• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Efter en lååååång tids ”lurkande” i tråden, är det äntligen dags för mig att posta. Har länge velat ha en speedy, men tvekat. Nu kan jag inte förstå varför jag väntat så länge. Härom dagen slog jag äntligen till! :)
2D84C808-6832-4AE0-A04D-C333B513F809.jpeg
Härligt att se! Stort grattis och välkommen in i värmen!:)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Efter en lååååång tids ”lurkande” i tråden, är det äntligen dags för mig att posta. Har länge velat ha en speedy, men tvekat. Nu kan jag inte förstå varför jag väntat så länge. Härom dagen slog jag äntligen till! :)
2D84C808-6832-4AE0-A04D-C333B513F809.jpeg
Härligt! Välkommen ner i träsket. Finns mycket kunskap att hämta här i tråden :) Saknas något finns det mängder av kunniga medlemmar som gärna står till förfogandet!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Stort grattis och välkommen in i värmen. När man väl köpt den funderar man lever varför man inte gjort det tidigare ;)
Tack så mycket! Ja men verkligen! Man ska gå mer på magkänslan helt enkelt :D
Gratulerar! Nästa vecka hoppas jag att jag känner likadant som du! :)
Tack! Det är jag helt övertygad om att du kommer göra :)
Härligt! Välkommen ner i träsket. Finns mycket kunskap att hämta här i tråden :) Saknas något finns det mängder av kunniga medlemmar som gärna står till förfogandet!
Stort tack! :) Ja, det har jag märkt. Har fått svar på alla tänkbara frågor, utan att ens ha frågat. Fantastiskt!
 

Dirren

Breitling
Hallå, Dirren här!
Har surfat runt på KS i ett par år utan användare. Här kommer min Speedmaster resa!

För en handfull år sedan då jag var ute på jobb hos en kund så var det en av deras medarbetare som hade en fin Speedmaster på sin arm. Visade sig vara en pre moon med 321 urverk. En fantastisk klocka och sedan dess har jag velat ha en speedmaster. Har kollat annonser lite sporadiskt under åren och hela tiden brottats med köpa nytt eller köpa begagnat. Sån eller sån länk osv osv..

Sen sprang jag på han med 321an igen i början på december och han sa något i stil med varför har du inte köpt en om du verkligen vill ha en? Du kommer bara ångra affären du inte gör.
Ja, varför? In på KS kolla annonser, hittade denna tråd, såg något inlägg om rea hos RobE. Ringde dit dagen efter, frågade om de stämde och beställde en 005!

Nu är den här och jag är grymt nöjd!
EDFD1358-F66E-417B-B907-9FE10C2A17A8.jpeg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hallå, Dirren här!
Har surfat runt på KS i ett par år utan användare. Här kommer min Speedmaster resa!

För en handfull år sedan då jag var ute på jobb hos en kund så var det en av deras medarbetare som hade en fin Speedmaster på sin arm. Visade sig vara en pre moon med 321 urverk. En fantastisk klocka och sedan dess har jag velat ha en speedmaster. Har kollat annonser lite sporadiskt under åren och hela tiden brottats med köpa nytt eller köpa begagnat. Sån eller sån länk osv osv..

Sen sprang jag på han med 321an igen i början på december och han sa något i stil med varför har du inte köpt en om du verkligen vill ha en? Du kommer bara ångra affären du inte gör.
Ja, varför? In på KS kolla annonser, hittade denna tråd, såg något inlägg om rea hos RobE. Ringde dit dagen efter, frågade om de stämde och beställde en 005!

Nu är den här och jag är grymt nöjd!
EDFD1358-F66E-417B-B907-9FE10C2A17A8.jpeg
Kul historia och roligt att se att den tillslut sitter på handleden! Stort grattis och välkommen hit!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå, Dirren här!
Har surfat runt på KS i ett par år utan användare. Här kommer min Speedmaster resa!

För en handfull år sedan då jag var ute på jobb hos en kund så var det en av deras medarbetare som hade en fin Speedmaster på sin arm. Visade sig vara en pre moon med 321 urverk. En fantastisk klocka och sedan dess har jag velat ha en speedmaster. Har kollat annonser lite sporadiskt under åren och hela tiden brottats med köpa nytt eller köpa begagnat. Sån eller sån länk osv osv..

Sen sprang jag på han med 321an igen i början på december och han sa något i stil med varför har du inte köpt en om du verkligen vill ha en? Du kommer bara ångra affären du inte gör.
Ja, varför? In på KS kolla annonser, hittade denna tråd, såg något inlägg om rea hos RobE. Ringde dit dagen efter, frågade om de stämde och beställde en 005!

Nu är den här och jag är grymt nöjd!
EDFD1358-F66E-417B-B907-9FE10C2A17A8.jpeg
Stort grattis till den! Och välkommen in i värmen! :)

Är själv riktigt nöjd med min som jag fick härom dagen. Grym klocka!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hallå, Dirren här!
Har surfat runt på KS i ett par år utan användare. Här kommer min Speedmaster resa!

För en handfull år sedan då jag var ute på jobb hos en kund så var det en av deras medarbetare som hade en fin Speedmaster på sin arm. Visade sig vara en pre moon med 321 urverk. En fantastisk klocka och sedan dess har jag velat ha en speedmaster. Har kollat annonser lite sporadiskt under åren och hela tiden brottats med köpa nytt eller köpa begagnat. Sån eller sån länk osv osv..

Sen sprang jag på han med 321an igen i början på december och han sa något i stil med varför har du inte köpt en om du verkligen vill ha en? Du kommer bara ångra affären du inte gör.
Ja, varför? In på KS kolla annonser, hittade denna tråd, såg något inlägg om rea hos RobE. Ringde dit dagen efter, frågade om de stämde och beställde en 005!

Nu är den här och jag är grymt nöjd!
EDFD1358-F66E-417B-B907-9FE10C2A17A8.jpeg
Härligt! Grattis och välkommen!
 

Kje11e

Breitling
Hej!
Jag är i färd att med att köpa en knappt använd speedmaster med hesalitglas. Vad är listpris på denna modell? Jag har blivit erbjuden pris på 35k, vilket spontant känns rätt ok då klockan kommer med allt.
Tack
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Jag är i färd att med att köpa en knappt använd speedmaster med hesalitglas. Vad är listpris på denna modell? Jag har blivit erbjuden pris på 35k, vilket spontant känns rätt ok då klockan kommer med allt.
Tack
42 är listpriset. Knappt använd eller nästan ny? Alltså, hur mycket garanti finns kvar? Det går nog att få en för runt 35 splitter ny så det är väl inget toppenpris, tycker jag. Dryga 30 nånstans är mer rimligt, eller vad säger ni andra?
 

Kje11e

Breitling
Köpt hos AD i oktober 2017. Sparsamt använd. Gissar att den därför har ca 2år kvar under garanti?
Säljaren bor i Norge (så även jag), därav "överpriset" kanske
 
Topp