klockan stannat.
Det går att "hacka" sekunderna genom att bromsa/backa sekundvisaren även när klockan är fullt uppdragen, har för mig att det även står i Omega manualen? Min nyservade 145.012-67:a kan jag dock inte göra det på när den är fullt uppdragen, får dra upp den lite och då kan jag göra det.Ni som drar upp varje dag, går det att hacka sekunderna då? Eller måste man låta klockans lagrade energi nästan helt ta slut innan man kan synka sekundvisaren?
Det var så jag trodde det funkade, nu har jag två olika svar. Beror det på urverk? Jag tänker 1863.Det går att "hacka" sekunderna genom att bromsa/backa sekundvisaren även när klockan är fullt uppdragen, har för mig att det även står i Omega manualen? Min nyservade 145.012-67:a kan jag dock inte göra det på när den är fullt uppdragen, får dra upp den lite och då kan jag göra det.
Funkar för min 006:a som har ett 1863Det var så jag trodde det funkade, nu har jag två olika svar. Beror det på urverk? Jag tänker 1863.
Till alla er som kör Speedmaster på läderstonk, vart köper ni dessa enkla som har två stygn vid bandhornen? (orkar inte googla..)
Rätt sugen på ett i brun mocka.
Men måste man inte hålla i kronan eller kan man släppa den och klockan står helt stilla alltså? Måste testaJo det går, dra ut kronan och håll i den typ, eller dra bakåt pyttelite och sen håll den där så stannar sekundvisaren.
Du måste hålla i kronanMen måste man inte hålla i kronan eller kan man släppa den och klockan står helt stilla alltså? Måste testa
Händer väl ibland att jag har någon av mina Speedys på mesh, se här original Omega 20mm mesh (Plo Prof har väl 22mm?) på en 006:a![]()
Mysdrar också under dagen men rekommendation från manualen är faktiskt att låta bli det.Lite olika. Ibland drar jag upp den fullt på morgonen, ibland på kvällen. Blir att man mysdrar lite i den under dagen också![]()
Också beskrivet i manualen...Men måste man inte hålla i kronan eller kan man släppa den och klockan står helt stilla alltså? Måste testa
Du var då en tidig prick! God morgon, ha en grym tisdagGod Morgon, Speedfreaks!
![]()
Härligt! Det tackar jag för. Är redan på jobbet så får ge mig till tåls under dagen innan jag kan läsa.Du var då en tidig prick! God morgon, ha en grym tisdag
Här har du lite läsning till morgonkaffet!
https://klocksnack.se/threads/the-story-of-speedmaster-st-105-012.83678/#post-2099753