Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej!
Jag är i färd att med att köpa en knappt använd speedmaster med hesalitglas. Vad är listpris på denna modell? Jag har blivit erbjuden pris på 35k, vilket spontant känns rätt ok då klockan kommer med allt.
Tack
Inget direkt dåligt köp heller. Klockan är ju bara några månader gammal och jag tänkte faktiskt på det där med pengarna, det är inte det viktigaste att göra en deal varje gång. Huvudsaken är att det känns rätt. Kul! Grattis till en häftig klocka!Tack för hjälpen.
Jag vann auktionen på 34,5. Kanske inte den bästa affären jag kommer göra i livet, men jag drogs med i auktionen och köpsuget vann. Tur att pengar inte är det viktigaste i livet. Jag ser i alla fram emot att lära känna klockan.
Hur som helst så är det en grym klocka och du lär vara nöjd. Välkommen in i värmen, och släng upp lite trist shots när den är på plats =)Tack för hjälpen.
Jag vann auktionen på 34,5. Kanske inte den bästa affären jag kommer göra i livet, men jag drogs med i auktionen och köpsuget vann. Tur att pengar inte är det viktigaste i livet. Jag ser i alla fram emot att lära känna klockan.
Min vän, oklart om du vill ha feedback på det men har förstått att dom reguleras till att gå +1 -- +11. Lite svajiga är dom, min går oftast ett par sekunder plus från en dygn till nästa men det kan variera från spot on tilt kanske +5. Inte kronometercertifierade så vet inte var gränsen går för vad man kan reklamera. Har i alla fall inte känt någon anledning att reklamera min.Inte för att det spelar någon större roll men har mätt under fyra dygn nu och den fortar sig ca 15s/d.
![]()
Tack för input, kompis! Detta var mycket bra feedback. Jag kommer hålla fortsatt koll och göra en ny mätning om ett tag.Min vän, oklart om du vill ha feedback på det men har förstått att dom reguleras till att gå +1 -- +11. Lite svajiga är dom, min går oftast ett par sekunder plus från en dygn till nästa men det kan variera från spot on tilt kanske +5. Inte kronometercertifierade så vet inte var gränsen går för vad man kan reklamera. Har i alla fall inte känt någon anledning att reklamera min.
Jag gillar verkligen den här modellen.![]()
Vart fick du tag på den länken?Blir läder kommande vecka
![]()
Är en 1171/655, finns att köpa ny från AD. Vi är väl 4-5st i tråden med #ST som kör den länken till? Kostar runt 5,5k.Vart fick du tag på den länken?
Är ju den ultimata till SpeedyTuesday!
Den borde passa på en .005 också, väl?Är en 1171/655, finns att köpa ny från AD. Vi är väl 4-5st i tråden med #ST som kör den länken till? Kostar runt 5,5k.
Ja. Det ska nog inte vara några problem. Ändlänkarna behöver dock slipas för att passa en nyare boett, de verkar ha lite extra bredd för att få en bra passform med slitnare boetter. Hela länken är dock borstad så vet inte hur snyggt det blir på en modern Speedy.Den borde passa på en .005 också, väl?
Sant, vet inte hur det skulle se ut. Dock är det ju det polerade i moderna länken folk inte riktigt gillar. Och borstad länk på klocka med polerade ytor är väl snarare praxis än ovanligt. Men denna kanske inte har blanka sidor på länkbitarna?Ja. Det ska nog inte vara några problem. Ändlänkarna behöver dock slipas för att passa en nyare boett, de verkar ha lite extra bredd för att få en bra passform med slitnare boetter. Hela länken är dock borstad så vet inte hur snyggt det blir på en modern Speedy.
Silver Snoopy Award ser onekligen fantastisk ut på bild men safirglas (samma mjölkkant som 006?). Det begärs bra över 100K för något med samma boett och verk som min egen. Hur motiverar man det? Ja, den är säkert fantastisk i verkligen också men på flera sätt tycker jag Speedy Tuesday är den bästa LE dom gjort.Jag gillar verkligen den här modellen.![]()
Nej det är förmodligen inte den klockan jag hade lagt dom pengarna på. Men jag tycker den är svincool och känns väldigt annorlunda. Speedy Tuesday är riktigt bra, men den vita snoopy smäller högre för mig.Silver Snoopy Award ser onekligen fantastisk ut på bild men safirglas (samma mjölkkant som 006?). Det begärs bra över 100K för något med samma boett och verk som min egen. Hur motiverar man det? Ja, den är säkert fantastisk i verkligen också men på flera sätt tycker jag Speedy Tuesday är den bästa LE dom gjort.
Holy Grail är givetvis en CK 2915 från 1958.
1171 länk. Köpte hos AD. Skön rasslig komfort. Det borstade passar ihop med ST då dess boett är helborstad. AD fick fila lite på ändlänkarna sedan satt det som en smäck. Finns 5-6 justerings möjligheter då man kan flytta låset med en tandpetare typ. Bra passform är inga problem.Vart fick du tag på den länken?
Är ju den ultimata till SpeedyTuesday!
Stort grattis och välkommen! Härlig första bild med snygga reflektioner i hesaliten också!![]()
Kliver in i värmen och gemenskapen i denna tråd med min nya 005. Landade idagtror jag firar med Apollo 13 ikväll
![]()
![]()
Kliver in i värmen och gemenskapen i denna tråd med min nya 005. Landade idagtror jag firar med Apollo 13 ikväll
![]()
Aha trodde inte man kunde få tag i dessa äldre länkar via AD.1171 länk. Köpte hos AD. Skön rasslig komfort. Det borstade passar ihop med ST då dess boett är helborstad. AD fick fila lite på ändlänkarna sedan satt det som en smäck. Finns 5-6 justerings möjligheter då man kan flytta låset med en tandpetare typ. Bra passform är inga problem.
![]()
![]()