• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lite sen in i tråden idag, men bjuder på lite Mark II Lume :)

IMG_20180220_202815.jpg

Tack! Blir nog ett sådant! Jag var inne på att köpa ett Hirsch Modena. Jag funderar dock på om man ska gå på ett band med Curved ends eller om man ska köra ett rakt. Har du haft nå tankar kring det? :)

Jag var också inne på ett Hirsch Moderna och kollade på ett irl men sedan föll det i glömska. Har haft New Orleans till många andra och gillar dem, bra kvalité för 250 kr., så blev ett till sådant. Hirsch är lite dyrare men såklart ingen större deal :) Faktiskt inte! Tycker det fungerar bra med raka ändar men man kanske snöar in på det också någon dag :p

Någon som har tips på vilken länk som jag bör köpa till min .005:a? Jag söker en länk som bärs mindre än den som följer med. Har kollat på ref. 1450, 1171 och 1171/1, någon som kan bidra med lite info? Känsla i de olika osv.

Tjena!
Känner mig glad att f.o.m igår bli Speedy ägare :) Blev en, kanske inte allt för otippat, instegs Speedyn .005. So far älskar jag den mer än jag trodde jag skulle göra:)

Min kunskap är en så länge starkt begränsad så har ett par frågor som majoriteten i tråden garanterat har svar på.
- Kan man basta med den?
- Tål den att slängas ned i ett ljumet vattenglas med ett par droppar Yes o sen gå lös med tandbortsen?
- Hur ofta vrider ni upp den? Jo jag vet... idiot fråga för det är så klart individuellt, men bara nyfiken...
- Har inte dragit upp den till max men känns "stoppet" tydligt eller är det risk att man drar upp den för mkt?
IMG_6837.JPG
IMG_6842.JPG

Tjena!
Känner mig glad att f.o.m igår bli Speedy ägare :) Blev en, kanske inte allt för otippat, instegs Speedyn .005. So far älskar jag den mer än jag trodde jag skulle göra:)

Min kunskap är en så länge starkt begränsad så har ett par frågor som majoriteten i tråden garanterat har svar på.
- Kan man basta med den?
- Tål den att slängas ned i ett ljumet vattenglas med ett par droppar Yes o sen gå lös med tandbortsen?
- Hur ofta vrider ni upp den? Jo jag vet... idiot fråga för det är så klart individuellt, men bara nyfiken...
- Har inte dragit upp den till max men känns "stoppet" tydligt eller är det risk att man drar upp den för mkt?
IMG_6837.JPG
IMG_6842.JPG
Kan bara gratulera till en kanon klocka! :)
Basta ska den klara av, hade dock själv inte gjort det men enbart för att jag ser ingen anledning att ha den på mig vid det tillfället. Inga bekymmer att ligga i ett glas med ljummet vatten. Angående att vrida upp den rekomenderas en gång om dagen. Stoppet känner du av tydligt, vrid försiktigt bara så märker du av stoppet.

Kan bara gratulera till en kanon klocka! :)
Basta ska den klara av, hade dock själv inte gjort det men enbart för att jag ser ingen anledning att ha den på mig vid det tillfället. Inga bekymmer att ligga i ett glas med ljummet vatten. Angående att vrida upp den rekomenderas en gång om dagen. Stoppet känner du av tydligt, vrid försiktigt bara så märker du av stoppet.
Tack! :)
Jag bastar o tränar alltid med mina sport stålisar så klarar denna det oxå så skall den stekas tillsammans med mig :)

Men klarar den av även ett par droppar Yes? Bryter ytspänningen vilket gör att vattnet tränger längre in i "mindre utrymmen".

Tack! :)
Jag bastar o tränar alltid med mina sport stålisar så klarar denna det oxå så skall den stekas tillsammans med mig :)

Men klarar den av även ett par droppar Yes? Bryter ytspänningen vilket gör att vattnet tränger längre in i "mindre utrymmen".
Jag tvättar min med lite diskmedel och rinnande vatten då och då. När jag bastar byter jag till något annat, men den klarar det säkert fint.

Tillbaka
Topp