• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sådär. Då vart man medlem i den här lilla cirkeln också! :woot:
5CEB3574-1272-4ED1-83EB-3A2B448DC7FB.jpg

Vad tycker du om saffirmackan hitentills?
Du har väl kört en vanlig hesalit innan?
Jag tycker mindre bra om att tavlan snarare blir mörkgrå än svart, minns inte att jag upplevde tavlan som sådan på hesalitspeedyn. Den ser dock lite sportigare och modernare ut med safirglaset av någon anledning. Något mer reflektioner kanske men å andra sidan känns det skönt att inte få repor av att titta på klockan. Urverket är ju görhäftigt att se.

Har ännu inte bestämt mig om jag ska ha kvar safirmacka eller byta mot en vanlig hesalitare. Lutar kanske lite mer åt det förstnämnda :)

Jag tycker mindre bra om att tavlan snarare blir mörkgrå än svart, minns inte att jag upplevde tavlan som sådan på hesalitspeedyn. Den ser dock lite sportigare och modernare ut med safirglaset av någon anledning. Något mer reflektioner kanske men å andra sidan känns det skönt att inte få repor av att titta på klockan. Urverket är ju görhäftigt att se.

Har ännu inte bestämt mig om jag ska ha kvar safirmacka eller byta mot en vanlig hesalitare. Lutar kanske lite mer åt det förstnämnda :)
Än hur mycket jag ogillar glasbaksidor så är safirmackan nog en riktigt bra everydaywatch!

Är 006:an tyngre än 005:an?

Efter lite pill så gick få på det medföljande kardborrebandet på ett vettigt sätt. Blev rätt bra ändå utan att bygga på höjden för mycket.
IMG_6416.JPG
IMG_6417.JPG
IMG_6419.JPG
IMG_6420.JPG

Är det dock någon som sitter och trycker på ett velcro från gasgasbones som de vill bli av med, eller ett lagom inkört brunt canvas på 20mm, skicka PM.

Senast ändrad:
Om man ska köpa en speedmaster prof. Vilket glas ska man leta efter? För och nackdelar med de olika? Är det någon prisskillnad?

Tillbaka
Topp