Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig bild det där, gillar hur ljuset bryter i hesaliten.
Ja det är verkligen en fröjd att fota klockor med plexi i solenHärlig bild det där, gillar hur ljuset bryter i hesaliten.
Missade du Ω-loggan i rubriken?Seiko Speedmaster . Ny för dagen.![]()
Oj .Det gjorde jag visst. Var så lycklig att jag helt tappa fokusetMissade du Ω-loggan i rubriken?![]()
Snyggt vad är det för en modell?Tisdag igen!
![]()
Snyggt vad är det för en modell?
Ja den är häftig. Det är en Apollo Soyuz.![]()
Vad är det för band?Eftersom förra remmen inte gick hem så mycket så prövar vi ett nytt mörkbrunt istället. Saknar redan länken dock... Tycker Speedyn gör sig bäst på länk. Får dock ge detta en chans ett tag, lär kännas bättre så fort lädret är lite inkört.
![]()
![]()
Vad är det för band?![]()
Tack! Blir nog ett sådant! Jag var inne på att köpa ett Hirsch Modena. Jag funderar dock på om man ska gå på ett band med Curved ends eller om man ska köra ett rakt. Har du haft nå tankar kring det?Rios 1931 New Orleans mörkbruntKöpt på https://waccex.de/en/ fri frakt och spårbart till Sverige!
Tack! Blir nog ett sådant! Jag var inne på att köpa ett Hirsch Modena. Jag funderar dock på om man ska gå på ett band med Curved ends eller om man ska köra ett rakt. Har du haft nå tankar kring det?![]()
Mycket stiliga. Grattis till nyförvärvetSeiko Speedmaster . Ny för dagen.![]()
Hoppas jag kan rädda mig lite? Speedmaster f300 speedsonic.![]()
Kan bara gratulera till en kanon klocka!Tjena!
Känner mig glad att f.o.m igår bli Speedy ägareBlev en, kanske inte allt för otippat, instegs Speedyn .005. So far älskar jag den mer än jag trodde jag skulle göra
Min kunskap är en så länge starkt begränsad så har ett par frågor som majoriteten i tråden garanterat har svar på.
- Kan man basta med den?
- Tål den att slängas ned i ett ljumet vattenglas med ett par droppar Yes o sen gå lös med tandbortsen?
- Hur ofta vrider ni upp den? Jo jag vet... idiot fråga för det är så klart individuellt, men bara nyfiken...
- Har inte dragit upp den till max men känns "stoppet" tydligt eller är det risk att man drar upp den för mkt?![]()
![]()
Tack!Kan bara gratulera till en kanon klocka!
Basta ska den klara av, hade dock själv inte gjort det men enbart för att jag ser ingen anledning att ha den på mig vid det tillfället. Inga bekymmer att ligga i ett glas med ljummet vatten. Angående att vrida upp den rekomenderas en gång om dagen. Stoppet känner du av tydligt, vrid försiktigt bara så märker du av stoppet.
Jag tvättar min med lite diskmedel och rinnande vatten då och då. När jag bastar byter jag till något annat, men den klarar det säkert fint.Tack!
Jag bastar o tränar alltid med mina sport stålisar så klarar denna det oxå så skall den stekas tillsammans med mig
Men klarar den av även ett par droppar Yes? Bryter ytspänningen vilket gör att vattnet tränger längre in i "mindre utrymmen".