Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha... det är en iphone8+. Rätt bra kamera faktiskt! Kul med de olika alternativen direkt vid fotning också, som porträtt tex.
Bild på hur det kan se ut:
![]()
Stop posting these! Now I need to buy a Speedy!
Jag kör tvål, vatten och tandborste, fungerar utmärkt. @Hoffa brukar sänka den till exakt 5ATM och sedan dra upp den har jag hört...Förresten, hur tvättar ni era Speedys? Har läst lite här och där på KS men hittar inget unisont direkt. Kan/bör man tvätta den under rinnande vatten?
Japp!Tack för svar! Under rinnande vatten?![]()
Samma här! Sen bara skölja av under rinnande vatten. Förutom det där med nedsänkningen då...Jag kör tvål, vatten och tandborste, fungerar utmärkt. @Hoffa brukar sänka den till exakt 5ATM och sedan dra upp den har jag hört...![]()
Förresten, hur tvättar ni era Speedys? Har läst lite här och där på KS men hittar inget unisont direkt. Kan/bör man tvätta den under rinnande vatten?
Samma funktioner som den som kallas moonwatch idag. Den har manuellt verk fortfarande som dessutom bara har fått små uppdateringar genom åren.Jag har förstått att en moonwatch skall när klockan tillverkas vara exakt samma spec. som månklockan, annars är det ingen moonwatch.
Jag undrar vilka år som moonwatch tillverkades och vad var skillnaden mot en vanlig speedmaster. Vad hade moonwatch för andra funktioner förutom att klockan var manuell.
Standard professional är moonwatch.Är det ingen som vet vad skillnaden är mellan en standard Professional och en moonwatch ?
Har du läst alla svar du fått i tråden?Är det ingen som vet vad skillnaden är mellan en standard Professional och en moonwatch ?
Är det ingen som vet vad skillnaden är mellan en standard Professional och en moonwatch ?
Tveksamt om du läser något av de svar vi ger dig, men här är ett tips:När tillverkades Moonwatch
Om du är intresserad så har jag skrivit ett längre inlägg om just Omega Speedmaster ”Moonwatch” ref 105.012 dvs första klockan på månen. I inlägget finns även en hel del allmän information kring Speedmaster.När tillverkades Moonwatch
Grymt inlägg! Riktigt bra jobbat @P-vaktenOm du är intresserad så har jag skrivit ett längre inlägg om just Omega Speedmaster ”Moonwatch” ref 105.012. dvs första klockan på månen. I inlägget finns även en hel del allmän information kring Speedmaster.
Check it out!
https://klocksnack.se/threads/the-story-of-speedmaster-st-105-012.83678/
Ska man vara riktigt petig är väl 105.012 den första "professional".
Stämmer bra det!Ska man vara riktigt petig är väl 105.012 den första "professional".
Uppskattas! Stort tackGrymt inlägg! Riktigt bra jobbat @P-vakten![]()
Mysklockan på
![]()