• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

God kväll kära vänner!

Som vissa kanske känner till har jag en viss fäbless för LE-Speedys...

Nu är jag på jakt efter att utöka samlingen.
Det som lockar intresset mest just nu är:
Gemini IV
Apollo XV
Snoopy
Men jag är öppen för andra förslag och letar egentligen efter lite allt möjligt. Enda kravet LE-Speedmaster och gärna fullset :p

Skriv gärna här eller skicka PM om ni vill sälja, har sett någon, känner någon eller bara vill prata om mitt (början till smått hysteriska) förkärlek till framförallt LE-Speedys.

(Japp, jag slänger upp en annons på köp också)

För att inte tråka ut er i onödan kommer här en bild på min Alaska & Apollo Soyuz:
0FF3B557-0D4B-4A63-BF66-B8C7F9B7A9D3.jpeg

Fortsatt trevlig Speedy-Tuesday!
Vilka pjäser!!! :woot: Riktigt fina!

• Like
Reactions: POT
God kväll kära vänner!

Gemini IV
Apollo XV
Snoopy
Men jag är öppen för andra förslag och letar egentligen efter lite allt möjligt. Enda kravet LE-Speedmaster och gärna fullset :p

Skriv gärna här eller skicka PM om ni vill sälja, har sett någon, känner någon eller bara vill prata om mitt (början till smått hysteriska) förkärlek till framförallt LE-Speedys.

För att inte tråka ut er i onödan kommer här en bild på min Alaska & Apollo Soyuz:

Wow jösses vad goa klockor!

Hur funkar det, kan man klampa in hos AD och beställa vilken tavla man vill från en limiterad serie och slänga på sin 005:a?

Senast ändrad:
Blir ingen bild, har "fel" klocka på mig idag..

Gjorde en snabbsökning, utan att lyckas hitta något av värde och hittar bara en massa trådar från amerikat och 2011 när jag googlar... Men är det någon som har knas på vad ett 18 mm spänne listar, Omega original i stål?

Man vill ju kunna flasha till de allehanda Hirschbanden så gott det går.. :)

Gjorde en snabbsökning, utan att lyckas hitta något av värde och hittar bara en massa trådar från amerikat och 2011 när jag googlar... Men är det någon som har knas på vad ett 18 mm spänne listar, Omega original i stål?

Jag köpte ett 16mm hos Omega servicecenter i höstas. Fick betala 500 kr. Tror att 18mm ligger på ungefär samma.

530 kronor kostade ett på Huke i Malmö när jag var där för en vecka sedan och skulle skaffa lite tillbehör :)

God kväll kära vänner!

Gemini IV
Apollo XV
Snoopy

Fina klockor!
På vintagespeedmaster.com hittar du en del LE som jag tror skulle passa dig:) kolla även hans Instagram då allt inte hamnar på sidan.

Fina klockor!
På vintagespeedmaster.com hittar du en del LE som jag tror skulle passa dig:) kolla även hans Instagram då allt inte hamnar på sidan.

Tack för tipset! Jag har hittat en Speedmaster CHRO C12, ref 345.0052. Fullset, bra skick. Dock prislapp på ca 185 k...

Den är gjord i 999 ex (-92) och var en av 3(?) guld speedys som gjordes för att hylla .321 verket, om jag förstått allt rätt?

Är det någon som har uppfattning om priset verkar OK? Det är inte direkt någon modell som jag följt under längre tid och hittar ganska begränsat med info om tidigare försäljningar...

0E2C44D9-28F8-4556-8A9A-3A6D17FCC4C8.jpeg

(Lånad bild)

Tack för tipset! Jag har hittat en Speedmaster CHRO C12, ref 345.0052. Fullset, bra skick. Dock prislapp på ca 185 k...

Den är gjord i 999 ex (-92) och var en av 3(?) guld speedys som gjordes för att hylla .321 verket, om jag förstått allt rätt?

Är det någon som har uppfattning om priset verkar OK? Det är inte direkt någon modell som jag följt under längre tid och hittar ganska begränsat med info om tidigare försäljningar...

0E2C44D9-28F8-4556-8A9A-3A6D17FCC4C8.jpeg

(Lånad bild)
Jäklar, sjukt cool speedy!

Tillbaka
Topp