• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tjena!
Känner mig glad att f.o.m igår bli Speedy ägare :) Blev en, kanske inte allt för otippat, instegs Speedyn .005. So far älskar jag den mer än jag trodde jag skulle göra:)

Min kunskap är en så länge starkt begränsad så har ett par frågor som majoriteten i tråden garanterat har svar på.
- Kan man basta med den?
- Tål den att slängas ned i ett ljumet vattenglas med ett par droppar Yes o sen gå lös med tandbortsen?
- Hur ofta vrider ni upp den? Jo jag vet... idiot fråga för det är så klart individuellt, men bara nyfiken...
- Har inte dragit upp den till max men känns "stoppet" tydligt eller är det risk att man drar upp den för mkt?
IMG_6837.JPG
IMG_6842.JPG
Gött att äntligen se dig här i den mysigaste tråden, kompis!:)

Hjälp ! Vad göra ? Hade en Tintin för ett tag sedan, nu kommer paniken krypande, måste ha en Speedy, avsaknaden är för stor:(, men vilken, vilken ? Är mkt rådvill, tänker hela tiden moonwatch på stål, men är öppen för andra tips, kan vara skönt med ett modernare verk, krav är tidlös, hålla värde, har så mkt bling redan så ingen guldis, snarare 40 mm än 42, men 42 går med, pls Speedy vänner hjälp mig med motivering samt pics, tack snälla....:)

Äntligen! Min 006 anlände i fredags och alla farhågor jag hade är som bortblåsta; återställningen hamnar exakt på 12, storleken passar mig perfekt, avsaknaden av fler mikrojusteringar på länken blev inget problem, jag tycker att safiren är vacker och "hold seconds" funkar utmärkt om man inte har fullt uppdraget urverk. +6 sekunder per dygn verkar var going rate. Jag ser redan fram emot att dra upp den imorgon igen. Happy Speedy Tuesday!
Capture.JPG

Hjälp ! Vad göra ? Hade en Tintin för ett tag sedan, nu kommer paniken krypande, måste ha en Speedy, avsaknaden är för stor:(, men vilken, vilken ? Är mkt rådvill, tänker hela tiden moonwatch på stål, men är öppen för andra tips, kan vara skönt med ett modernare verk, krav är tidlös, hålla värde, har så mkt bling redan så ingen guldis, snarare 40 mm än 42, men 42 går med, pls Speedy vänner hjälp mig med motivering samt pics, tack snälla....:)
Om jag skulle köpa en annan speedyn den jag har blir det antingen klassiska speedy pro 42mm men då jag är ett stort fan av Apollo 17 och Gene Cernan ligger denna LE nära till hands. Inte för alla, men jag gillar den:
22bfd64849850a41b6264ba9d3419c1b (1).jpg

Eller, First Omega in space:
DSC_4108.jpg

Vet inte om jag börjar få feber eller om det är för att jag har jobbat helgnatt för vimsig känner jag mig! Börjar tycka att speedyn bärs för stort :eek:, den ser inte bra ut på mig :arghh:. Borde testa å inte bära den på några dagar, har haft den varje dag i samband med andra klockor sen den inhandlades för snart två månader sedan. Hoppas jag ändrar uppfattning!!

Har haft min ungefär lika kort tid och känner igen det du beskriver. Till en början (i butiken) var den mindre än jag föreställt mig men har med tiden "växt". Vad kan det bero på?? Jag tänker att i vårt mörka kalla bleka land har klockan den senaste tiden knappt sett ljus, vilket gör att urtavlans fasning (vid index markeringar) och subdials mer eller mindre flyter ihop med den svarta bezel´n och helheten upplevs då som större. Jag tror du kan sitta lugnt i raketen och ge den en sommar. Det är min plan i alla fall!

soldier-32430385001001.png

En liten outsider, speedmaster 38, 38mm med ett litet mer sportigt utseende, 100m wr och med datum. Verket är ett Omega co axial 3300 som bland annat också finns i speedmaster racing.

Finns många bra speedys, men originalet är alltid originalet ;) Därför går min röst på en .005.

Tillbaka
Topp