Sebastard
Diamant
Majestätisk trippel!Bra tryck i tråden, som sig bör.
Ha en trevlig tisdag!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Majestätisk trippel!Bra tryck i tråden, som sig bör.
Ha en trevlig tisdag!
![]()
Äntligen! Har den landat än?Jag har slagit till på @eastwood 's speedy!![]()
Haha nej, inte än..Äntligen! Har den landat än?
Den väger så mycket så har lindat in den med bubbelplast i flera dagar nu, är nog snart redo att skickas.Äntligen! Har den landat än?
Haha nej, inte än..![]()
Den som väntar på något gott!Den väger så mycket så har lindat in den med bubbelplast i flera dagar nu, är nog snart redo att skickas.![]()
Nu har jag tagit bilder för man ska se. En uppifrån och en från sidan. Är ju bara centrumdelen av länken som bygger mer utåt, men denna är kraftigt vinklad för att följa armen.Okej! Men länken gör ju ändå att klockan bygger mer på längden, eller hur? Vore intressant om någon kunde vända på klockan och ta en bild.
Snyggt! Där ser man det bra. Jo precis det är mittendelen som bygger lite.Nu har jag tagit bilder för man ska se. En uppifrån och en från sidan. Är ju bara centrumdelen av länken som bygger mer utåt, men denna är kraftigt vinklad för att följa armen.
![]()
![]()
Den mäter 48mm lugg till lugg på t ex läder medans motsvarande mått på länk är 54mm.En fråga, hur skiljer sig lug to lug med band kontra länken på? 005:an.
Kul med Alaska project. Var riktigt nära att slå till på en för ett par år sedan men någonting annat kom i vägen.Bra tryck i tråden, som sig bör.
Ha en trevlig tisdag!
![]()
Kul med Alaska project. Var riktigt nära att slå till på en för ett par år sedan men någonting annat kom i vägen.
Använder du den ofta? Jag funderar ibland om ifall den kanske är "för vit" för att fungera till vardags?
Ser gärna lite skutbilder![]()
Grym! Gillar verkligen gamla digitala speedys!![]()
Dubbelpostar idag. Så trevligt att ha den hemma igen efter att urmakare @Daniel Mathisen satt i nytt glas och packning. Återstår att löda blecket till lampknappen, sedan är 41åringen redo för 40 nya år![]()
Tack! Denna är 7:e generationen som bara fanns 1977. Det vore riktigt roligt om det kom något liknande idag men med ny teknik. Dessa med 1620 urverk har en avvikelse på under 10spm, evighetskalender och mellantid vid tidtagning. En slimmad digitalare i stål eller titan, som funkar som casual dressare med casio 3159 modul vore inte felGrym! Gillar verkligen gamla digitala speedys!
Ja då hade jag börjat skramla pengar direkt!Tack! Denna är 7:e generationen som bara fanns 1977. Det vore riktigt roligt om det kom något liknande idag men med ny teknik. Dessa med 1620 urverk har en avvikelse på under 10spm, evighetskalender och mellantid vid tidtagning. En slimmad digitalare i stål eller titan, som funkar som casual dressare med casio 3159 modul vore inte fel![]()
Någon i tråden som har en "Omega Speedmaster Apollo Soyuz Meterorite" att visa? Såg den här som är ute på OF:
https://omegaforums.net/threads/fs-omega-speedmaster-apollo-soyuz-meterorite.70263/
Verkligen häftigt med en tavla som kommer från en meteoritEnda som kan spöa det vad gäller Moonwatches är väl om man kunde få en tavla som kommer från en månsten
Vågar dock inte tänka på vad en sådan skulle kosta
![]()
Nästa GTG som du ska på åker jag också påJag har en Det är utan tvekan den av mina Speedmasters som får mest handleds tid (hittills). Du ser den på bilden jag postade igår bredvid Alaska och 27CHRO C12. Har även lagt upp några andra bilder tidigare.
Jag är väldigt nöjd även om vissa som inte vet vad det är upplever tavlan som lite smutsig, men jag förklarar gärna för den oinvigde!
![]()
Ooops, sorry missade den heltJag har en Det är utan tvekan den av mina Speedmasters som får mest handleds tid (hittills). Du ser den på bilden jag postade igår bredvid Alaska och 27CHRO C12. Har även lagt upp några andra bilder tidigare.
Jag är väldigt nöjd även om vissa som inte vet vad det är upplever tavlan som lite smutsig, men jag förklarar gärna för den oinvigde!
![]()
Ooops, sorry missade den heltDen är väldigt läcker, bara att gratulera dig till en sådan fin pjäs
Kan man få en bild av den snygga baksidan också? Pm:a mig när det är dags att byta den mot en fin 145.012-67:a
![]()
Tack för bilden, baksidan är fullt i klass med framsidan tycker jagFin mobilbild belyst under köksfläkten på en ngt smutsig baksida:
![]()
Tack för bilden, baksidan är fullt i klass med framsidan tycker jagDu har väl sett den här artikeln hos Fratellowatches?
https://www.fratellowatches.com/the...professional-apollo-soyuz-meteorite-reviewed/
Såg precis det här inlägget. Känns som att en Speedy på band kan funka men att det blir jäkligt tight med länk?Den mäter 48mm lugg till lugg på t ex läder medans motsvarande mått på länk är 54mm.
Då plockar vi fram den här igen. Jag har exakt 16.5cm. Speedy Pro funkar bra.Suktar lite efter en Omega... Velar dock litegranna. Jag har ganska tunna handleder, 16.5-17cm men däremot relativt platta, runt 54mm rakt över.
Finns det någon som har lite vristskott med hyfsat motsvarande handleder så man får se hur det ser ut? Ska självklart testa själv men har en bit till närmsta AD.
Har kollat FOISen också men det verkar bara skilja någon millimeter lug to lug och då känns det som att jag hellre går på en .005a.
Jäklar, sitter ju som en smäck på dig! Ser ju inte det minsta stor ut. Har du nån span på vad du har för mått rakt över handleden?Då plockar vi fram den här igen. Jag har exakt 16.5cm. Speedy Pro funkar bra.
*bild*