Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt att se! Grattis och välkommen tillbaka in i värmen på riktigt!Äntligen speedy igen!
![]()
Lite annorlunda text på bakboetten med "Proffessional Moonwatch" men tror inte det gjordes några andra ändringar..Börjar bli lite sugen på att testa en speedy PRO men hittar inte om man gjorde någon uppdatering på själva klockan när man släppte den stora boxen? Och när släpptes den stora boxen?![]()
Urverk osv är samma så vitt jag vet. Länken på nya är uppdaterad med skruvar. Det är enda skillnaden jag känner till.Börjar bli lite sugen på att testa en speedy PRO men hittar inte om man gjorde någon uppdatering på själva klockan när man släppte den stora boxen? Och när släpptes den stora boxen?![]()
Den texten kom i år, inte med den stora boxen.Lite annorlunda text på bakboetten med "Proffessional Moonwatch" men tror inte det gjordes några andra ändringar..
Lite annorlunda text på bakboetten med "Proffessional Moonwatch" men tror inte det gjordes några andra ändringar..
Urverk osv är samma så vitt jag vet. Länken på nya är uppdaterad med skruvar. Det är enda skillnaden jag känner till.
Den texten kom i år, inte med den stora boxen.
Du vet att du bara ångrar dig. Varför lämna värmen när du bara kommer längta tillbakaJag vet intehjälp
Nej, enklast att kolla med en AD.Någon som vet var man hittar Omegas prislista för spännen och straps?
Ligger ju något i de. Man saknar de inte förens de är borta liksomDu vet att du bara ångrar dig. Varför lämna värmen när du bara kommer längta tillbaka![]()
Om du vill ha det automatiskt så blir det de nyare klockorna med co-axial verket. De är dock lite större på strax över 44 mm. Men automatiska och med safir på baksidan.Jag har fattat tycke för speedmastern. Äger ingen "fin" klocka idag men drömma går ju bra.. Dessutom gillar jag utförande med glasad baksida (som säkert har något annat namn, men ni fattar..). Provade 311.30.42.30.01.006 nyligen, men den rackaren får man ju dra upp själv. Finns samma klocka med självuppdragning (vilket heter..?). Någon som kan hjälpa mig med referensnr i så fall?
Vh
/Rickard
Den som du provade (006) är ju me safirglas och glasbaksida. Se de inte som ett problem att den behövs dras upp manuellt, det är ju de som är mysigt! Finns ju äldre speedmaster reduced som är lite mindre som är automatiska, dvs självuppdragandeJag har fattat tycke för speedmastern. Äger ingen "fin" klocka idag men drömma går ju bra.. Dessutom gillar jag utförande med glasad baksida (som säkert har något annat namn, men ni fattar..). Provade 311.30.42.30.01.006 nyligen, men den rackaren får man ju dra upp själv. Finns samma klocka med självuppdragning (vilket heter..?). Någon som kan hjälpa mig med referensnr i så fall?
Vh
/Rickard
Håller med @Makkanxd, var inte rädd för manuellt. Personligen föredrar jag manuellt framför automatiskt. Det är en go känsla att dra upp klockan på morgonenJag har fattat tycke för speedmastern. Äger ingen "fin" klocka idag men drömma går ju bra.. Dessutom gillar jag utförande med glasad baksida (som säkert har något annat namn, men ni fattar..). Provade 311.30.42.30.01.006 nyligen, men den rackaren får man ju dra upp själv. Finns samma klocka med självuppdragning (vilket heter..?). Någon som kan hjälpa mig med referensnr i så fall?
Vh
/Rickard
Om du vill ha det automatiskt så blir det de nyare klockorna med co-axial verket. De är dock lite större på strax över 44 mm. Men automatiska och med safir på baksidan.
Ref på en av dem är: 311.30.44.51.01.002
![]()
Sen vet jag inte hur de är med de äldre reduced modellerna. Har för mig att de är automatiska, men tar inte gift på det.
Den som du provade (006) är ju me safirglas och glasbaksida. Se de inte som ett problem att den behövs dras upp manuellt, det är ju de som är mysigt! Finns ju äldre speedmaster reduced som är lite mindre som är automatiska, dvs självuppdragande![]()
Ingen fara att låta den stanna. Blir inte skadligt innan oljorna börjar torka och det går såklart inte på några dagar.Hmm, den urtavlan var kanske inte riktigt lika snygg.. Gillar designen med tre små urtavlor. Då kanske det inte är modellen för mig.. Mår klockan dåligt av att inte dras upp varannan dag? Jag gissar att jag inte kommer ha på mig den varje dag och att den då skulle kunna stanna.