• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Glad tisdag speed freaks! Speedyn har fått vila en hel del nu pga nyköp, men tisdagar är heliga ;)
20171205_134019(1)-01.jpeg

Hej Proffs,

jag har en fråga angående Speedmaster 2017. Jag kan vara väldigt nära ett köp, har kontakt med en person som haft den i några veckor bara. Det jag direkt reagerar på i annonsen, det är en brun trälåda klockan kommer i. Kommer inte den nya i den stora boxen? eller finns det två varianter?

tacksam för svar på detta! :)
Glömde av Rob’s julerbjudande. Självklart är det den bästa vägen att gå!:)

73035778-6E2F-44E0-B906-132259B12839.png
En liten fundering. Har nu haft min speedy i två veckor och stör mig lite smått på vissa siffror på tachymetre-skalan. Dom är liksom lite olika i storlek osv och undrar om det är något man får leva med eller om man kan kräva bättre precision? Tänker främst på 350, 275, 250 och 225 på skalan. 5:an ser ju lite mysko ut. Köpte klockan ny. Bilden är inte från idag :D

73035778-6E2F-44E0-B906-132259B12839.png
En liten fundering. Har nu haft min speedy i två veckor och stör mig lite smått på vissa siffror på tachymetre-skalan. Dom är liksom lite olika i storlek osv och undrar om det är något man får leva med eller om man kan kräva bättre precision? Tänker främst på 350, 275, 250 och 225 på skalan. 5:an ser ju lite mysko ut. Köpte klockan ny. Bilden är inte från idag :D
Äsch, vem bryr sig? Det är bara att leva och njuta av en härlig klocka! Det är väl i så fall knasigare med tre olika typsnitt för texten på tavlan. Men Speedyn kommer ju självklart undan med det med...:happyhappy:
10AF5DDD-ABBA-4C37-B673-35814FBF1FA0.jpeg

Någon här som har referens 3576.50.00 som kan säga mig varför denna kostar mindre än 311.30.42.30.01.006? Tycker det låter jätte konstigt då 3576.50.00 har fler komplikationer och safir på båda sidor

Köpte min speedmaster hos dem för två år sedan och då hade jag fått ett meddelande via forumet är jag rätt säker på. Dock inte fått något i år..

Hej, fråga om service på speedmaster. Fick besked om att de alltid byter visare? Oklar om det är för de små på kronografen eller även de stora. Erfarenheter?

Svaret jag fick var att det gör vi alltid, om de är svåra att behålla hela. Jag har aldrig tidigare bytt visare (om de var hela). Låter som det beror på hur lång tid servicen får ta

Någon här som har referens 3576.50.00 som kan säga mig varför denna kostar mindre än 311.30.42.30.01.006? Tycker det låter jätte konstigt då 3576.50.00 har fler komplikationer och safir på båda sidor
Mer komplikationer betyder inte bättre ;) med det sagt vet jag inte något om verket I den. Har inte 006 och safir på båda sidor? Sen är ju alltid "originalet" mer populärt och 006 är så nära man kommer om man verkligen vill ha safir.

Vad har en speedy 005 för service intervall och vad kostar en standard service? Brukar det finnas behov för service vid rekommenderad intervall eller är det som med alla andra service vid behov.

Tillbaka
Topp